دستگیری سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال توسط طالبان

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

طالبان سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال را دستگیر می کند نیروهای پلیس افغانستان سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال را که اکنون توسط بانک مرکزی این کشور «ارزهای تقلبی» تلقی می شود، تحت پیگرد قانونی قرار می دهد. طالبان به دنبال سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، دولت طالبان در افغانستان در حال دستگیری سرمایه […]

ارزهای دیجیتال افغانستان

طالبان سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال را دستگیر می کند

نیروهای پلیس افغانستان سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال را که اکنون توسط بانک مرکزی این کشور «ارزهای تقلبی» تلقی می شود، تحت پیگرد قانونی قرار می دهد.

طالبان به دنبال سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، دولت طالبان در افغانستان در حال دستگیری سرمایه گذاران ارزهای دیجیتالی است که از دستورات پلیس این کشور مبنی بر توقف فعالیت های مرتبط به رمزارزها سرپیچی می کنند. این سرکوب یک ماه پس از آن صورت می گیرد که بانک مرکزی افغانستان ممنوعیت سراسری رمزارزها را اعمال کرد.

سیدشاه سعادت رئیس پلیس هرات گفت:

بانک مرکزی به ما دستور داد تا همه صرافان، افراد و تاجران را از معاملات ارزهای دیجیتال متقلبانه مانند آنچه که معمولاً بیت کوین نامیده می شود، منع کنیم.

هرات سومین شهر بزرگ افغانستان است. بنا بر گزارش ها، چهار مورد از شش صرافی ارز دیجیتال افغانستان در این شهر قرار دارد. سعادت مدعی شد که 20 صرافی در شهر بسته شده و 13 نفر نیز دستگیر شده اند.

محبوبیت ارزهای دیجیتال در افغانستان

تقاضا برای ارزهای دیجیتال، به ویژه استیبل کوین ها، قبل از ممنوعیت عمومی این فناوری توسط بانک مرکزی در افغانستان بسیار بالا بود. رمزارزها راهی امن برای ذخیره ثروت و وسیله ای برای انتقال پول در سراسر (یا خارج از) کشور به کاربران ارائه می دهند. استیبل کوین ها رمزارزهایی هستند که هدفشان برابری با ارزهای فیات منتشر توسط دولت ها مانند دلار آمریکا یا یورو است.

افغانستان از دهه 1990 مورد تحریم های شدید اقتصادی قرار گرفته است. دولت بایدن دور جدیدی از تحریم ها را اندکی پس از بازگشت طالبان به قدرت و تصرف کابل اعمال کرد. همچنین بیش از 7 میلیارد دلار از خزانه افغانستان را که در بانک فدرال رزرو نیویورک نگهداری می شد، توقیف کرد.

افغانستان تنها کشوری نیست که در برابر ارزهای دیجیتال موضع سرسختانه ای را در پیش گرفته است. از طرف دیگر ولادیمیر پوتین، در تلاش برای حفظ ثبات روبل، اخیراً قانونی را امضا کرد که پرداخت های رمزنگاری را غیرقانونی می کند. چین همچنین رمزارزها و استخراج بیت کوین را در تابستان 2021 ممنوع کرد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx