انتقال ۲ میلیارد دلار بیت کوین توسط صرافی بایننس

صرافی بایننس
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 443 نفر

انتقال ۲ میلیارد دلار بیت کوین توسط صرافی بایننس

خروج قابل توجهی از وجوه متعلق به صرافی بایننس امروز در جامعه ارزهای دیجیتال زنگ خطر را به صدا درآورد. بر اساس توییتی از اکانت توئیتری Whale Alerts، این صرافی در یک تراکنش بیش از ۱۲۷۰۰۰ بیت کوین را خارج کرد و سکه ها را در یک آدرس کیف پول ناشناس سپرده گذاری کرد. البته باید انتظار داشت که با توجه به این شرایط، وجود شک و عدم قطعیت در بازار  و عصبیت در جامعه حاکم شود. با توجه به اینکه صرافی‌ها برای اثبات ذخایر خود عجله دارند و برخی از کسب‌وکارها قبل از تعطیلی، مقادیر زیادی پول را به کیف پول‌های خصوصی منتقل می‌کنند، شانس فکر کردن به بدترین حالت بیش از حد موجه بود. حرکت مرموز به دنبال اثبات شفافیت بایننس بود.با این حال، مدت کوتاهی پس از آن، مدیر عامل بایننس تصریح کرد که همه اینها فقط آزمایشی است که توسط یک حسابرس مستقل برای اثبات اینکه صرافی واقعاً توکن‌هایی را که ادعا می‌کند کنترل می‌کند، مورد نیاز است:

این بخشی از حسابرسی اثبات ذخیره است. حسابرس از ما می خواهد که مبلغ مشخصی را برای خودمان بفرستیم تا نشان دهیم که کیف پول را کنترل می کنیم. و بقیه به یک تغییر آدرس می رود که یک آدرس جدید است. در این مورد، تراکنش ورودی بزرگ است، و همچنین تغییر بزرگ است. نترسید.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس – ۲۸ نوامبر ۲۰۲۲

نمودار قیمت بیت کوین

شفاف سازی CZ سرمایه گذاران را آرام کرد و افت شدید بیش از ۵ درصدی را که در ساعت ۱ بامداد به وقت گرینوویچ تجربه شد، متوقف کرد. بایننس این اثبات را با انتقال دقیقاً ۱۲۷۳۵۱ بیت کوین، معادل تقریباً ۲ میلیارد دلار در زمان نگارش این مقاله انجام داد. کیف پول ناشناس دریافت کننده وجوه نیز متعلق به صرافی بایننس بود. بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان اشاره می کند که باید این آزمایش را به عنوان راهی برای ارائه شفافیت و اثبات کنترل مطلق دارایی های خود انجام می داد. حسابرس به دنبال اثبات این بود که بایننس واقعاً قادر است مقدار زیادی پول را بدون تأثیرگذاری بر عملکرد آن جابه‌جا کند.

اثبات ذخایر و نیاز به بازیابی اعتماد

به دلیل سقوط صرافی FTX، چندین صرافی گزارش های پرداخت بدهی را برای اثبات اینکه وجوه کاربرانشان پشتیبان گرفته شده است، ارسال کرده اند. در حالی که صرافی بایننس در ابتدا استفاده انحصاری از الگوریتم درخت مرکل را انتخاب کرد، دیگر شرکت ها، مثل  گری اسکیل، به دلایل امنیتی صراحتا از انجام این روش خودداری کردند. با این حال، دیگران، مانند صرافی مکزیکی  بیتسو، نسخه خود را از یک اثبات یا ذخایر توسعه یافته منتشر کردند، و متعهد شدند که اقدامات دیگری را برای افزایش قابلیت اطمینان آن، از جمله آزمون‌های دانش صفر، ممیزی‌های خارجی، گفتگو با تنظیم‌کننده‌ها، و انتشار گزارش‌های دوره‌ای اجرا کنند.

اما منتقدانی نیز در مورد اجرای آزمایش ذخیره فعلی وجود دارند. جدیدترین نمونه، جسی پاول، مدیرعامل سابق صرافی کراکن است که از شکست صرافی بایننس در اجرای ممیزی های خارجی و گنجاندن بدهی ها در گزارش های خود انتقاد کرد. حتی با وجود این همه تلاش، به نظر می رسد که اعتماد کاهش یافته است. کیف پول‌های سخت‌افزاری رکورد فروش را گزارش می‌کنند، صرافی‌های رمزنگاری متمرکز اکنون منابع مالی کمتری را مدیریت می‌کنند، و کیف‌پول‌های خود نگهبانی در حال افزایش هستند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx