با اجرای قراردادهای هوشمند کاردانو، جهش قیمتی جدیدی در راه است؟

انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

با اجرای قراردادهای هوشمند کاردانو، جهش قیمتی جدیدی در راه است؟ کاردانو به طور رسمی با انتشار توییتی در 12 آگوست اعلام کرد که آپگرید آلونزو با موفقیت انجام شده است. با این کار، برای اولین بار ایجاد و اجرای قراردادهای هوشمند در بلاکچین کاردانو ممکن شده است. در یک پست وبلاگی کاردانو همچنین خاطر […]

با اجرای قراردادهای هوشمند کاردانو، جهش قیمتی جدیدی در راه است؟

با اجرای قراردادهای هوشمند کاردانو، جهش قیمتی جدیدی در راه است؟

کاردانو به طور رسمی با انتشار توییتی در 12 آگوست اعلام کرد که آپگرید آلونزو با موفقیت انجام شده است. با این کار، برای اولین بار ایجاد و اجرای قراردادهای هوشمند در بلاکچین کاردانو ممکن شده است.

در یک پست وبلاگی کاردانو همچنین خاطر نشان کرد که این پروژه در روزهای ابتدایی خود قرار دارد و ماموریت تازه آغاز شده است.

در این نقطه است که ماموریت ما تازه آغاز شده است. همه ما و کل جامعه شروع به ارائه چشم اندازی کرده که همه ما مدت ها در جهت توسعه آن تلاش کرده ایم. ساخت یک سیستم غیرمتمرکز که هویت و فرصت اقتصادی را برای همه و در همه جا گسترش می دهد.

همانطور که می دانید هارد فورک آلونزو امکان نوشتن قراردادهای هوشمند را با استفاده از اسکریپت های پلوتوس (Plutus) ممکن می کند. تیم توسعه دهنده کاردانو پلوتوس را به عنوان یک زبان توسعه قراردادهای هوشمند هدفمند و پلتفرم اجرا که از زبان برنامه نویسی هاسکل (Haskell) بهره می برد، توصیف می کند.

با این حال، تیم کاردانو از جامعه خود درخواست کرده توقعات واقعه گرایانه ای از آلونزو داشته باشند:

انتظارات زیادی از این ارتقا وجود دارد که برخی از آنها غیرمنطقی هستند. کاربران کاردانو ممکن است این انتظار را داشته باشند که حالا با یک اکوسیستم پیچیده طرف هستند که بلافاصله پس از ارتقاء آماده توسعه دی اپ ها شده است. اینجا باید انتظارات مدیریت شوند.

کاردانو همانطور که می دانید توسط چارلز هاسکینسون، هم بنیانگذار اتریوم و شرکت تحقیقاتی این شرکت به نام IOHK توسعه داده شده است.

راه اندازی دیر هنگام

در حالی که کاردانو متعهد شده بود با تسلط اتریوم در میزبانی برنامه های مالی غیرمتمرکز یا همان دی اپ ها و Web3 رقابت خواهد کرد، این پروژه به دلیل عدم ارائه قابلیت قراردادهای هوشمند با وجود راه اندازی اش در سپتامبر 2017، مورد انتقاد قرار گرفته بود.

یکی از افرادی که کاردانو را مورد انتقاد قرار داده است، موسس پلتفرم رقیب کاردانو یعنی اینترنت کامپیوتر است. دومینیک ویلیامز (Dominic Williams) با انتقاد از مدت زمان زیادی که کاردانو برای توسعه قراردادهای هوشمند صرف کرده است، اظهار داشت:

این موضوع من را شگفت زده می کند که این زنجیره به مدت 2 سال در بازار وجود داشته است و حالا پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را اضافه کرده، و مردم از این پیشرفت خوشحال هستند.

محدودیت در تراکنش ها

در ماه سپتامبر نیز کاردانو بعد از راه اندازی اولین دی اپ در شبکه آزمایشی خود و عدم موفقیت در پردازش معاملات همزمان شاهد انتقادات بسیاری بود.

آنتونی ساسانو (Anthony Sassano)، یکی از ماکسیمالیست های نام آشنای اتریوم، در این خصوص در توییتی نوشت:

بعد از 6 سال تحقیق و توسعه و سرمایه بازار مثبت 90 میلیارد، اولین دی اپ کاردانو حتی قادر به پردازش همزمان تراکنش ها نیست، دقیقا همان چیزی که برای دیفای به آن نیاز دارید.

کاردانو نیز در پاسخ به این انتقادها تلاش کرده کاربران را متوجه این موضوع کند که دی اپ های کاردانو محدود به انجام یک تراکنش به ازای یک بلوک نیستند.

علیرغم همه این انتقادها، اخیرا کوین بومی شبکه کاردانو، ADA، موفق شد با رشد 192 درصدی قیمت خود را از کف 1.06 دلاری در اواخر جولای، قله 3.10 دلاری را در 3 سپتامبر ثبت کند.

با این حال، از آن تاریخ، ADA روند نزولی به خود گرفته و در بازه 2.30 – 2.80 دلار در نوسان بوده است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx