فن توکن چیست؟ | بهترین فن توکن ها کدام اند؟

فن توکن
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 499 نفر

فن توکن چیست؟

توکن های هواداری یا همان فن توکن ها نوعی ارز دیجیتال هستند که به دارندگان امکان دسترسی به انواع امتیازات عضویت مرتبط با طرفداران مانند رای دادن به تصمیمات باشگاه، جوایز، طرح‌های کالا، مزایای مخصوص اعضا و سایر تجربیات منحصر به فرد مربوط به طرفداران را می‌دهند.

در سال‌های اخیر، پذیرش فن توکن ها توسط سازمان‌هایی که پایگاه هواداران بزرگی دارند، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. کلوپ‌های ورزشی، نوازندگان و سازمان‌هایی که از طرفداران زیادی برخوردار هستند، برای کمک به ارائه تجربه منحصر به فرد به طرفداران، از فن توکن ها استفاده می‌کنند. بزرگترین توکن های هواداری در حال حاضر باشگاه های فوتبال و باشگاه های مسابقه فرمول یک (F1) هستند.

فن توکن ها فقط محدود به باشگاه‌های معروف فوتبال مانند بارسلونا و آرسنال نیست. همچنین فن توکن های مسابقات F1 مانند توکن آلفارومئو و استون مارتین وجود دارد. حتی یک توکن طرفداران UFC نیز وجود دارد. در حالی که در حال حاضر بیش از صد توکن مختلف برای طرفداران وجود دارد، احتمالاً در آینده نزدیک شاهد حرکت باشگاه‌ها و سازمان‌های بیشتری به سمت استفاده از توکن‌های هواداری به عنوان روشی جدید برای ارائه مزایا و جوایز انحصاری به طرفداران خود خواهیم بود.

تاثیر جام جهانی فیفا بر روی فن توکن ها

جام جهانی فوتبال یک رقابت بین‌المللی فوتبال است که هر چهار سال یک بار توسط تیم‌های ملی مردان بزرگسال فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) برگزار می‌شود. در طول آخرین جام جهانی (۲۰۱۸)، فیفا اعلام کرد که بیش از ۳.۵ میلیارد نفر آن را تماشا کرده اند. جام جهانی امسال در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد، در چند ماه گذشته در طول این رویداد، شاهد افزایش (به ویژه) توکن های هواداران مرتبط با فوتبال بوده ایم.

با بیننده بالای فیفا، این احتمال وجود دارد که همچنان شاهد افزایش تعداد هواداران مرتبط با فوتبال تا جام جهانی فیفا باشیم. همانطور که قبلاً افزایش ۱۰۰۰ درصدی قیمت فن توکن تیم ملی فوتبال اسپانیا را در ۶۰ روز گذشته شاهد بودیم، احتمالاً این توکن‌های هواداری با ارزش بازار کوچک بیشترین افزایش قیمت را خواهند داشت.

بهترین فن توکن ها کدامند؟

دو راه برای پاسخ به این سوال وجود دارد. بهترین ها از نظر بزرگترین ارزش بازار و بهترین ها از نظر پتانسیل بازگشت سرمایه در آینده.

توکن های هواداری برتر بر اساس ارزش بازار عبارتند از:

توکن هواداران سانتوس اف سی (سانتوس)
توکن هواداران S.S. Lazio (LAZIO)
توکن هواداران اف سی پورتو (PORTO)
توکن هواداران تیم Alpine F1 (ALPINE)
توکن هواداران پاریس سنت ژرمن (PSG)

فن توکن

توکن های برتر طرفداران بر اساس ROI (بازده سرمایه گذاری)

فن توکن ها که بیشترین بازگشت سرمایه را ارائه می‌دهند، عموماً آنهایی هستند که پروژه‌های کوچک یا با سرمایه کوچک در نظر گرفته می‌شوند. اینها پروژه هایی با ارزش بازار بسیار کمی هستند. در ۶۰ روز گذشته، توکن هواداران کوچک با بهترین عملکرد، فن‌توکن تیم ملی فوتبال اسپانیا بوده است که بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است.

فن توکن

نماد هواداران تیم ملی فوتبال پرو (FPFT) نیز در ۶۰ روز گذشته بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

فن توکن

نتیجه گیری:

فن توکن ها یک مورد استفاده نسبتاً جدید برای ارزهای دیجیتال هستند و در حال حاضر تنها حدود صد فن‌توکن مختلف وجود دارد و این یک بازار بسیار کوچک در فضای ارزهای دیجیتال است. احتمالاً این بازار با رشد و موفقیت توکن های طرفداری مانند سانتوس اف سی، فن توکن تیم ملی فوتبال برزیل و باشگاه بارسلونا رشد خواهد کرد. ارزش، علاقه و محبوبیت فن توکن ها در ماه های آینده افزایش خواهد یافت (عمدتا به دلیل توجه رسانه های بین المللی به جام جهانی فوتبال در ماه نوامبر).

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx