چه زمانی بیت کوین بخریم؟

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

بهترین قیمت و زمان برای خرید چیست؟ اگر شما یک سرمایه گذار مخالف جریان هستید، چیزی را می بینید که اکثر مردم نمی بینند; فرصت هایی که در این بازار نزولی وجود دارد. یکی از این فرصت ها خرید بیت کوین نزدیک به پایین ترین قیمت آن در تاریخ اخیر است. فقط هشت ماه پیش، […]

چه زمانی بیت کوین بخریم؟

بهترین قیمت و زمان برای خرید چیست؟

اگر شما یک سرمایه گذار مخالف جریان هستید، چیزی را می بینید که اکثر مردم نمی بینند; فرصت هایی که در این بازار نزولی وجود دارد. یکی از این فرصت ها خرید بیت کوین نزدیک به پایین ترین قیمت آن در تاریخ اخیر است. فقط هشت ماه پیش، BTC در بالاترین سطح خود یعنی 68789 دلار معامله می شد. امروز، حدود 20000 دلار معامله می شود. دو راه برای بررسی این موضوع وجود دارد.

ممکن است این را یک سرمایه گذاری وحشتناک در نظر بگیرید; زیرا قیمت بیش از 70٪ کاهش یافته است و ترس; عدم اطمینان و شک (FUD) باعث می شود تا این را یک سرمایه گذاری بد توجیه کنید. و یا به‌عنوان یک سرمایه‌گذار مخالف جریان; با آگاهی از چرخه‌های بازار و عوامل مختلفی که به ارزش بازار بیت‌کوین کمک می‌کنند، این را فرصتی برای خرید با نرخ بسیار پایین می‌بینید.

بیتکوین ارز دیجیتال غالب است. قدیمی ترین و شناخته شده ترین است و تغییرات قیمت آن تا حد زیادی بر بقیه بازار کریپتو تأثیر می گذارد. این رمزارز به طور فزاینده و به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد ; السالوادور و آفریقای مرکزی قبلاً آن را یک ارز قانونی تلقی کرده اند. همچنین به نظر می رسد بسیاری از کشورهای دیگر آمریکای جنوبی از جمله; پاراگوئه، ونزوئلا، پاناما، نیکاراگوئه، برزیل و آرژانتین از این روند پیروی خواهند کرد. چه آن را به عنوان یک ابزار ذخیره ارزش یا به سادگی شناخته شده ترین و محبوب ترین رمزارز ببینید، بیت کوین اینجاست که  بماند.

بهترین زمان برای خرید بیت کوین

با نگاهی به چرخه های تاریخی بازار کریپتو; می توانیم برخی از شاخص های ضروری را برای در نظر گرفتن حرکت قیمت بیت کوین در آینده استنتاج کنیم.

با درک این موارد شروع کنیم:

  • بازار ارزهای دیجیتال چرخه ای است
  • هاوینگ تاثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین دارد
  • قیمت BTC از الگوی رشد لگاریتمی پیروی می کند (نمودار رنگین کمانی)
  • ترس و طمع بر احساسات بازار (و قیمت) مسلط است

نمودار رنگین کمانی بیت کوین

نمودار رنگین کمان بیت کوین که بیش از 8 سال پیش ساخته شد، به روشی آسان و قابل اعتماد برای تعیین بهترین قیمت خرید و فروش بیت کوین تبدیل شده است. نمودار رنگین کمانی احتمالاً یکی از بهترین شاخص ها (بلند مدت) در تعیین زمان خرید یا فروش بیت کوین است و همیشه دقت عجیبی داشته است.

چرخه هاوینگ بیت کوین و تاثیر آن بر قیمت

بسیاری از تحلیلگران رابطه بین قیمت بیت کوین و آنچه به عنوان چرخه هاوینگ آن شناخته می شود را تعیین کرده اند. هاوینگ یک رویداد برنامه‌ریزی شده است که تقریباً هر 4 سال یکبار اتفاق می‌افتد و ایجاد بیت‌کوین را تا 50 درصد کاهش می‌دهد که منجر به کاهش قابل توجهی در عرضه بیت‌کوین و متعاقبا افزایش قیمت آن می‌شود. مشاهده شده است که قیمت بیت کوین تقریباً یک سال قبل از رویداد هاوینگ به پایین ترین حد خود می رسد و تقریباً یک سال پس از رویداد به اوج خود می رسد.

احساسات بازار – ترس و طمع

یک باور قدیمی وجود دارد که بهترین زمان برای خرید زمانی است که ترس در بالاترین حد خود است و بهترین زمان برای فروش زمانی است که طمع در بالاترین حد خود است. وقتی ترس در بالاترین حد خود است، بازار در حال فروش است و قیمت پایین است. این در مورد طمع هم صادق است. زمانی که طمع بازار به بالاترین حد خود برسد، قیمت معمولاً در بالاترین حد خود قرار دارد و همچنین می تواند نشانگر این باشد که بازار به زودی جهت خود را تغییر خواهد داد.

نتیجه گیری

روش ها و رویکردهای زیادی برای پیش بینی حرکت احتمالی قیمت بیت کوین در آینده وجود دارد. برای کسانی که علاقه مند به نگهداری طولانی مدت آن هستند، برای پیش بینی حرکت قیمت در آینده باید با چرخه هاوینگ بیت کوین (و تاثیر تاریخی آن بر قیمت)، نمودار رنگین کمان بیت کوین و احساسات کلی بازار (شاخص ترس و طمع) به عنوان شاخص های مهم قیمت آگاه باشند. در حالی که این سه روش جامع نیستند، آنها نقطه شروعی را برای بسیاری از سرمایه گذاران در هنگام تعیین تقریبی بهترین قیمت خرید و فروش بیت کوین ارائه می دهند. این امر به ویژه برای آن دسته از سرمایه گذارانی که به دنبال خرید و نگهداری برای طولانی مدت هستند (یا حداقل برای یک چرخه کامل بازار که در گذشته یک دوره حدوداً 4 ساله بوده است) صادق است.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx