چرا قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در حال ریزش است؟

انتشار 2 ماه قبل
آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین (BTC) و کل بازار ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته شاهد کاهش شدیدی بوده‌اند و سرمایه‌گذاران و تریدرها در جستجوی دلایل این ریزش هستند. در این مطلب به بررسی مهم‌ترین دلایل این اتفاق می‌پردازیم: فضای سیاسی ایالات متحده و فشار بر قیمت بیت کوین در حالی که تصویب صندوق‌های قابل معامله در […]

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین (BTC) و کل بازار ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته شاهد کاهش شدیدی بوده‌اند و سرمایه‌گذاران و تریدرها در جستجوی دلایل این ریزش هستند. در این مطلب به بررسی مهم‌ترین دلایل این اتفاق می‌پردازیم:

فضای سیاسی ایالات متحده و فشار بر قیمت بیت کوین

در حالی که تصویب صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت کوین در ایالات متحده در ابتدا باعث افزایش قیمت بیت کوین شد، برخی از رویدادهای سیاسی اخیر تاثیر منفی بر آن گذاشته‌اند. اختلاف نظر بین دو حزب اصلی سیاسی در مورد مسائل مربوط به ارزهای دیجیتال، بر احساسات مثبت بازار سنگینی می‌کند.

تنها چند روز پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، از حمایت خود از صنعت ارزهای دیجیتال خبر داد، دولت بایدن بیش از 2 میلیارد دلار بیت کوین را طی 24 ساعت به 2 کیف پول جدید منتقل کرد. این اقدام با انتقاداتی همراه بوده و برخی آن را «دامپ کردن» و بی‌توجهی به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال تلقی می‌کنند.

تاثیر سناتورها بر قیمت بیت کوین

سناتور جمهوری‌خواه سینتیا لومیز نگرانی خود را در مورد رویکرد دولت بایدن نسبت به ارزهای دیجیتال ابراز کرده است.

سناتور الیزابت وارن که به شک‌گرایی نسبت به ارزهای دیجیتال معروف است، همچنان به سرکوب جامعه ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد بدون اینکه به طور مناسب به تقاضای رو به رشد آن پاسخ دهد. این عدم قطعیت نظارتی که از سوی سناتورهای دو حزب تشدید شده، به نوسانات بازار دامن زده است.

معاون احتمالی کامالا هریس و لایحه پولشویی دارایی‌های دیجیتال

گفته می‌شود که کامالا هریس، نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، گری پیترز سناتور میشیگان را به عنوان معاون خود در نظر دارد. نکته قابل توجه این است که پیترز در سال 2023 لایحه پولشویی دارایی‌های دیجیتال را به طور مشترک ارائه کرده است که نشان‌دهنده موضع محتاطانه او نسبت به ارزهای دیجیتال است. نقش بالقوه او در دولت می‌تواند بر چشم‌انداز نظارتی تاثیر قابل توجهی بگذارد.

انتقال بیت کوین توسط سرویس مارشال‌های ایالات متحده

روز دوشنبه، سرویس مارشال‌های ایالات متحده 2 میلیارد دلار بیت کوین را به دو کیف پول جدید منتقل کرد. تحلیلگران حدس می‌زنند که یکی از این کیف پول‌ها ممکن است به یک سرویس نگهداری نهادی مرتبط باشد.

این انتقال اندکی پس از وعده دونالد ترامپ در کنفرانس بیت کوین 2024 مبنی بر ایجاد یک «ذخیره استراتژیک ملی بیت کوین» در صورت انتخاب مجدد، انجام شد. چنین انتقالات بزرگ‌مقیاسی می‌تواند باعث ایجاد عدم اطمینان و تحریک به فروش توسط فعالان بازار شود.

تاثیر این تحولات بر بازار ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال به سرعت به این تحولات واکنش نشان داد. اتریوم 1.50 درصد کاهش یافت و به 3333 دلار رسید، در حالی که بیت کوین (BTC) تقریبا 5 درصد کاهش یافت و به 66590 دلار رسید. سایر آلت‌کوین‌ها از جمله پولکادات (DOT)، دوج کوین (DOGE) و BNB نیز متحمل ضرر شدند.

قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

سولانا (SOL) و کاردانو (ADA) در 24 ساعت گذشته بیشترین کاهش را در بین برترین‌ها داشتند و بین 5 تا 6 درصد افت کردند. ریپل (XRP) تنها ارز دیجیتال از بین 10 ارز دیجیتال برتر است که در 24 ساعت گذشته افزایش قیمت داشته و تقریبا 4 درصد رشد کرده است.

یک تریدر با نام مستعار Skew خاطرنشان کرد که انتقال دارایی‌ها توسط دولت به یک کیف پول جدید اغلب پیش از حراج‌های خارج از بورس (OTC) انجام می‌شود. تریدرها باید این تحول را زیر نظر داشته باشند زیرا ممکن است بر دینامیک عرضه و حرکت قیمت‌ها تاثیر بگذارد.

بر اساس داده‌های CoinGlass، در 24 ساعت گذشته، بیش از 42000 تریدر لیکویید شدند که منجر به ضرر کلی 167.47 میلیون دلاری برای آن‌ها شده است.

نتیجه‌گیری

با توجه به اینکه بازار ارز دیجیتال با این چالش‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، سرمایه‌گذاران و تریدرها باید آگاه باشند و در تصمیمات معاملاتی خود احتیاط کنند. تعامل بین سیاست، مقررات و دینامیک بازار همچنان عامل مهمی در شکل‌دهی قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx