ایا کریپتو به یک محافظ تورم تبدیل خواهد شد؟

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

در تئوری، بیت کوین باید به عنوان یک محافظ در برابر تورم عمل کند. دسترسی به آن آسان است، عرضه آن قابل پیش بینی است و بانک های مرکزی نمی توانند خودسرانه آن را دستکاری کنند. با این حال، سرمایه گذاران با آن به دید ابزار پوشش ریسک برخورد نمی کنند. در عوض، بازار ارزهای […]

تورم

در تئوری، بیت کوین باید به عنوان یک محافظ در برابر تورم عمل کند. دسترسی به آن آسان است، عرضه آن قابل پیش بینی است و بانک های مرکزی نمی توانند خودسرانه آن را دستکاری کنند.

با این حال، سرمایه گذاران با آن به دید ابزار پوشش ریسک برخورد نمی کنند. در عوض، بازار ارزهای دیجیتال بازتاب بازار سهام است. چرا اینطور است؟ بیایید به این بپردازیم که چه چیزی مانع از عمل کردن ارزهای دیجیتال به عنوان یک محافظ در برابر تورم می شود و چه اتفاقی باید بیفتد تا در آینده آنها را به عنوان یک محافظ تبدیل کند.

کریپتو می تواند یک پوشش محافظ باشد، اما با مشکلاتی همراه است

ارزهای دیجیتال با توجه به فقدان یک بانک مرکزی مرکزی راه حل منحصر به فردی را ارائه می دهند. شما نمی توانید اعتماد خود را به چیزی که وجود ندارد از دست بدهید. عرضه آن محدود است، بنابراین به طور طبیعی ارزش آن افزایش می یابد. افرادی که از یک بلاک چین با پروتکل‌های اثبات سهام استفاده می‌کنند، می‌توانند در هر زمان به وجوه خود دسترسی داشته باشند، در حالی که به طور مداوم از موجودی فعلی خود جوایزی دریافت می‌کنند. این بدان معنی است که ارزش واقعی درصد بازده سالانه از طریق مکانیک توزیع پاداش و خزانه داری آن به فعالیت اقتصادی در زنجیره مرتبط است. به نظر می‌رسد که این ویژگی‌ها علت تورم را در سیستم‌های پولی سنتی برطرف می‌کنند ، اما برخی موانع همچنان پابرجا هستند.

 

برای شروع، بیایید دلایلی را بررسی کنیم که چرا مردم روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند و آن را نگه می دارند. اکثر دارندگان ارزهای دیجیتال پتانسیل آینده این فناوری ها را می بینند، به این معنی که برخی از ارزش های آنها در حال حاضر محقق نشده. آنها سرمایه گذاری های سفته بازی هستند. تمرکززدایی توسط بیت‌کوین به دست آمده است، اما هزینه‌های انرژی بسیار بالای آن برطرف نشده است و اکثر نیروهای ماینینگ هنوز در ده‌ها استخر استخراج جمع شده‌اند. اتریوم مشکلات مشابهی با مصرف انرژی و تمرکز استخر استخراج دارد. اتریوم همچنین یک مشکل امنیتی دارد(بیش از 1.2 میلیارد دلار در سال جاری در بلاک چین آن به سرقت رفته است.)

همچنین موضوع صرافی های غیرمتمرکز یا DEX ها وجود دارد که در حال حاضر به اندازه صرافی های متمرکز برای استفاده مناسب نیستند. DEX با بالاترین حجم تراکنش، یونی سواپ، قیمت گذاری ناکارآمدی را در مقایسه با یک صرافی متمرکز ارائه می دهد. یک معامله ساده 1 میلیون دلاری ( تتر ) برای تبدیل بهUSDC بیش از 30000 دلار هزینه در یک صرافی غیر متمرکز دارد.

اینها مشکلات فنی است که راه حل دارد

البته این مسائل در حال رسیدگی است. چندین بلاک چین نسل سوم در حال مقابله با مصرف انرژی و تمرکززدایی هستند. حریم خصوصی در حال بهبود است. دارندگان کریپتو شروع به پذیرفتن این موضوع کرده‌اند که کیف پول‌های آن‌ها همیشه کاملاً قابل ردیابی خواهد بود، که برای کاربران جدیدی که قبلاً در مورد شفافیت بلاک چین مردد بودند، فریبنده خواهد بود. پروژه هایی که به دنبال ادغام سختی های ریاضی مالی سنتی با ویژگی های بومی ارزهای دیجیتال هستند، با مشکل ناکارآمدی DEX مقابله می کنند.

 

پذیرش و ادغام انبوه قبل از اینکه کریپتو بتواند به عنوان سدی در برابر تورم عمل کند، باید اتفاق بیفتد. کریپتو دارای ویژگی‌های ارزش آینده در اکوسیستمی است که در حال حاضر در تلاش برای استقرار اصول خود است. اقتصاد کریپتو هنوز منتظر برنامه‌هایی است که بدون از دست دادن کیفیت و تجربه، از مزایای تمرکززدایی کامل استفاده کنند، که به ویژه برای پذیرش گسترده اهمیت دارد. یک سیستم پرداخت که در آن هر تراکنش 5 دلار هزینه دارد و ارزش مبادله شده به طور مرتب از دست می رود، غیرقابل اجرا باقی می ماند.

تا زمانی که ارزهای دیجیتال برتر نتوانند به طور موثر برای پرداخت‌های واقعی مورد استفاده قرار گیرند و برنامه‌های غیرمتمرکز سطح مطلوبی را مانند سیستم‌های متمرکز ارائه دهند، کریپتو به عنوان یک سهام در حال رشد تلقی می‌شود.

تورم ناشی از عدم اعتماد است، چیزی که کریپتو هنوز به آن نیاز دارد

تورم صرفاً با چاپ پول بیشتر ایجاد نمی شود، به این معنا که وجود یک دارایی به طور خودکار باعث کاهش ارزش آن نمی شود. بین سپتامبر 2008 و نوامبر 2008، تعداد میلیاردهای دلار آمریکا در گردش سه برابر شد، اما تورم کاهش یافت.

تورم ارتباط بیشتری با بی اعتمادی عمومی به سیستم پولی مرکزی دارد. این عدم اعتماد ،همراه با افزایش قیمت شرکت‌ها، تحولات ناشی از بسته‌های امدادی همه‌گیر و اختلالات قابل توجه زنجیره تامین (که تا حدی با جنگ در اوکراین تسریع شد) . ما را در بحران فعلی قرار داده است. چاپ کلان پول در سال 2021 باعث تورم نشد، اما آن را بزرگتر کرد.

 

از نظر حضور، عرضه وجوه به تنهایی یک موضوع بیش از حد قابل توجه برای یک ارز ذخیره شده از ارزش نیست. آنچه ذخیره می شود لزوماً بخشی از عرضه در گردش نیست. به عنوان مثال، طلا در حجم زیاد به شکل جواهرات، شمش و غیره وجود دارد، اما در حجم بسیار کمتری در بازار کالا وجود دارد. بازاری که تمام طلاهای استخراج شده روی زمین را در نظر بگیرد، قیمت کاملاً متفاوتی خواهد داشت. زیرا این جواهرات و شمش در م. معامله نمی شود

به هیچ وجه، آنها بر منحنی عرضه و تقاضا تأثیری ندارند. همین امر در مورد ارز نیز صدق می کند.

تورم نتیجه از دست دادن اعتماد است که یک دارایی قادر است ارزش خود را در یک دوره زمانی طولانی ذخیره کند. بیشتر کالاها در این دنیا محدود هستند، بنابراین هر طرفی که از افزایش عرضه آگاه است اما از سیاست پولی مطمئن نیست، به طور خودکار آن را در قیمت‌های خود لحاظ می‌کند. تورم تبدیل به یک پیشگویی خود تحقق می شود.

کریپتو به عنوان یک محافظ تورم امکان پذیر است، اما در شرایط فعلی نه

ارزهای دیجیتال به عنوان یک محافظ تورم در زمان نوسانات بالا و عدم اطمینان بازار شکست می خورند. گفته می‌شود، آنها معمولاً در محیط‌های رشد ثابت که در آن به راحتی از بازار بهتر عمل می‌کنند و سرمایه نسبتاً کوچک بازار در مقایسه با ارزهای فیات به نفع آنها به عنوان یک سهام در حال رشد، برتری دارند. راه حل های فعلی برای مشکل قابلیت استفاده به دلیل ماهیت مبتنی بر حدس و گمان و حجم کم تراکنش پایدار نیستند. سقوط بلاک چین‌های نامطلوب مالی بر کل اکوسیستم تأثیر می‌گذارد، به این معنی که راه‌حل‌های بالقوه بلندمدت همچنان توسط کلاهبرداران از مسیر خارج می‌شوند.

 

هر چه جامعه کریپتو مسئولیت پذیرتر و کوشاتر شود، هر پروتکل سود بیشتری خواهد برد و کریپتو به یک محافظ واقعی در برابر تورم تبدیل خواهد شد. از آنجایی که ارزهای دیجیتال در حال حاضر از الگوهای رشد سهام پیروی می‌کنند، در دوره‌های رشد پایدار به عنوان یک محافظ خوب در برابر تورم عمل می‌کنند، اما در زمان بحران مالی شکست می‌خورند. با تکامل ارزهای دیجیتال، در طول این رکودها نیز به یک سنگر موثر تبدیل خواهند شد.

این روزها، احتیاط‌آمیز است که هنگام سرمایه‌گذاری در کریپتو در دوره‌های آشفتگی بازار، احتیاط کنیم، و استفاده از کریپتو به‌عنوان تنها ابزار برای حمایت از سرمایه‌گذاری در برابر تورم غیرعاقلانه است. اما با ادامه بلوغ پروتکل‌های بلاک چین، این تغییر خواهد کرد و شاهد افزایش پذیرش و ثبات ارزهای دیجیتال به‌عنوان محافظ تورم خواهیم بود. ابزارها از قبل در جای خود هستند.

جارک هیرنیاک بنیانگذار و مدیر عامل Generation Lambda و یک شرکت معتبر با بیش از 20 سال تجربه توسعه نرم افزار است. او شش سال روی سیستم‌های معاملاتی در Citadel Securities و UBS کار کرد، جایی که او یک سری از سیستم‌های معاملاتی جدید و پلت‌فرم‌های نرم‌افزاری مرتبط با تجارت را توسعه داد و در عین حال تیم‌های چند رشته‌ای را رهبری کرد.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
می خواهم از پاسخ به کامنتم مطلع شوم
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم دادx