بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 ضربات سختی را متحمل شد. سقوط لونا و موج ورشکستگی بعد از آن، گریبان گیر بسیاری از شرکت‌های حوزه کریپتو شد. با این حال، امیدی به بهبود وضعیت همیشه وجود داشته است. با یادآوری آنچه که تاریخ به ما آموزش داده […]

بهترین ارزهای دیجیتال

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2023

بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 ضربات سختی را متحمل شد. سقوط لونا و موج ورشکستگی بعد از آن، گریبان گیر بسیاری از شرکت‌های حوزه کریپتو شد. با این حال، امیدی به بهبود وضعیت همیشه وجود داشته است. با یادآوری آنچه که تاریخ به ما آموزش داده است در میابیم که باید نگاهمان به سال 2023 باشد. زیرا پس از هر زمستان سختی بهار از راه خواهد رسید.

در این مقاله، ما به بررسی تعدادی رمزارز با پتانسیل که احتمال می‌دهیم در سال 2023 روند رو به رشدی خواهند داشت، پرداخته ایم. با بررسی جزئیات دقیق‌تر و کاوش در برخی از انتخاب‌های برتر موجود در بازار، می‌توانید کشف کنید که کدام یک از آن‌ها بیشترین جذابیت را برای مشخصات سرمایه‌گذاری و سلیقه شما دارد.

بیت کوین (BTC)

بحث‌های جاری در مورد “ارزش واقعی بیت‌کوین” در سال 2022 تشدید شده است. توکن BTC معروف‌ترین و باارزش‌ترین ارز رمزنگاری‌شده است، اما سال سختی را پشت سر گذاشت که در آن ارزش آن به طور چشمگیری از نظر قیمت کاهش یافته است. این که آیا این روند نزولی اخیر ادامه دارد یا خیر، سوال بزرگی است. برخی افراد بیت کوین را بهترین ارز دیجیتال برای خرید در پایان سال 2022 می دانند، زیرا می تواند با قیمت فعلی خود، معامله خوبی باشد. از سوی دیگر، عده ای فکر می کنند که بیشتر سقوط کند و این سوال را مطرح می کنند که آیا بیت کوین ارزش ذاتی کافی برای صعود به بالاترین سطح قبلی، یعنی بیش از 60000 دلار را دارد یا خیر.

بهرحال بیت کوین بزرگترین ارز دیجیتال بازار و همیشه پرطرفدار ترین آن‌ها هم بوده است. از طرفی همیشه بازار رمزارزها تا حد بسیار زیادی دنباله رو بیت کوین بوده است، پس اگر سال سبزی پیش رو باشد رشد بیت کوین تا سطوح قبلی و حتی بیشتر اصلا دور از ذهن نیست.

اتریوم (ETH)

دومین رمزارز بزرگ بازار، اتر، که بر روی شبکه بلاکچین اتریوم قرار دارد، مورد دوم لیست ما است. اتریوم بزرگترین میزبان قراردادهای هوشمند و پروژه‌های دیفای است، بطوری که تا زمان نگارش این مقاله حدود 24.75 میلیارد دلار سرمایه در پروژه های دیفای این شبکه قفل شده است. همچنین اتریوم در نیمه دوم سال 2022 به دلیل انجام بروزرسانی “ادغام”، که شبکه را به اجماع اثبات سهام منتقل کرد، تیتر بسیاری از اخبار بود. این بروزرسانی مصرف انرژی شبکه را تا 99 درصد و تا حد زیادی هزینه تراکنش‌ها را هم کاهش داد. این بهبودی‌ها باعث افزایش استفاده و کاربرد اتریوم می‌شوند. از طرفی سال 2023 با بروزرسانی‌های دیگری برای این شبکه همراه خواهد بود که می‌تواند باعث رشد بیشتر قیمت اتریوم شود. با این حال، ETH در سال 2022، مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال بزرگ، آسیب دیده است و بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

خرید اتریوم در ارزینجا

شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو (SHIB) از زمانی که برای اولین بار در سال 2021 و به عنوان یک میم کوین راه اندازی شد توسط برخی به شدت مورد تمسخر قرار گرفت اما توسط دیگران قاطعانه تحسین شد. شاید بتوان گفت که دلیل این انتقادها و تمسخرها، فقدان یک هدف روشن و عملی بوده است. با این حال شیبا، هنوز هم یک قاتل دوج کوین نامیده می شود و از زمان عرضه خود افزایش قیمت بالایی را نشان داده است.

مطمئناً شیبا نوسانات بیشتری را در آینده خواهد دید، زیرا حامیان شیبا و کسانی که به دنبال سود سریع هستند به دنبال سرمایه گذاری در آن می‌باشند. اما این که آیا در سال جدید رشد خوبی داشته باشد به اخبار مربوط به نهنگ ها یا نظر سرمایه گذاران متلاطم آن وابسته است.

اما دلیل اصلی افزوده شدن شیبا اینو به لیست ما، ورود آن به حوزه متاورس با Shiberse، فضای متاورسی که برای زندگی (سگ‌های) شیبا اینو مناسب است، می‌باشد. شیبرس یک بازی کسب درآمدی خواهد بود که بنابر گزارشات اخیر، قرار است با موتور بازی سازی شرکت اپیک گیم، انریل انجین 5.1، ساخته شود. طبق تصاویر منتشر شده این فضای متاورسی دارای جزئیات گرافیکی بالایی بوده که پتانسیل جذب کاربران زیادی دارد. از این رو، 2023 ممکن است سال خوبی برای ارتش شیبا اینو باشد.

خرید شیبا اینو در ارزینجا

پالیگان (MATIC)

پالیگان (MATIC) به عنوان رقیب اتریوم باید آینده روشنی داشته باشد. این پروژه یک راه حل مقیاس پذیری لایه 2 است که می تواند زنجیره های جانبی را به موازات بلاکچین اتریوم برای مقیاس پذیری بیشتر اجرا کند. پالیگان در سال 2020 به صرافی NFT اوپن سی اضافه شد و جایگزین ارزان تری برای میزبانی از توکن‌های غیرقابل تعویض، نسبت به اتریوم است. پالیگان نزدیک به اتریوم کار می کند و EVM دانش صفر جدید آن (معروف به zkEVM) می تواند محرک واقعی باشد که اتریوم را مقیاس پذیرتر می کند.

پالیگان پل پیشرو اتریوم در مجموع ارزش قفل شده (TVL) است و با بیش از 3 میلیارد دلار ارزش قفل شده بالاتر از آربیتروم، آپتیمیزم، نیر پروتکل و فانتوم قرار می‌گیرد. پالیگان سابقه همکاری خوبی دارد و به برنامه شتاب دهنده دیزنی نیز اضافه شده است. همچنین اخیراً شراکت با کوکوین و نوبانک (یک بانک فین‌تک در برزیل که 70 میلیون مشتری دارد) را اعلام کرد، در حالی که همکاری‌های قبلی آن با استارباکس و شرکت متا قطعی شده بود. این پروژه گفت که حتی با وجود بازار نزولی فعلی، همچنان به جذب سازندگان با بیش از 53000 قرارداد هوشمند در شبکه ادامه می‌دهد. این رقم از ابتدای سال 2022  افزایشی هشت برابری را ثبت کرده است.

خرید پالیگان در ارزینجا

ریپل (XRP)

ریپل درگیر یک نبرد دادگاهی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بوده است. اتهام توسعه دهندگان ریپل این بود که فروش اجرایی XRP مشابه فروش اوراق سهام بوده و باید با قوانین مرتبط با کمیسیون بورس تنظیم شود. SEC پرونده قضایی خود را در دسامبر 2020 راه اندازی کرد و این بدان معنی بود که XRP در بازار گاوی 2021 برخلاف سایر توکن ها ریزش کرد. این کوین حتی از صرافی هایی مانند کوین بیس نیز حذف شد و در نتیجه سرمایه گذاران بیشتری از آن دور ماندند.

مدیران اجرایی و تیم حقوقی ریپل اخیراً بسیار خوش بین بوده اند و به نظر می رسد فکر می کنند که SEC هیچ موردی برای ارئه ندارد. اگر ریپل موفق به کسب پیروزی شود، می‌توان انتظار یک رالی قوی را در سال 2023 از این کوین داشت.

خرید ریپل در ارزینجا

از کجا ارز دیجیتال بخریم؟

برای خرید رمزارز های معرفی شده و 400 ارز دیجیتال دیگر می‌توانید در صرافی ارزینجا عضو شده و پس از تکمیل فرایند احراز هویت خود شروع به معامله کنید. اگر قصد سرمایه گذاری بلندمدت دارید پیشنهاد می‌کنیم که یک کیف پول کریپتو مناسب برای خود انتخاب کنید و رمزارز خود را به آن منتقل کنید. با اینحال درصورت تمایل می‌توانید رمزارز خود را در کیف پول داخلی صرافی ارزینجا، که با ولت‌های سرد پشتیبانی می‌شود، ذخیره کنید. همچنین اگر به دنبال ترید و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر هستید، قابلیت سواپ ارزینجا، تنها با 0.3 درصد کارمزد در دسترس شماست. در صورت بروز مشکل و هرگونه سوالی نیز می‌توانید با بخش پشتیبانی صرافی بصورت زنده در ارتباط باشید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
می خواهم از پاسخ به کامنتم مطلع شوم
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم دادx