دردسر دوباره چین با سایه شوم شرکت اورگرند بر بازار کریپتو

دردسر دوباره چین با سایه شوم شرکت اورگرند بر بازار کریپتو
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1492 نفر

دردسر دوباره چین با سایه شوم شرکت اورگرند بر بازار کریپتو

تاثیرات بحران مالی شرکت اورگرند از بازار املاک فراتر رفته و حالا کل بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داده است. از این رو، بازارهای مالی با دقت نظاره گر اتفاقات پیرامون این شرکت چینی هستند.

اورگرند چیست؟

شرکت اورگرند موفق شده به یکی از اصلی ترین بازیگران بازار املاک و مستغلات در چین تبدیل بشود. این شرکت تاکنون بیش از ۱۳۰۰ پروژه را در بیش از ۲۸۰ شهر چین به پایان رسانده و همچنین یکی از بزرگترین تیم های فوتبال لیگ چین یعنی گوانگژو اف سی را تصاحب کرده است.

این شرکت با دریافت وامی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد دلار از بیش از ۱۷۱ بانک و موسسات مالی بودجه مورد نیاز خود را تامین کرده است؛ و این گونه به دومین شرکت بزرگ ساخت و ساز در چین تبدیل شده است.

آغاز مشکلات اورگرند

سال گذشته دولت چین قانونی را تصویب کرد که بدهی های شرکت های بزرگ در حوزه املاک را محدود می کرد. به همین دلیل شرکت اورگرند برای حصول اطمینان از تامین مالی خود اقدام به فروش واحدهای خود با تخفیف های  قابل ‌توجهی کرد. اما ظاهرا اقدامات این شرکت چندان موثر نبوده و حالا اورگرند در پرداخت بدهی های خود با مشکل رو به رو شده است.

تاثیر اورگرند بر بازارهای مالی

همانطور که می دانید چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا است و شرکت اورگرند یکی از بزرگترین شرکت های این کشور است. قطعا ورشکستگی این شرکت بدون تبعات در اقتصاد خرد و کلان در سطح دنیا نخواهد بود.

ورشکستگی اورگرند بدون شک نه تنها باعث ضرر مالی افرادی خواهد شد که واحدهای این شرکت را پیش خرید کرده اند،‌ بلکه شرکای این غول ساخت و ساز را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. شرکت های بسیاری در حوزه های مختلفی همچون ساخت، طراحی، تامین قطعات و بسیاری موارد دیگر با اورگرند همکاری کرده و از این رو در خطر از دست دادن سرمایه خود هستند.

متی بکینک (Mattie Bekink) در مصاحبه ای با بی بی سی در خصوص ورشکستی این شرکت گفت که این اتفاق می تواند عواقب مالی عمیقی داشته باشد.

مشاهده تاثیرات

عواقب این بحران مالی را می توان در سقوط ۸۰ درصدی سهام این شرکت در شش ماه گذشته و در بازارهای S&P500، داو جونز، نزدک و کریپتو مشاهده کرد که همگی شاهد کاهش چشمگیر شاخص های خود بوده اند.

در بازار کریپتو، بیت کوین و آلت کوین ها نیز در حال حاضر با این بحران دست و پنجه نرم می کنند و شاهد ریزش دو رقمی ارزش خود بوده اند.

اما چرا بازار کریپتو؟

همانطور که همه بر آن واقف هستیم بازار رمزارزها به دلیل نوسانات شدید خود یکی از بازارهای پرریسک بوده است. از طرفی، هر وقت که بازارهای مالی به طور کلی متلاطم بوده اند، تاثیر این تلاطم در رمزارزها نیز دیده شده است.

شاید این سوال مطرح شود که رمزارزها به طور بنیادی از دارایی های سنتی متفاوت هستند؛ پس چرا باید این بازار نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. پاسخ این سوال را باید در حضور سرمایه ‌گذاران نهادی در این بازار جستجو کرد که با سرمایه گذاری های هنگفت خود بخش بزرگی از این بازار را تصاحب کرده اند.

بنابراین،‌ می توان اینگونه جمع بندی کرد که مادامی که مشکلات شرکت اورگرند برطرف نشوند، سایه شوم این مشکلات بر بازار کریپتو نیز وجود خواهد داشت. از این رو توصیه می شود، در این شرایط با احتیاط ترید کنید.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx