تفاوت ارزهای دیجیتال با بازار سهام

مقایسه بازار سهام و ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 13دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 384 نفر

تفاوت ارزهای دیجیال با بازار سهام

ارزهای دیجیتال دارایی های دیجیتالی هستند که بر روی شبکه های توزیع شده ایمن و رمزنگاری شده اجرا می شوند. آنها می توانند به عنوان وسیله مبادله و ذخیره ارزش استفاده شوند. سهام نشان دهنده مالکیت کسری از سهم شما در یک شرکت است. در حالی که آنها طبقات مختلف دارایی هستند، هر دو ارز دیجیتال و سهام قابل معامله هستند و می توانند به عنوان ابزار سرمایه گذاری دیده شوند.

معرفی

سهام یک طبقه دارایی با سابقه طولانی است که می تواند بازدهی بلندمدت و کوتاه مدت داشته باشد. کریپتو یک ابزار مالی جدیدتر است که مستعد نوسانات و ریسک‌های بالاتر است. در حالی که هر دو ابزار معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را جذب می‌کنند، ارزهای دیجیتال اغلب به عنوان جایگزینی برای دارایی‌های سنتی‌تر دیده می‌شوند. گفته می شود، می تواند استراتژی های سودآوری در هر دو بازار وجود داشته باشد. این مقاله تفاوت های کلیدی بین این دو دارایی و همچنین مزایا و معایب آنها را شرح می دهد.

ارزهای دیجیتال چیست؟

به زبان ساده، ارزهای رمزنگاری شده، ارزهای دیجیتالی هستند که از فناوری بلاک چین پشتیبانی می کنند. آنها برای ایمن سازی و تأیید تراکنش ها به تکنیک های رمزنگاری متکی هستند و معمولاً به عنوان وسیله مبادله و ذخیره ارزش استفاده می شوند. بیشتر ارزهای رمزنگاری شده بر روی شبکه های غیرمتمرکز اجرا می شوند و ارزش بازار آنها بر اساس عرضه و تقاضا است.

بازار ارزهای دیجیتال

سهام چیست؟

سهام نشان دهنده مالکیت جزئی از حقوق صاحبان سهام در یک تجارت است و ارزش یک شرکت فعال را منعکس می کند. گاهی صاحب یک سهام نیز به صورت سود سهام، سهمی از سود شرکت را تعلق می گیرد. ارزش سهام می تواند با توجه به عملکرد شرکت و سایر عوامل مانند اطلاعیه های خبری مرتبط حرکت کند.

تفاوت های اصلی بین ارزهای دیجیتال و سهام چیست؟

هم ارزهای دیجیتال و هم بازار سهام می توانند توسط سرمایه گذاران برای ایجاد ثروت استفاده شوند. با این حال، سرمایه گذاری در سهام با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال متفاوت است. برخلاف سهام، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با مالکیت سهام یک شرکت همراه نیست. سرمایه گذاران کریپتو نیز به معنای سنتی سود سهام دریافت نمی کنند. در عوض، می‌توان توکن‌های کریپتویی خود را برای درآمد غیرفعال قرض داد یا استیک کرد. همچنین تفاوت های عمده ای در نحوه معامله ارزهای دیجیتال و سهام وجود دارد. می‌توانید در هر زمانی از شبانه‌روز در هر صرافی ارز دیجیتالی رمزارز بخرید، در حالی که بازار بورس با ساعات کاری محدود در روزهای هفته کار می‌کنند.

در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنم یا سهام؟

هر دو کلاس دارایی مزایا و محدودیت های خود را دارند. تصمیم به میزان تحمل ریسک و سایر ترجیحات شما بستگی دارد. در نهایت، آنچه باعث موفقیت سرمایه‌گذاری شما می‌شود، توانایی شما در سنجش ریسک‌ها و پاداش‌ها است و نه ابزارهای سرمایه‌گذاری که استفاده می‌کنید. بسیاری از سرمایه گذاران باتجربه پرتفوی خود را متنوع می کنند و در ارزهای دیجیتال و سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

مزایا

قابل دسترس بودن: سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بسیار آسان است و هر کسی که به اینترنت متصل است می تواند از آن استفاده کند.

غیرمتمرکز: اکثر سیستم‌های ارزهای دیجیتال به یک مرجع مرکزی متکی نیستند و رمزارزها در برابر سانسور و کنترل نهادهای متمرکز مقاوم هستند.

مقاوم در برابر تورم: ارزهای دیجیتال مستقیماً تحت تأثیر سیاست های پولی بانک های مرکزی نیستند، بنابراین قیمت آنها در برابر تورم تاثیر پذیری کمتری دارد. با این حال، ارزهای دیجیتال همه یکسان نیستند، بنابراین مهم است که نرخ انتشار و عرضه هر رمزارز را در نظر بگیرید.

انعطاف پذیر: در مقایسه با سهام، راه های بیشتری برای سرمایه گذاران وجود دارد که علاوه بر معاملات، تعداد ارزهای دیجیتال خود را افزایش دهند. سرمایه‌گذاران کریپتو می‌توانند از ییلد فارمینگ، استیکینگ و تامین نقدینگی سود ببرند. محصولاتی مانند Binance Earn از صرافی بایننس عالی از چگونگی افزایش مقدار ارزهای دیجیتال است.

تنوع: ارزش بسیاری از توکن ها فقط پولی نیست. برای یکی، فن توکن‌ها می تواند مزایا و امتیازات انحصاری دارندگان توکن را با تیم ها یا مارک های ورزشی مورد علاقه خود ارائه دهد. برخی از رمزارزها توکن های حاکمیتی هستند که به دارندگان حق مشارکت در توسعه پروژه یا پروتکل مربوطه را می دهند.

معایب

نوسانات قیمت: بازار کریپتو مستعد نوسانات چشمگیر قیمت است. پتانسیل سودهای سریع می تواند برای سرمایه گذاران جدید بسیار جذاب باشد. با این حال، آنها باید آگاه باشند که از طرفی پتانسیل زیان ها نیز به همان اندازه چشمگیر است.

مقررات ناقص: ارزهای دیجیتال در بسیاری از کشورها قانونی هستند، اما به طور کامل و جهانی تحت نظارت نیستند. سرمایه گذاران باید به مسائل مربوط به انطباق بالقوه توجه داشته باشند و تحقیقات حقوقی را با توجه به موقعیت مکانی خود انجام دهند.

خطرات نگهداری: ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به یک کلید خصوصی برای دسترسی به توکن های ذخیره شده در کیف پول دیجیتال دیجیتال نیاز دارند. فراموش کردن یک عبارت اولیه یا از دست دادن کیف پول فیزیکی ممکن است منجر به از دست دادن دسترسی به رمزارز شما برای همیشه شود.

سود تضمین نشده است: مانند هر بازار مالی، هیچ سود تضمینی با ارز دیجیتال وجود ندارد. در حالی که بیت کوین و سایر آلتکوین ها در بلندمدت عملکرد خوبی داشتند، هیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده به رشد خود ادامه دهند و همیشه این احتمال وجود دارد که در یک دوره سرمایه گذاری کوتاه تر، عملکرد خوبی نداشته باشند.

بازار سهام

مزایا و معایب سرمایه گذاری در بازار سهام

مزایا

به طور فزاینده ای در دسترس است: با ظهور بسیاری از پلتفرم های آنلاین و برنامه های تلفن همراه در بازار، سرمایه گذاری در سهام آسان تر شده است.

قانون گذاری شده: بسیاری از دولت ها به شدت بازار سهام را تنظیم و قانون گذاری می کنند. به عنوان مثال، در ایالات متحده، شرکت‌های سهامی عام باید اطلاعاتی را که می‌تواند بر ارزش سهام آنها تأثیر بگذارد، به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، یک سازمان نظارتی دولتی که مسئول حمایت از سرمایه‌گذاران است، افشا کنند.

(تا حدودی) مقاوم در برابر تورم: انواع خاصی از سهام، مانند اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه داری (TIPS)، می توانند به عنوان پوششی در برابر تورم عمل کنند.

تنوع: طیف گسترده ای از بازار سهام در صنایع و بخش های مختلف وجود دارد که در دسترس سرمایه گذاران خرده فروشی است. معامله گران می توانند سهام را بر اساس تعداد زیادی معیار، از مدل کسب و کار و مکان شرکت گرفته تا اینکه آیا سود سهام پرداخت می کنند یا نه، انتخاب کنند.

معایب

نوسانات: بازار سهام نیز از تغییرات ناگهانی قیمت ها در کوتاه مدت مصون نیست. اگر یک شرکت خوب کار کند، احتمالاً قیمت سهام آن بالا خواهد رفت. به طور مشابه، اگر یک شرکت گزارش زیان دهد یا مطبوعات خبرهای بدی در مورد آن منتشر کنند، ارزش سهام احتمالاً کاهش می یابد. علاوه بر این، برخی از سهام ها ممکن است نوسانات بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند. به عنوان مثال، ارزش سهام در حال رشد بیشتر از سهام بلوچیپ که نماینده سهام شرکت‌های معتبر با شهرت بی عیب و نقص است، نوسان دارد.

کارمزدهای بالاتر: در بیشتر موارد، کارمزدهای مرتبط با معاملات بورس اوراق بهادار نسبتاً بالا هستند و در مقایسه با معاملات ارزهای دیجیتال، تعداد آنها بیشتر است. علاوه بر کارمزد کارگزاری و کمیسیون، هزینه های دیگری نیز در هنگام خرید یا فروش سهام وجود دارد.

بازده تضمین نشده: مانند هر بازار مالی، هیچ بازده تضمینی در بازار سهام وجود ندارد. در حالی که سهامی وجود دارد که اغلب در بلندمدت عملکرد بهتری نسبت به سرمایه گذاری های جایگزین دارند، این احتمال وجود دارد که در یک دوره سرمایه گذاری کوتاه تر عملکرد خوبی نداشته باشند.

مقایسه بازار سهام و ارزهای دیجیتال

جمع بندی

اگرچه تفاوت های واضحی بین ارزهای دیجیتال و بازار سهام وجود دارد، اما شباهت هایی نیز دارند. هم ارزهای دیجیتال و هم سهام، گزینه‌های سرمایه‌گذاری معتبری هستند و می‌توانند اهداف مختلفی را در سبد شما داشته باشند. صرف نظر از اینکه کدام یک را انتخاب می کنید، همیشه مطمئن شوید که از خطرات مرتبط آگاه هستید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx