SEC پلیس ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال ریپل و SEC
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 451 نفر

SEC می‌خواهد پلیس ارزهای دیجیتال باشد

استو آلدروتی، مشاور عمومی ریپل لبز، به نظر اخیر رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، گری جنسلر، پاسخ داد. و استدلال کرد که اقدامات تهاجمی این کمیسیون به ارزهای دیجیتال، از سرمایه گذاران محافظت نمی‌کند.

آلدروتی در یک مقاله در ۲۸ اوت در وال استریت ژورنال (WSJ) با عنوان “SEC می خواهد پلیس ارزهای دیجیتال امریکا باشد.” ادعا کرد که SEC به جای تمرکز بر ارائه شفافیت نظارتی برای بخش کریپتو، چوب لای چرخ ارزهای دیجیتال می کند.

او مثالی از مشکلات اخیر بلاکفای که توسط  SEC مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته بود ارائه کرد.  این کار منجر به حراج شدن این شرکت شد. دو شرکت مشابه نیز چنین مشکلی برای آن ها رخ داده است. او همچنین اظهار داشت که:

سرمایه گذاران از سوی SEC حمایت نشدند و تنها یک کیسه خالی نصیبشان شد.

این جمله در پاسخ به مقاله گنسلر در ۱۹ آگوست بود، که در وال استریت ژورنال نیز منتشر شد و از سرکوب صنعت ارزهای دیجیتال توسط SEC دفاع کرد.

“سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا با رمزارزها مانند بقیه بازارهای سرمایه رفتار می کند”

با این حال، مشاور ریپل استدلال می‌کند که SEC شفافیت کافی در مورد مقررات ارزهای دیجیتال ارائه نکرده است و در عوض خود را به عنوان “پلیس همه کاره” برای رمزارزها اعلام می‌کند.

او ادعا می‌کند که رئیس SEC در حال نادیده گرفتن رگولاتورهای دیگر و فرمان اجرایی رئیس‌جمهور بایدن است که از رگولاتورها می‌خواهد در مقررات ارزهای دیجیتال با هم همکاری کنند.

فرمان اجرایی بایدن

فرمان اجرایی که آلدروتی به آن اشاره کرد «تضمین توسعه مسئولانه دارایی‌های دیجیتال» است که در ۹ مارس ۲۰۲۲ امضا شد تا اطمینان حاصل شود که SEC و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) برای ایجاد یک چارچوب نظارتی ارزهای دیجیتال هماهنگ و همکاری می‌کنند.

با این حال، آلدروتی ادعا می‌کند که SEC نه از دستور اجرایی بایدن تبعیت کرده است و نه «مقررات شفاف نظارتی برای ارزهای دیجیتال» ارائه کرده است. و در عوض «برای حفظ منافع خود ۴۰ میلیون کاربر ارز دیجیتال در آمریکا را نادیده می گیرد».

گنسلر در مقاله خود استدلال کرد که قوانین امنیتی فدرال ایالات متحده برای حمایت از سرمایه گذاران طراحی شده است. و “دلیلی وجود ندارد که با بازار ازرهای دیجیتال، فقط به این دلیل که از فناوری متفاوتی استفاده می کند متفاوت از بقیه بازارهای مالی رفتار شود”.

اما بسیاری از منتقدان با نظر رازلین لیتون، نویسنده فوربس مخالف هستند. او در یک مقاله در ۲۸ آگوست عنوان کرد که تصمیم SEC برای دوبرابر کردن کارکنان واحد ازرهای دیجیتال و سایبری برخلا قوانین است.

همچنین در اوایل ماه جاری، جان دیتون، دادستان ایالات متحده، ادعا کرد که گنسلر و کمیسیون بورس و اوراق بهادار عمدا رمزارزها را هدف قرار داده اند.

و از محدوده خود برای تنظیم ارزهای دیجیتال فراتر رفته اند:

درک این موضوع که کمیسیون SEC صلاحیت محدودی بر بررسی صنعت کریپتو دارد، به یک متخصص قانون اساسی نیاز ندارد. بدون اقدامات کنگره، مقررات اصلی مرتبط به ارزهای دیجیتال متعلق به کمیسیون معاملات آتی کالا است. تنظیم کننده اصلی سرمایه گذاری هایی که اوراق بهادار سنتی تلقی نمی شوند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx