مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ، فیل اسپنسر، معتقد است که گیمرها از 30 قبل در دنیای متاورس بوده اند. اما می گوید برخی در حال حاضر در مورد متاورس مردد هستند.
در صحبت با بلومبرگ در روز جمعه، او گفت که گیمرها مجذوب متاورس نشدند، زیرا طرفداران فناوریهایی که ادعا میکنند جدید هستند، کسانی هستند که سالها در بازیهای کامپیوتری تجربه دارند. او گفت:
برای من اصلاً تعجب آور نیست که گیمرها به متاورس توجه نکنند . خود من از قبل یک آواتار دارم، میتوانم وارد دنیای آنلاین شوم و میتوانم مکالمات صوتی داشته باشم.
او همچنین گفت که در مورد برخی از روندها، از جمله بازی های کسب درآمدی، “احتیاط” می کند. زیرا آنها “نیروی بازیکنان را برای کسب درآمد برخی از بازیکنان دیگر استفاده می کنند.” اسپنسر قبلاً از استفاده بازیهای بلاک چین از بازی های کسب درآمدی و NFT انتقاد کرده بود و مایکروسافت در مورد استفاده از پلتفرمهای آنها برای پروژههای «استثماری» قانون وضع کرده است.
در ماه جولای، استودیو Mojang، که متعلق به مایکروسافت است، دستورالعملهای انجمن خود را برای بازی ماین کرفت را بهروزرسانی کرد تا از ورود پروژههای NFT محور برای استفاده از این پلتفرم جلوگیری کند. این تصمیم ضربه ای بود به ویژه به پلتفرم متاورس NFT Worlds، که مجبور شد استفاده از ماین کرفت را به عنوان پایه دنیای مجازی خود متوقف کند.
با این حال، اسپنسر اعتراف کرد که درآمدزایی در بین بازیکنان از قبل در بازیهای وب2 وجود دارد. “کشاورزان طلا وجود داشته اند، افرادی که به معنای واقعی کلمه وقت خود را صرف انجام برخی کارها در یک بازی می کنند تا مقداری ارز جمع کنند که سپس می توانند آن را با پول واقعی به یک بازیکن ثروتمند دیگر بفروشند، تا آن شخص مجبور نباشد وقت خود را صرف کند.
برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.