تتر چیست؟ آیا تتر می تواند جایگزین دلار شود؟

تتر چیست
  • زمان مطالعه: 11دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 683 نفر

تتر (USDT) چیست؟

تتر (USDT) یک استیبل کوین است که خود نوعی ارز دیجیتال است که برای پایدار نگه داشتن ارزش خود از مکانیسم‎های مختلف استفاده می‌کند. سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در برابر نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در امان باشند و در عین حال آماده ورود سریع در بازار باشند از استیبل کوین‌ها استفاده می‎‌کنند.

تتر یک استیبل کوین با وثیقه فیات است، که نوعی از استیبل کوین است که توسط یک ارز فیات مانند دلار آمریکا، دلار کانادا، یورو یا حتی ین ژاپن (JPY) پشتیبانی می شود. USDT برای پر کردن شکاف موجود بین ارزهای فیات و رمزارزها ایجاد شد و در عین حال شفافیت، ثبات و هزینه‌های پایین را برای کاربران USDT ارائه می‌کند. تتر با نسبت ۱:۱ به دلار آمریکا پیوند خورده است. هیچ تضمینی از سوی شرکت تتر برای هرگونه حق بازخرید یا مبادله Tether با دلار آمریکا وجود ندارد.

تتر (USDT) چگونه کار می کند؟

هر تتر (USDT) صادر شده توسط یک دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. همه تترها در ابتدا بر روی بلاک چین بیت کوین از طریق پروتکل Omni Layer صادر می‌شد، اما اکنون می توان آن را بر روی هر زنجیره ای که تتر در حال حاضر پشتیبانی می‌کند صادر کرد. هنگامی که یک USDT صادر شود، می توان آن را مانند هر ارز یا توکن دیگری که بر روی آن شبکه صادر شده است استفاده کرد. تتر در حال حاضر از بلاک چین های بیت کوین، اتریوم، ایاس، ترون، الگورند و شبکه OMG پشتیبانی می‌کند. تتر از Proof Of Reserves استفاده می‌کند، به این معنی که همیشه ذخایر آنها برابر یا بیشتر از تعداد تتر در گردش خواهد‌بود.

تتر چیست

هر تتر (USDT) صادر شده توسط یک دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود.

جایگزین دلار

بازار دلار در چندسال اخیر در ایران دستخوش نوسانات زیادی بوده‌است، از این رو تقاصا برای دلار همیشه بالا بوده‌است. خیلی از افراد به دلار به چشم ابزاری برای حفظ ارزش پول خود در مواجهه با تورم و گرانی نگاه می‌کنند. از آنجاییکه دلار فیزیکی با محدودیت های زیادی مانند عدم دسترسی ۲۴ ساعته به بازار دلار، محدودیت های قانونی خرید دلار، سختی خرید و فروش دلار توسط همه افراد و زمان بر بودن فرآیند خرید و فروش دلار، بوده است، تتر طی چند سال گذشته توانسته است تا حد زیادی جایگزین خرید و فروش دلار فیزیکی شود. شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی، به صورت ۲۴ ساعته و تنها در چند دقیقه اقدام به خرید تتر در صرافی ارزینجا کنید. شما همچنین می توانید بهرین قیمت ارز دیجیتال را در صرافی ارزینجا پیدا کنید.

بنیانگذاران

تتر (USDT) ابتدا در ۶ اکتبر ۲۰۱۴ با نام ریل کوین (Realcoin‌) توسط براک پیرس، ریو کالینز و کریگ سلرز (عضو بنیاد Omni) راه اندازی شد. این به آنها اجازه داد USDT را بر روی پروتکل Omni بسازند که کاربران را قادر می‌سازد تا دارایی‌ها و ارزهای مبتنی بر قراردادهای هوشمند را در بلاک چین بیت کوین ایجاد و معامله کنند. در ۲۰ نوامبر ۲۰۱۴، ریو کالینز، مدیرعامل تتر اعلام کرد که نام توکن آنها از Realcoin به تتر (USDT) تغییر خواهد‌کرد.

یمت تتر

تتر (USDT) ابتدا با نام ریل کوین (Realcoin‌) راه اندازی شد.

تاریخچه جنجالی USDT با عرضه آن به بازار آغاز می‌شود. در ژانویه ۲۰۱۵، بیتفینکس اجازه داد تتر (USDT) را برای اولین بار در پلتفرم مبادلات خود معامله کند. حجم تتر به سرعت در شبکه بلاکچین افزایش یافت و تراکنش‌های دلار آمریکا از طریق بانک‌های تایوانی انجام می‌شد که سپس تراکنش‌ها را به Wells Fargo منتقل می‌کردند. این امر تا سال ۲۰۱۷ ادامه یافت.

در ۱۸ آوریل سال ۲۰۱۷، نقل و انتقالات بین المللی تتر توسط بانک های ایالات متحده مسدود شد. علت این کار عدم شفافیت دارایی های این شرکت و نگرانی کاربران آن مبنی بر برابری ذخیره دلاری این شرکت با تترهای منتشر شده بود. این موضوع در سال ۲۰۱۷ زمانی که برداشت ها به طور موقت به حالت تعلیق درآمدند تشدید شد. این رویدادهای خبری باعث نوسانات شدید برای دارندگان USDT شد. نهایتا بعد از دوسال دعوای حقوقی صرافی بیتفینکس و شرکت تتر توافق کردند که در سال ۲۰۲۱ جریمه ۱۸.۵ میلیون دلاری بپردازند.

USDT برای سال‌ها توسط کامیونیتی کریپتو پذیرفته شده و مورد استفاده قرار گرفته است. اگرچه تتر اغلب به چالش کشیده می‌شود، اما پروژه‌های کمی می‌توانند با آن رقابت داشته باشند. این استیبل کوین به طور گسترده توسط بسیاری از صرافی‌ها و پروتکل های موجود در اکوسیستم بلاک چین به عنوان روش پرداخت و وسیله مبادله پذیرفته شده است.

چه چیزی به USDT ارزش می دهد؟

نقش تتر فراهم کردن نقدینگی و محافظت در برابر نوسانات بازار است زیرا در تئوری افزایش یا کاهش نمی‌یابد. ارزش تتر (USDT)  کاملاً به ذخایر آن بستگی دارد. تا زمانی که USDT با نسبت یک به یک با دلار آمریکا وثیقه شده باشد، تتر ۱ دلار آمریکا ارزش خواهد داشت. تتر (USDT) دارای عرضه در گردش ۶۶ میلیارد توکن USDT است. این عرضه ممکن است با توجه به تقاضا و نقدینگی فعلی بازار افزایش یا کاهش یابد. توکن های USDT را می توان در صرافی های معتبر مانند بایننس و ارزینجا خریداری کرد.

در حال حاضر، توکن USDT را می توان در چندین شبکه از جمله بیت کوین، اتریوم، ایاس، ترون، الگورند و OMG صادر کرد. از آنجایی که قراردادها و توکن‌های هوشمند در این شبکه‌های بلاک چین میزبانی می‌شوند، امنیت تتر نیز توسط گره‌ها و استخراج‌کنندگانی که این شبکه‌ها را با استفاده از مکانیسم اثبات سهام یا اثبات کار امن نگه می‌دارند، کنترل می‌شود. این پلتفرم‌ها ممیزی‌های منظمی را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که کدهای شبکه به‌روز، ایمن و مطابق با چهارچوب فعلی است.

نحوه انتخاب کیف پول  برای تتر

نوع کیف پول تتر (USDT) که انتخاب می‌کنید احتمالاً به این بستگی دارد که می‌خواهید از آن برای چه چیزی استفاده کنید و چقدر USDT دارید. کیف پول سخت افزاری یا کیف پول سرد، امن ترین روش برای ذخیره تتر و در کل ارزهای دیجیتال است. هر دو کیف پول سخت افزاری لجر و ترزور راه حل های ذخیره سازی تتر را ارائه می دهند. کیف پول‌های سخت‌افزاری هرچند که امنیت بالاتری دارند اما هزینه بالاتری نیز دارند. کیف پول های سخت افزاری برای ذخیره مقادیر بیشتر USDT برای کاربران با تجربه تر مناسب تر است.

rdlj jjv

تتر در بسیاری از کیف پول‌های رمزارزی پشتیبانی می‌شود

کیف پول های نرم افزاری یک راه دیگر ذخیره تتر و سایر ارزهای دیجیتال است که استفاده از آنها رایگان و آسان است. کیف پول های نرم افزاری روی گوشی های هوشمند نصب می‌شوند و به صورت حضانتی و غیرحضانتی دارایی کاربران را ذخیره می‌کنند. با کیف‌پول‌های حضانتی، کلیدهای خصوصی توسط ارائه‌دهنده خدمات از طرف شما مدیریت و پشتیبان‌گیری می‌شوند. کیف پول‌های غیرحضانتی از عناصر امن در دستگاه شما برای ذخیره کلیدهای خصوصی استفاده می‌کنند. اگرچه استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری راحت است، اما امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری دارند و ممکن است برای مقادیر کم تتر مناسب باشد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx