متاورس قانون گذاری می شود

متاورس
  • زمان مطالعه: 12دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 550 نفر

فدرال رزرو به دنبال قانون گذاری متاورس

متاورس یک تکرار آینده‌نگر از اینترنت است که دارای اقتصاد دیجیتال و یک محیط مجازی فراگیر در کنار سایر ویژگی‌های تعاملی است. این فضای نسبتاً نوپا در سال‌های اخیر چنان مورد توجه قرار گرفته است که برآوردهای محافظه‌کارانه نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۴، ارزش کل آن می‌تواند به ۸۰۰ میلیارد دلار برسد. متا (شرکت اصلی پشت فیس‌بوک و اینستاگرام)، گوگل، مایکروسافت، انویدیا، نایک و دیگران، متاورس‌هایی به اندازه فورچون ۱۰۰ ایجاد کرده‌اند.

اما با ارزش‌گذاری‌های عالی، نظارت‌های مالی که به‌طور فزاینده‌ای از فناوری آگاه هستند، بررسی می‌شود. بر خلاف محصولات فناوری سنتی، که اغلب سال‌ها صرف رشد بیشتر از درآمد می‌کنند، برخی از پروژه‌های متاورس، طرح‌های درآمدزایی مشکوک را قبل از راه‌اندازی یک تجربه زنده به کاربران خود اعمال می‌کنند. املاک Metaverse نمونه بارز این عمل است، با پلتفرم هایی مانند بازی های Big Time قبل از باز کردن دسترسی به بازی، زمین را در metaverse خود می فروشند.

معمولاً، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده وارد عمل نمی‌شود مگر اینکه سرمایه‌گذاران خرده‌فروش دلارهای خود را بدون اطلاعات کامل آنچه در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، از دست دهند. در متاورس، عمل فروش زمین به طور کلی باید تحت قوانین ایالات متحده در نظر گرفته شود.

پلتفرم‌های GameFi مانند اکسی اینفینیتی سرعت پروژه‌های متاورس را نشان می‌دهند که می‌توانند اقتصادهای چند میلیارد دلاری ایجاد کنند. مقیاس بزرگ آنها مستلزم کنترل های داخلی و سیاست های پولی مشابه بانک های چند ملیتی یا حتی کشورهای کوچک است. آنها باید با تنظیم‌کننده‌های دولتی هماهنگ شوند و حتی برای تراکنش‌های بزرگ «KYC» انجام دهند.

متاورس

تعداد کاربران فعال Axie Infinity، ژانویه ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۲. منبع: DappRadar

در حالی که هیچ آسیب فیزیکی نمی تواند در متاورس (هنوز) وارد شود، آسیب مالی زیادی قبلاً ایجاد شده است. شرکتی که در پشت توکن‌های غیرقابل تعویض برد ایپ قرار دارد، امسال پس از به خطر افتادن دیسکورد یک مدیر، هکرها با NFT به ارزش ۲۰۰ اتریوم ناپدید شدند.

تعدادی از بانک های وال استریت اخیرا به دلیل استفاده از برنامه های پیام رسان «ممنوع» ۱.۸ میلیارد دلار جریمه شدند. پروژه‌های متاورس مانند آزمایشگاه‌های یوگا باید به دلیل عدم اجرای کنترل‌های پولی و فنی مطمئن با جریمه‌های پیش‌گیرانه مشابهی روبرو شوند.

اولین قدم کلیدی برای هر پروژه متاورس طبقه بندی نوع دارایی(هایی) است که آنها منتشر می کنند. مثلا امنیت هست؟ توکن ابزاری؟ یا چیز دیگری؟ این ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد، اما زمینه از قبل با دوره عرضه اولیه سکه در سال ۲۰۱۷ فراهم شده است، و تلاش‌های بیشتری باید توسط قانون‌گذاران و پروتکل‌ها برای ارائه شفافیت و محافظت از مصرف‌کنندگان انجام شود.

پس از تکمیل فرآیند طبقه‌بندی، گام بعدی توسعه یک چارچوب نظارتی است که می‌تواند برای متاورس اعمال شود. این احتمالاً شامل قوانین و مقررات مربوط به مواردی مانند عرضه اوراق بهادار، مبارزه با پولشویی و حمایت از مصرف کننده خواهد بود. ایجاد تعادل مناسب بسیار مهم است. مقررات بیش از حد می تواند نوآوری و پذیرش را خفه کند، اما بسیار کم می تواند منجر به سوء استفاده گسترده شود. این به سیاستگذاران بستگی دارد که با بنیانگذاران برای یافتن آن نقطه شیرین کار کنند. با وجود نگرانی‌ها، متاورس مجموعه‌ای از فناوری‌های نوظهور را گرد هم می‌آورد: واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و NFT. همه آنها گرد هم می آیند تا فضا را با شتاب فزاینده در نزدیک به اواسط مدت به جلو ببرند.

خطرات مرتبط با فعالیت در متاورس

مجرمان سایبری به طور مداوم در حال کشف تاکتیک های جدید برای بهره برداری از کاربران متاورس هستند – یعنی از طریق طرح های هک یا سرقت هویت. از آنجا که پوشیدنی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی مرتبط با این اکوسیستم‌ها حجم عظیمی از داده‌های شخصی  از جمله اطلاعات بیومتریک از فناوری ردیابی چشم و ردیابی بدن – تولید می‌کنند، متاورس یک زمین بازی وسوسه‌انگیز برای بازیگران بد است.

خارج از دزدی مالی، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی فراوان است زیرا مجموعه داده‌های سه بعدی اطلاعات شخصی حساس‌تر را آشکار می‌کنند. مقررات عمومی حفاظت از داده ها در اروپا و قانون حمایت از مصرف کننده کالیفرنیا، بخش های جامعی از قوانین حفظ حریم خصوصی هستند که پلتفرم های فناوری را مجبور به استخدام افسران حفاظت از داده ها و افسران رعایت حریم خصوصی داده ها کرده است. پلتفرم‌های Metaverse باید نقش‌های مشابهی را ایفا کنند و با توجه به حساسیت داده‌هایی که ممکن است جمع‌آوری کنند، می‌توانند با نظارت نظارتی بیشتری مواجه شوند.

همانطور که تقاضا برای متاورس همچنان در حال افزایش است، نیاز به خدمات اینترنتی بهتر نیز افزایش می یابد زیرا اولی به پهنای باند زیادی نیاز دارد (تخمین زده می شود که چندین مرتبه از سطوح ترافیک اینترنت امروزی باشد). در نتیجه، ممکن است بسیاری از شبکه‌های مخابراتی و زیرساخت‌های موجود در انتشار داده‌ها بیش از حد بارگذاری شوند.

یک راه برای حل این مشکل با سرمایه گذاری در فناوری ۵G و ایجاد زیرساخت قوی تر است. اما این به زمان، پول و منابع نیاز دارد. راه حل دیگر توسعه الگوریتم‌های فشرده‌سازی داده‌های کارآمدتر است که می‌تواند به کاهش پهنای باند مورد نیاز برای انتقال داده در متاورس کمک کند.

در نهایت، جدا از تمام خطرات فنی، جنبه ای از متاورز که باید در نظر گرفته شود، تأثیر منفی است که به طور بالقوه می تواند بر سلامت روان فرد داشته باشد. از آنجایی که اکوسیستم توسط قوانین کیفری بدون محدودیت است، هنگامی که کاربران با سوء استفاده آنلاین (مانند نژادپرستی) مواجه می شوند، هیچ راه رجوعی وجود ندارد.

چالش های مربوط به مقررات

از آنجایی که هر اپراتور شبکه، شرکت یا کسب‌وکار، بر روی کاغذ، می‌تواند در خارج از چارچوب قانونی پیشنهادی وجود داشته باشد، در صورتی که این کار را انجام دهد،  تلاش‌های هر کشوری در تنظیم مقررات تأثیر محدودی خواهد داشت.

این کاملاً با این واقعیت نشان می‌دهد که بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که امروزه از آنها استفاده می‌کنیم، از جمله توییتر و فیس‌بوک، در ایالات متحده مستقر نیستند، بلکه در کشورهایی مانند ایرلند و سنگاپور فعالیت می‌کنند، جایی که قوانین حفاظت از داده‌ها بسیار راحت‌تر است.

همین منطق در مورد متاورژن نیز صدق می کند. حتی اگر کشوری قانونی را برای تنظیم این فضا تصویب کند، تردید وجود دارد که همه مشاغل موافق رعایت آن باشند.

بنابراین، تا زمانی که هر یک از شرکت کنندگان متاورس با دیدگاه ایجاد یک کد حاکمیتی هماهنگ و موافق نباشد، هیچ راهی وجود ندارد که یک نهاد شخص ثالث (مانند یک شرکت سرمایه گذاری فراساحلی) را از ایجاد جیب غیرقانونی خود در داخل کشور منع کند. متاورس، که کاربران سایر اکوسیستم های دیجیتال می توانند بدون هیچ محدودیت ظاهری به آن دسترسی داشته باشند.

نگاه به آینده به سوی یک آینده غیرمتمرکز

متاورس برای تغییر شکل زندگی ما چه بخواهیم چه نخواهیم آماده است. در نهایت، اخلاق توسعه فناوری «سریع حرکت کنید و چیزها را بشکنید» زنده و زنده است، و تاریخ نشان داده است که بنیانگذاران بسیار سریعتر از آن چیزی هستند که تنظیم کننده ها بتوانند با آن همراهی کنند. اما برای تنظیم‌کننده‌ها بسیار مهم است که گام‌های پیشگیرانه‌ای بردارند تا امکان شکوفایی نوآوری بدون آسیب‌های مالی فاجعه‌بار به سرمایه‌گذاران خرد را فراهم کنند. به هر حال، انتخاب‌هایی که امروز انجام می‌دهیم، تعیین می‌کنند که این فناوری چگونه فردای ما را شکل خواهد داد.

Huy Nguyen یکی از بنیانگذاران KardiaChain، اولین زیرساخت بلاک چین قابل همکاری جنوب شرقی آسیا است. از ماه مه ۲۰۲۲، او به عنوان نایب رئیس انجمن بلاک چین ویتنام، نهاد رسمی دولتی برای فشار برای پذیرش گسترده در ویتنام، خدمت کرده است. او قبلاً به‌عنوان مدیر ارشد فناوری در گوگل خدمت می‌کرد و بیش از ۱۰ سال تجربه در ساخت زیرساخت‌های توزیع‌شده در مقیاس بزرگ، از جمله پلتفرم بی‌سیم Google Access و زیرساخت شبکه فیبر گوگل دارد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx