لونا و انکر: دو رمز ارز در شبکه ترا ولی با عملکردی متفاوت

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

در رابطه با پروژه ی لونا بیشتر بدانیم … ارز دیجیتال لونا،‌ یکی از توکن‌ها و ارزهای دیجیتال بومی شبکه دو ارزی ترا Terra است. این ارز دیجیتال; در واقع پشتوانه ارزی برای دیگر توکن‌های خانواده ترا محسوب می‌شود. شبکه بلاک چین ترا; با ارائه روش جدیدی در ساخت و عرضه استیبل کوین‌ها; طرفداران زیادی […]

ارزدیجیتال لونا

در رابطه با پروژه ی لونا بیشتر بدانیم …

ارز دیجیتال لونا،‌ یکی از توکن‌ها و ارزهای دیجیتال بومی شبکه دو ارزی ترا Terra است. این ارز دیجیتال; در واقع پشتوانه ارزی برای دیگر توکن‌های خانواده ترا محسوب می‌شود. شبکه بلاک چین ترا; با ارائه روش جدیدی در ساخت و عرضه استیبل کوین‌ها; طرفداران زیادی را به خود جذب کرد و در این راه، ارز دیجیتال لونا نیز به رشد زیادی دست پیدا کرد.

با وجود سقوط ارزش لونا در بازار ارزهای دیجیتال در اردیبهشت 1401، همچنان مدیران این شبکه در تلاش هستند تا با ارائه روش‌های جدید و راه‌حل‌های مختلف، این ارز را نجات داده و مجددا به روند رو به رشد خود برگردانند؛ از همین رو، سرمایه‌گذاری روی چنین ارزی با این قیمت بسیار پایین، برای کسانی که می‌خواهند سرمایه اندکی را وارد بازار کنند بسیار مناسب است. در این راه، صرافی‌ها و کیف پول‌های زیادی هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام کنید. در این مطلب، در کنار معرفی ارز دیجیتال لونا و شبکه بلاکچین ترا

لونا و انکر: دو رمز ارز در شبکه ترا ولی با عملکردی متفاوت

بلاک چین ترا (Terra) اخیراً حدود 450 میلیون دلار UST را از طریق گارد بنیاد لونا به ذخیره بازدهی Anchor تزریق کرده است. این سرمایه ذخایر را برای 12 ماه آینده افزایش داد.

در حال حاضر، در حالی که انتظار می رفت LUNA از مزیت این خبر بهره مند شود، اما اتفاق خاصی نیفتاد. در واقع، در نهایت تحت تاثیر روند کلی بازار رمزارزها قرار گرفت.

لونا در حال سقوط

برخلاف اکثر آلتکوین ها و بیت کوین، LUNA در واقع دسامبر بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. در حالی که بقیه بازار برای محافظت در برابر ضررها در وضعیت کانسالید قرار داشتند، توکن لونا 158.37 درصد افزایش یافت و به رکورد تاریخی 99.6 دلار دست یافت که فقط 40 سنت کمتر از 100 دلار بود.

با این حال، از آن زمان به بعد، با توجه به اینکه این آلتکوین در زمان انتشار خبر با قیمت 49.1 دلار معامله می شود، مسیر خوبی را طی نکرده است.

حتی مسیر ریزشی این رمز ارز با لیست شدنش در چهارمین صرافی بزرگ رمز ارزها یعنی کراکن نیز تغییری نکرد.

کاهش قیمت بیشتر منجر به افزایش شدید نوسانات این آلتکوین شده است که با افزایش 20.2٪ همراه بوده است.

کند شدن فعالیت‌های درون شبکه‌ای

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم، کند شدن فعالیت‌های توسعه درون زنجیره‌ای است که بر احساسات منفی کلی در کامیونیتی افزوده است.

اما، حتی در ریزش‌های لونا، شبکه بلاکچین ترا عملکرد خوبی داشته است و سودهایی را به ارمغان آورده است.

اهداف ساخت و توسعه شبکه ترا

شبکه ترا، تنها برای صدور استیبل کوین نیست. این شبکه; اکوسیستم جدید غیرمتمرکز Cosmos IBS را میزبانی می‌کند; و همچنین از قراردادهای هوشمند در این پلتفرم نیز استفاده می‌کند. این پلتفرم; قصد دارد که بانک‌ها و سیستم‌های پرداختی مانند پی‌پال را از زنجیره اقتصادی حذف کند؛ بنابراین این طور به نظر می‌رسد که شبکه ترا با ساخت استیبل کوین‌های غیرمتمرکز و بر پایه ارز دیجیتال محلی خود یعنی لونا، اقدام به مختل کردن سیستم بانکداری قدیمی کرده و می‌خواهد یک زیرساخت مالی غیرمتمرکز با استیبل کوین ایجاد کند.

این شبکه، برای جذب شرکای بیشتر، کارمزد تراکنش‌های خود را به کمتر از 0.5 درصد رسانده و مدیران ارشد و بنیان‌گذاران آن معتقد هستند که این کار، باعث رشد بیشتر این پروژه می‌شود. همچنین، با رشد و توسعه شبکه، امکان تخفیف بیشتر نیز برای نقل و انتقالات وجود دارد.

شبکه ترا، برای دستیابی به چنین اهدافی، دو ابزار مهم در اختیار دارد. این شبکه، با استفاده از بلاکچین خود که قابلیت تولید استیبل کوین دارد و همچنین ارز دیجیتال لونا که پشتوانه ارزهای دیگر این شبکه است و برای رای‌گیری، استیکینگ و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند این اهداف را دنبال کند.

 

پروتکل انکر Anchor

سرمایه گذاری در پروتکل انکر از ابتدای سال میلادی جاری به سرعت در حال افزایش بوده است; زیرا انکر تنها پروتکل وام دهی است که همچنان با نرخ انکر 19 تا 20 درصد به سپرده ها سود می دهد.

این امر منجر به افزایش 24 درصدی ارزش کل پروتکل شده است. ارزش این پروتکل به 8.46 میلیارد دلار رسیده است. و به Terra این امکان را می دهد تا جایگاه خود را به عنوان دومین زنجیره بزرگ DeFi در جهان با 15.33 میلیارد دلار ارزش سرمایه قفل شده حفظ کند.

ANC توکن بومی پلتفرم Anchor در دو هفته اخیر رشد 90 درصدی داشته است. اگرچه خبر بازگشت 450 میلیون دلاری در 10 فوریه سرمایه گذاران را اندکی شوکه کرد; اما روز بعد اوضاع به حالت عادی بازگشت.

در زمان انتشار این گزارش، LUNA پس از افزایش 29.65 درصدی در 2 روز قبل، 9 درصد کاهش داشت و با 2.31 دلار معامله شد.

 

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها; صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

2 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
شیما ساعدی
شیما ساعدی
5 ماه ها قبل

من مقداری ارز Anc دارم نه میتوانم به صرافی واریز کنم وه نه سواپ راهنمای کنید لطفا

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
4 ماه ها قبل
پاسخ دهید  شیما ساعدی

سلام شیما عزیز، روز بخیر
رمزارز انکر را از کجا خریداری کردید ؟ در حال حاضر در کدام کدوم کیف پول نگهداری میکنید

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx