نشانه هایی از ابر چرخه میم کوین ها: آیا باید در میم کوین ها سرمایه گذاری کنیم؟

میم کوین
  • زمان مطالعه: ۷دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 145 نفر

چرا برخی از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال فکر می‌کنند هم اکنون در یک ابر چرخه میم کوین ها قرار داریم؟

نشانه‌هایی که به وقوع این ابر چرخه دامن می‌زنند، قابل‌چشم‌پوشی نیستند.

آیا در آستانه ابر چرخه میم کوین ها قرار داریم؟

یکی از محبوب‌ترین روایت‌ها در میان سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال طی شش ماه گذشته این بوده است که بازار ارز دیجیتال هم اکنون در ابتدای یک «ابر چرخه میم کوین ها» (meme coin supercycle) قرار دارد که ارزش و قیمت میم کوین ها را به شدت بالاتر خواهد برد. چنین ادعاهایی در بازارهای گاوی قبلی نیز مطرح شده بود و صرف نظر از اینکه این ادعاها درست بود یا نه، سرمایه گذارانی که به درستی موقعیت خود را تعیین کرده بودند، سودهای هنگفتی به دست آوردند.

میم کوین ها

بنابراین، بیایید کمی عمیق‌تر به فرضیه ابر چرخه میم کوین ها نگاه کنیم تا ببینیم چقدر محتمل است و چگونه می‌توانید از موج فعلی علاقه به این بخش کسب درآمد کنید، صرف نظر از اینکه پیش بینی های بلندپروازانه به حقیقت می‌پیوندند یا نه.

تاثیر هاوینگ بیت کوین

نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین که در اواخر آوریل و پس از هاوینگ رخ داد، به عنوان جرقه شروع این ابر چرخه معرفی می‌شود. تئوری کلی این است فرضیه این است که وقتی قیمت بیت کوین به خاطر کم شدن دائمی عرضه کوین‌های جدید از طریق استخراج، بالا برود، کل بازار ارزهای دیجیتال هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این تاثیر یا به صورت همزمان با افزایش قیمت بیت کوین اتفاق می‌افتد و یا بعد از اینکه روند صعودی بیت کوین تمام شد، سایر ارزهای دیجیتال هم رشد خواهند کرد. این ایده بر این اصل استوار است که سرمایه گذاران پس از کاهش سرعت رشد بیت کوین، تمایل خواهند داشت بخشی از سودهای هنگفت خود را برای کسب بازدهی بیشتر در جای دیگری نقد کنند.

در عین حال، محرک دیگر این روند صعودی، ورود سرمایه های هنگفت جدیدی است که انتظار می‌رود در نتیجه تایید صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به این بازار تزریق شود. پیش از تایید ETF های بیت کوین، سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال حداقل به یک حساب کاربری در صرافی های ارز دیجیتال نیاز داشتند. با ظهور ETFها، اکنون افراد می‌توانند حتی از حساب‌های بازنشستگی خود، اوراق بهاداری که ارزش آن به بیت کوین وابسته است خریداری کنند و بدین ترتیب تقاضای بیشتری را برای رقابت بر سر عرضه محدود جدید کوین ها ایجاد کنند. در صورت تایید سایر ETFها، مانند ETF اتریوم، این امر می‌تواند اثر جانبی مثبت بیشتری نیز داشته باشد.

سولانا: محبوب ترین پلتفرم برای معاملات میم کوین ها

سولانا، یک بلاکچین محبوب برای معامله میم کوین های بسیاری مانند داگ ویف هت (WIF) است. به ادعای طرف‌داران سولانا، این شبکه قرار است اولین بازیگر بهره‌مند از ورود سرمایه به بیت کوین باشد. استدلال در اینجا این است که برای سرمایه گذاران جدید، سولانا ساده‌ترین زنجیره برای پیمایش راه است، زیرا به سرعت عمل می‌کند، کارمزد کمی دارد و مجموعه بزرگی از پروژه های جدی و جدید در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و همچنین تعداد بی‌شماری از میم کوین ها را ارائه می‌دهد.

سولانا

دلایل علاقه به سرمایه گذاری در میم کوین ها

علاوه بر این، دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد سرمایه گذاران به طور کلی علاقه‌مند به کسب درآمد از میم کوین ها هستند. گروه‌های سرمایه گذاری خطر پذیر و صندوق های پوشش ریسک اکنون به طور جدی شروع به سرمایه گذاری در میم کوین ها کرده‌اند، زیرا می‌خواهند بخشی از بازدهی های نجومی را که گاهی اوقات در این فضا قابل دستیابی است، به دست آورند. بعلاوه، از سال ۲۰۲۱ بسیاری از سرمایه گذاران خرد با ایده میم کوین آشنا شده‌اند، زیرا در دوج کوین یا شیبا اینو سرمایه گذاری کرده و رشد چشمگیر آنها را مشاهده کرده‌اند.

مسئله تورم و تلاش فدرال رزرو برای مهار آن نیز در این میان مطرح است. طرف‌داران ابر چرخه در حوزه کریپتو معتقدند که احتمالاً فدرال رزرو حداقل یک بار در سال ۲۰۲۴ نرخ بهره پایه را کاهش خواهد داد. با کاهش هزینه استقراض پول، بدین ترتیب سرمایه بیشتری برای ورود به بخش های پر ریسک تر و البته به سمت سرمایه گذاری های بسیار پر ریسک مانند میم کوین ها وجود خواهد داشت.

در نهایت، طرفداران ابر چرخه به حس نارضایتی اقتصادی رو به رشد در میان سرمایه گذاران جوان حوزه کریپتو اشاره می‌کنند. این سرمایه گذاران با موانع مالی قابل توجهی برای رسیدن به اهداف زندگی و اهداف مالی خود، به ویژه برای دستاوردهای کلیدی، مانند مالکیت خانه، مواجه بوده‌اند و بدین ترتیب، آنها نسبت به احتمال موفقیت آینده خود در حال بدبین شدن هستند. از این رو تمایل آنها به سرمایه گذاری در پر ریسک ترین بخش‌های بازار ارز دیجیتال، جایی که به اعتقادشان سودهای کلانی در انتظارشان است، حتی پس از اینکه عوامل کاتالیزور بیت کوین از بین رفتند، با شدت بیشتری بازار گاوی میم کوین ها را هدایت خواهد کرد.

وقوع ابر چرخه میم کوین ها هنوز قطعی نیست

اکنون مشخص نیست که آیا فرضیه ابر چرخه میم کوین درست است یا غلط، حتی با وجود اینکه بسیاری از استدلال‌های طرف‌داران آن منطقی به نظر می‌رسد.

قیمت میم کوین ها

همانطور که گفته شد، فرآیند هاوینگ در نهایت منجر به عرضه کمتر بیت کوین خواهد شد و صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین ورود سرمایه به اکوسیستم ارزهای دیجیتال را تسهیل می‌کند. سولانا شاید در واقع کم دردسرترین بلاکچینی است که تا به حال استفاده شده است و در حال حاضر مجموعه‌ای غنی از ابزارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای آن وجود دارد که سرمایه گذاران ممکن است برای تحقیق و انجام تراکنش‌ها به آنها نیاز داشته باشند. میم کوین های بسیاری بر روی این زنجیره قرار دارند و هر روز بر آگاهی عمومی نسبت به آنها افزوده می‌شود.

اما پیش بینی احتمال کاهش نرخ بهره در بهترین حالت صرفا در حد حدس و گمان است. انتظارات بازار در مورد تصمیمات فدرال رزرو در این مورد بارها و بارها در طول یک سال گذشته رد شده است.

به همین ترتیب، محتمل است که حداقل چند سرمایه گذار جوان سرخورده وجود داشته باشند. با این حال، حتی اگر اصل موضوع منطقی باشد، پیش بینی اینکه ناامیدی این افراد آنها را به سمت سرمایه گذاری گسترده در میم کوین ها در یک دوره زمانی خاص سوق دهد، کمی اغراق آمیز است.

نتیجه گیری

این متن به این معنی نیست که شما هم اکنون باید در میم کوین ها یا سایر ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید یا خیر. اگر سبد سرمایه گذاری شما متنوع است و سرمایه اضافی برای اختصاص به یک سرمایه گذاری پرخطرتر دارید، خرید ارزهای دیجیتال کم ریسک مانند بیت کوین یا اتریوم، برای شروع کاملا ارزش بررسی دارد. اگر می توانید نوسانات بازار را تحمل کنید، انتخاب یک یا دو میم کوین برای سرمایه گذاری کوچک ممکن است مناسب باشد. فقط اسیر جنجال‌های مربوط به ابر چرخه نشوید و در صورت وقوع محرز این ابر چرخه، سرمایه گذاری بیش از حد انجام ندهید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx