یوسوکه ماتسودا، رئیس شرکت بازی سازی اسکوئر انیکس، علیرغم عدم تایید مداوم از سوی طرفدارانش، مجدداً بر تعهد این شرکت به ادغام فناوری بلاکچین با بازیهای ویدیویی تاکید کرده است. ماتسودا در نامه سال جدید خود برای سال 2023 نوشت:
«ما بر سرگرمیهای بلاکچینی تمرکز کردهایم و سرمایهگذاری و تلاشهای تهاجمی را برای توسعه کسبوکار به سوی بلاکچین اختصاص دادهایم.»
ماتسودا گفت که اسکوئر انیکس در حال توسعه بازیهای چندگانه مبتنی بر بلاکچین بر اساس ویژگیهای فکری شرکت برای انتشار در سال جاری است. در نوامبر ۲۰۲۲، اسکوئر انیکس Symbiogenesis را معرفی کرد؛ اولین بازی اصلی شرکت با توکنهای غیرمثلی (NFT).
مرتبط: همکاری انجین (Enjin) و سازنده بازی فاینال فنتزی
ماتسودا در نامه سال جدید خود گفت که فناوری بلاکچین به بازیهای ویدیویی کمک میکند تا اقتصاد رمزی خود را شکل دهند و به رشد خودپاینده دست یابند. طرفداران فرنچایز اسکوئر انیکس نسبت به ابتکارات بلاکچین این شرکت ابراز بیاعتمادی کردهاند و دلیل آن، بیاعتمادی به داراییهای دیجیتال، نگرانی از آسیبهای محیطی بالقوه فناوری و کیفیت پایین بازیهای بلاکچین است. اسکوئر انیکس که فرنچایزهای مشهور جهانی مانند فاینال فنتسی (Final Fantasy) و کینگدام هارتز (Kingdom Hearts) را تولید کرده است، طبق وب سایت خود، تا 31 مارس 2022، 365.2 میلیارد ین ژاپن (2.8 میلیارد دلار) فروش خالص را به ثبت رسانده است.
بازیسازان بزرگ ژاپنی سال گذشته در این روند شرکت کردند، کونامی، شرکت چندملیتی متال گیر سالید، 13 شغل جدید در ماه اکتبر برای سرمایهگذاریهای بلاکچین اضافه کرد، در حالی که سگا، خالق بازی سونیک، در سپتامبر اعلام کرد که در حال کار بر روی بازی کلکسیونی مبتنی بر بلاکچین خودش است.
برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.