صرافی FTX وضعیت بحرانی بازار ارزهای دیجیتال

صرافی FTX
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 537 نفر

بازار کریپتو از شرایط بدتر از صرافی FTX جان سالم به در برده است

شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین چین آلیسیس سقوط صرافی Mt.Gox را با صرافی FTX مقایسه کرده است تا مشخص کند ورشکستگی  FTX چگونه بر اکوسیستم کریپتو تأثیر خواهد گذاشت. نتیجه‌گیری شد که صرافی FTX بخش نسبتاً کوچک‌تری از صنعت کریپتو را نسبت به صرافی Mt. Gox در آن زمان در اختیار دارد و این صنعت باید قوی‌تر از همیشه بازگردد.

در یک موضوع توییتری در ۲۳ نوامبر، اریک جاردین، سرپرست تحقیقات چین آلیسیس، مقایسه خود را با نگاهی به سهم بازار این دو شرکت آغاز کرد و دریافت که صرافیMt.Gox  به طور متوسط ​​۴۶ درصد از کل جریان ارز ورودی صرافی ها را در سال ۲۰۱۴ تشکیل می‌داد در حالی که صرافی FTX حدود ۱۳ درصد از ورودی های کل صرافی ها را تشکیل می داد. جاردین در سال ۲۰۱۴، زمانی که صرافی Mt.Gox سقوط کرد، اشاره کرد که صرافی های متمرکز (CEXs) تنها بازیکنان بازی بودند. در همین حال، در اواخر سال ۲۰۲۲، نزدیک به نیمی از کل جریان های مبادله ای توسط صرافی های غیرمتمرکز (DEX) مانند یونی سواپ و کرو صورت گرفته شد. با این حال، جاردین اشاره کرد که صرافی FTX به آرامی در حال افزایش سهم بازار بود در حالی که صرافی Mt.Gox  شاهد کاهش پیوسته سهم خود از بازار بودند.

صرافی Mt.Gox در طول یک دوره رشد در حوزه ارزهای دیجیتال، کم کم سهم خود را به صرافی های رقیب واگذار می کرد و درصد مبادلات آن نسبت به کل معاملات بازار به طور پیوسته کاهش می یافت. از سوی دیگر، صرافیFTX  به مرور سهم بیشتری از کل تراکنش های بازار را به خود انتقال می داد و در حال رشد بود. با وجود این، جاردین به این نتیجه رسید که صرافی Mt.Gox  در زمانی که صرافی های متمرکز بر بازار تسلط داشتند، مهمترین و بزرگترین صرافی بود و آن را به بخش بزرگ‌تری از اکوسیستم کریپتو در زمان فروپاشی آن نسبت به FTX تبدیل کرد. جاردین سپس به بررسی بهبود صنعت کریپتو پس از سقوط صرافیMt.Gox  پرداخت و دریافت که در حالی که حجم تراکنش‌های زنجیره‌ای برای یک سال یا بیشتر راکد بود، فعالیت‌ها به زودی دوباره افزایش یافت.

در فوریه ۲۰۱۴، صرافیMt.Gox  معاملات را به حالت تعلیق درآورد، وب سایت خود را بست و پس از از دست دادن ۸۵۰۰۰۰ بیت کوین طی یک هک، درخواست ورشکستگی داد.

مشتریانی که در این صرافی ارز دیجیتال نگه داری می کردند هنوز وجوه خود را پس نگرفته اند، اما سرپرست صرافی Mt.Gox در ۶ اکتبر امسال اعلام کرد که طلبکاران تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ فرصت دارند تا روش بازپرداخت ۱۵۰,۰۰۰ بیت کوین را که گزارش شده در اختیار دارند انتخاب کنند .

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx