متاورس آینده چگونه خواهند بود؟

آینده متاورس
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 644 نفر

متاورس ۲۰ سال دیگر چطوری است؟

ایون پورتیلو می گوید که متاورس در آینده نحوه کار و احساس ما از خود را متحول خواهد کرد; و آنچه اکنون می بینیم بسیار سطحی است.

متاورس احتمالاً کمی متفاوت از آنچه شما تصور می کنید به نظر می رسد. شما یک هدست خواهید داشت که به عنوان “نقطه ورودی” به متاورس عمل می کند.

ما، بدون شک، شاهد رشد انفجاری در همه ابعاد آینده متاورس، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و دیجیتالی‌سازی هستیم. با این حال، مسئله این است که ما هنوز در آغاز همه این ها هستیم; و بسیار در مراحل اولیه متاورس و کاربردهای واقعی آن به سر میبریم.

مانند هر تکنولوژی متحول کننده زندگی روزمره ما; تصور و تجسم درستی که در آینده نزدیک متاورس مثلا پنج سال دیگر چگونه خواهد بود دشوار است; چه برسد به اینکه چگونه در دهه های آینده توسعه و رشد خواهد کرد.

همان‌طور که گفته شد، چند سال گذشته یک جهت را ایجاد کرده است; و به ما نشانه هایی برای ساختن و ایده‌پردازی داده است. در عین حال، آزمایش‌های متاورس دهه گذشته نیز نمایی اجمالی از آینده را ارائه کرده است.

آینده متاورس و زندگی ما

اول از همه، تعدادی متاورس وجود خواهند داشت; که یک متاورس فراگیر را تشکیل می‌دهند; نه فقط یکی، مشابه نحوه تشکیل کشورها;  هر کدام فرهنگ، جوامع، محیط‌ها و شاید حتی زبان‌های خاص و متمایز خود را دارند! ما در اینجا در Sortium در حال کار بر روی تعدادی متاورس های مختلف هستیم; و تنوع در پشت این تجربیات منعکس کننده چیزی است که فکر می کنم همه مصرف کنندگان با زنده شدن این بازار واقعاً خواهند دید.

همه این متاورس های متفاوت آینده در نهایت به هم می پیوندند; و مهمتر از همه، قابلیت تعامل خواهند داشت. البته این در صورتی است که وعده های پیش بینی شده Web 3.0 محقق شود. انبوهی از متاورس ها در حالی که مستقل هستند; به صورت هماهنگ عمل می کنند، به این معنی که ساکنان می توانند (در حالت ایده آل آزادی عمل) از یک متاورس به متاورس دیگر بروند;  و تجربیات مختلفی را که هر یک ارائه می دهد، تجربه کنند.

متاورس کلی، متشکل از همه این «متاورس های کوچک»، به احتمال زیاد احساس واقعی بودن به ما می دهد، ولی به طور کامل جایگزین واقعیت نمی شود. بسیاری از مردم فکر می کنند مفهوم آینده متاورس یک دنیای کاملا مجازی است. ولی مساله این نیست.

متاورس آینده به چیزهایی که می‌دانیم و می‌توانیم در اطرافمان ببینیم اضافه می‌کند و ما را قادر می‌سازد تا محیط خود را به روش‌های دقیق‌تر سفارشی‌سازی کنیم و ما را سازنده‌تر، خلاق‌تر و شادتر می کند. این یک فرآیند تقویتی دنیای واقعی خواهد بود و نه جایگزینی برای آن.

پس چگونه قرار است وارد متاورس شویم؟

عینک گوگل گلس یا اسنپ چت را تصور کنید. حالا به این فکر کنید که این گجت ها در حال حاضر چگونه هستند و سپس به یاد بیاورید که ۲۰ سال پیش تلفن‌ها چه شکلی بودند.

با توجه به مسیر رشد نمایی تمام فناوری‌های مرتبط با متاورس (بلاکچین، VR/AR، رایانه‌ها)، به احتمال زیاد نسخه‌ای از عینک گوگل یا اسنپ چت را دریافت می‌کنیم. این هدست پس از آن به عنوان دریچه ورود شما به مجموعه های مختلف متاورس ها عمل می کند،به همان روشی که کلیدهای خانه شما را قادر می سازد، به راحتی وارد خانه خود شوید.

NFT ها و متاورس آینده

NFT ها تازه در ابتدای راه هستند. آنها پتانسیل بی پایانی دارند و آنچه در حال حاضر انجام می شود واقعاً پایان بازی نیست. در واقع دور از آن – ما فقط اولین کاربردهای این فناوری را می‌بینیم که در آینده تقریباً مضحک به نظر می‌رسند.

PFP ها و گواهی های، در حالی که به خوبی دارند استفاده می شوند، فقط سطح NFT ها را خراب می کنند. در متاورس آینده، NFT ها اشیا، محیط ها، تجربیات غوطه ور، زمین دیجیتال، افراد، چیزهای ملموسی خواهند بود که می توانید آنها را لمس کرده و تجربه کنید، و طبیعتاً در صورت تمایل، خریداری کنید.

NFT ها بدون شک وارد زندگی ما می شوند و زیربنای انبوهی از متاورس ها را تشکیل می دهند که در آینده ساخته خواهند شد. نحوه تعامل ما با “اشیاء” در دنیای واقعی در حال حاضر به حوزه دیجیتال گسترش خواهد یافت و NFT ها نقشی کاملاً محوری در آن ایفا خواهند کرد. NFTها در آینده به شکل دارایی خواهند بود مثل املاک دیجیتال و هویت دیجیتال.

نهادها و متاورس آینده

آنچه توسط بسیاری از افراد در رمزارزها به عنوان تهدیدی برای یک متاورس باز، رایگان و قابل تعامل تلقی می شود، نهادها هستند.

ورود گسترده و همه جانبه فیسبوک در وب ۳ و تغییر نام تجاری به موقع به متا نشان دهنده یک تغییر عظیم در احساسات نسبت به همه جنبه های متاورس است. شروع فعالیت شرکت‌ها برای ورود به فضای متاورس که یک نشانه خوب است، به فرصت‌های فراوانی تبدیل می‌شود که منتظر تحقق آن هستیم.

 

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx