حراج ریپل و فیشینگ در توییتر

حراج ریپل و فیشینگ در توییتر
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 500 نفر

یک مهاجم به حساب توییتر چهار شرکت بزرگ حسابداری PwC ونزوئلا نفوذ کرد و حراج های کلاهبرداری ریپل را منتشر کرد تا از این طریق قربانیان را به دام بیندازد. در اولین توییت که در ساعت ۲:۱۳ بامداد UTC ارسال شد، هکر سه کلمه “مشکل، واکنش، راه حل #XRP” را همراه با تصویری از برد گارلینگ هاوس، مدیر عامل آزمایشگاه ریپل، توییت کرد. به زودی هشت توییت مشابه دنبال شد. به نظر می‌رسید که PwC Venezuela توییت‌ها را تا زمان انتشار مقاله حذف کرده است. آزمایشگاه ریپل تاکنون به این توئیت های جعلی پاسخی نداده است.

قابلیت جدید توییتر می تواند برای کلاهبرداری استفاده شود

یکی از راه‌هایی که مهاجمان قربانیان را از طریق حملات فیشینگ فریب می‌دهند، جایگزین کردن یک کاراکتر در یک URL واقعی با یک کاراکتر یونیکد است که بسیار شبیه به هم به نظر می‌رسد. شرکت رسانه‌های اجتماعی توییتر در اوایل این ماه اعلام کرد که در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد پس از ارسال توییت‌ها برای مدت محدودی آن‌ها را ویرایش کنند، و این سوال پیش می‌آید که رفتار مخربی مانند آنچه برای حساب PwC اتفاق افتاد تکرار می‌شود یا خیر.

به طور خاص، یکی از کارشناسان استدلال کرد که اگر توییتی ویروسی شود، شخصی که توییت کرده است می تواند آن را به یک پیوند فیشینگ تغییر دهد، اطلاعات شخصی قربانی را بدزدد یا آنها را به سمت کلاهبرداری هدایت کند. در اوایل این ماه، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده گزارش داد که کلاهبرداران در سال جاری یک میلیارد دلار از دارندگان کریپتو ربوده اند و توییتر پلتفرم انتخابی برای فریب قربانیان بوده است.

توییتر با اطمینان دادن به عموم مردم مبنی بر اینکه این اتفاق برای گروه کوچکی بوده است، ترس‌ها را کاهش داد تا بتواند ویژگی‌های جدید را آزمایش کند و سوء استفاده ها را کاهش دهد.

مخالفت های سیاسی جدید با ریپل در کلمبیا

تاکنون، آزمایشگاه ریپل در تلاش خود برای کمک به کلمبیای جنگ زده برای تخصیص مجدد زمین به مردم بومی پس از یک دهه جنگ داخلی که منجر به توزیع نابرابر زمین شده است، شکست خورده است. تنها دو هفته قبل از روی کار آمدن رئیس جمهور منتخب گوستاوو پترو، وزارت فناوری و ارتباطات کلمبیا اعلام کرد که با استفاده از نرم افزار ایجاد شده توسط Peersyst، ثبت عناوین زمین در بلاک چین ریپل را آغاز خواهد کرد.

اما یک ایدئولوژی سیاسی جدید این ایده را برای مدت نامحدودی خنثی کرده است، زیرا یکی از وزیران کلیدی گفت که دیجیتالی کردن عناوین زمین بخشی از اولویت‌های آژانس اراضی و برنامه راهبردی فناوری اطلاعات نیست. تا کنون، تنها یک سند مالکیت به دفتر کل ریپل اضافه شده است، ضربه‌ای به ریپل، که مشارکت آن با بخش دولتی می‌توانست وجهه عمومی آن را افزایش دهد زیرا در یک نبرد طولانی با SEC بر سر وضعیت XRP  قرار دارد.

در مارس ۲۰۲۲، آزمایشگاه ریپل با مشارکت بازارهای NFT و آژانس‌های خلاق، یک صندوق ۲۵۰ میلیون دلاری برای ایجاد توکن های غیرمثلی راه‌اندازی کرد تا NFT‌های متقابل زنجیره‌ای کم‌هزینه، سازگار با محیط زیست را ایجاد کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx