همستر کامبت یا نات کوین؟ مقایسه دو بازی محبوب Play-to-Earn

انتشار 4 هفته قبل
آنچه می‌خوانید...

در دنیای امروز، بازی‌های ویدئویی به موضوعی فراتر از سرگرمی صرف تبدیل شده‌اند. با ظهور فناوری بلاکچین، بازی‌های Play-to-Earn یا همان P2E به پدیده‌ای نوظهور تبدیل شده‌اند که به بازیکنان امکان کسب درآمد از طریق بازی کردن را می‌دهند. در دنیای پررونق بازی‌های کریپتویی، دو عنوان همستر کامبت (Hamster Kombat) و نات کوین (Notcoin) به […]

همستر کامبت یا نات کوین

در دنیای امروز، بازی‌های ویدئویی به موضوعی فراتر از سرگرمی صرف تبدیل شده‌اند. با ظهور فناوری بلاکچین، بازی‌های Play-to-Earn یا همان P2E به پدیده‌ای نوظهور تبدیل شده‌اند که به بازیکنان امکان کسب درآمد از طریق بازی کردن را می‌دهند. در دنیای پررونق بازی‌های کریپتویی، دو عنوان همستر کامبت (Hamster Kombat) و نات کوین (Notcoin) به عنوان پیشگامان ژانر P2E خودنمایی می‌کنند. این دو بازی با ارائه تجربیات منحصربه‌فرد و جذاب، طیف وسیعی از جامعه جهانی را به خود جذب کردند.

در این مقاله، به مقایسه این دو بازی محبوب P2E از جنبه‌های مختلف می‌پردازیم. البته توجه داشته باشید که نات کوین، مراحل توسعه خود را سپری کرده و توکن آن به بازار عرضه شده است و دیگر امکان ماین کردن توکن آن وجود ندارد. در واقع، این مقایسه بیشتر برای آشنایی شما با همستر کامبت، با مقایسه‌کردن آن با نات کوین، نوشته شده است.

معرفی همستر کامبت و نات کوین

در این بخش، به طور مختصر به معرفی این ۲ پروژه محبوب می‌پردازیم:

همستر کامبت (Hamster Kombat) چیست؟

همستر کامبت

همستر کامبت، یک بازی موبایلی پرطرفدار از سبک P2E است که بر بستر تلگرام فعالیت می‌کند. این بازی که در ۲۵ مارس راه‌اندازی شده، با جذب بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر، به‌سرعت به محبوبیت قابل توجهی دست یافته است. بازیکنان می‌توانند در همستر کامبت، یک صرافی ارز دیجیتال مجازی را مدیریت کنند و با کسب سکه‌های درون بازی، آن‌ها را به توکن‌های واقعی قابل‌برداشت تبدیل نمایند.

گیم‌پلی بازی بر اساس ضربه‌زدن روی یک همستر مجازی برای جمع‌آوری سود است و انباشت سکه‌های درون بازی، منجر به کسب سطوح بالاتر و درآمدزایی سریع‌تر می‌شود. همچنین، امکان استفاده از تقویت‌کننده‌ها و انجام ماموریت‌های خاص وجود دارد و بازیکنان می‌توانند از طریق برنامه معرفی کاربر نیز کسب امتیاز داشته باشند.

همستر کامبت همچنین باعث افزایش شدید استفاده از بلاکچین TON شده است که انتظار می‌رود توکن بازی (توکن همستر) در آنجا راه‌اندازی شود. بازی همستر کامبت با ترکیب جذابیت همسترهای دوست‌داشتنی و عناصر استراتژیک بازی‌های مبارزه‌ای، تجربه‌ای سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد را برای بازیکنان خود به ارمغان آورده و عملا تبدیل به محبوب‌ترین بازی کریپتویی حال حاضر شده است.

نات کوین (Notcoin) چیست؟

این بازی که مشابه با همستر بر روی تلگرام کار می‌کرد، یکی دیگر از بازی‌های موفق سبک «ضربه بزن برای کسب درآمد» به شمار می‌رود که توجهات زیادی را به خود جلب کرد. نات کوین را شاید بتوان شروع‌کننده ترندشدن این ژانر در جامعه کریپتو دانست. در حالی که همستر کامبت در مراحل توسعه قرار دارد، نات کوین مدت‌هاست که ایردراپ خود را انجام داده و ارز دیجیتال آن (NOT) در صرافی‌ها معامله می‌شود.

مقایسه همستر کامبت با نات کوین

مقایسه همستر کامبت با نات کوین

همستر کمبت در حال حاضر بیش از 100 میلیون کاربر دارد که از این تعداد، 24 میلیون کاربر فعال هستند. با وجود اینکه گیم‌پلی همستر شبیه به بازی نات کوین است، اما تفاوت‌ها و برتری‌هایی نسبت به نات کوین دارد. در ادامه بر اساس مدل SWOT به تحلیل همستر و مقایسه آن با نات کوین می‌پردازیم تا دید روشن‌تری از آن پیدا کنید.

تحلیل SWOT چیست؟

کلمه SWOT مخفف «Strengths-Weaknesses-Opportunities-Threats» به معنای نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید است. تحلیل SWOT یک چارچوب برای ارزیابی موقعیت رقابتی یک شرکت یا پروژه است. این تحلیل، عوامل داخلی و خارجی و همچنین پتانسیل‌های حال و آینده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

تحلیل همستر کامبت بر اساس SWOT

حالا بر اساس این مدل، به تحلیل همستر به‌ویژه با مقایسه آن با نات کوین می‌پردازیم:

نقاط قوت

  • بازی جذاب‌تری نسبت به نات کوین
  • تعداد بالای کاربران فعال
  • بازاریابی خوب و بهتری نسبت به نات کوین
  • عملکرد بسیار خوب در شبکه‌های اجتماعی
  • داشتن نقشه راه

نقاط ضعف

  • تعداد کل توکن‌ها مشخص نیست و روش توزیع ممکن است عادلانه نباشد
  • تیم توسعه‌دهنده مشخص نیست
  • صرف زمان و انرژی زیاد در بازی

فرصت‌ها

  • امکان هجوم نهنگ‌ها (سرمایه‌گذاران بزرگ) به بازار آن که باعث ارزش توکن آن می‌شود
  • بهبود وب سایت اصلی

تهدیدات

  • تعداد بسیار بالای کاربران که می‌تواند برای شبکه مشکل ایجاد کند
  • حملات سایبری
  • وجود رقبا

همستر کامبت خوب است یا نات کوین؟

همستر کامبت چیست

با توجه به اینکه امروزه تعداد بازی‌های کسب درآمد از طریق کلیک (Tap-to-Earn) در حال افزایش است، باید در انتخاب بازی کمی دقت کنیم. زیرا صرف نظر از اینکه کدام بازی را دوست دارید، در نهایت برای زمانی که صرف می‌کنید، مقداری درآمد کسب خواهید کرد.

بر اساس توضیحات بالا و اطلاعات به‌دست‌آمده تاکنون در مورد پروژه همستر کامبت، به نظر می‌رسد با توجه به تعداد بالای کاربران فعال، توکن این پروژه حداقل به دلیل جذابیت آن برای صرافی‌ها (حجم معاملات) لیست خواهد شد. اما نکته اینجاست که آیا می‌توانید برای زمانی که صرف می‌کنید، درآمد مناسبی کسب کنید یا نه؟ زیرا به نظر می‌رسد این بازی نسبت به پروژه نات کوین زمان بیشتری می‌برد. بنابراین، توصیه می‌شود بازی همستر کامبت را به عنوان یک سرگرمی جانبی در نظر بگیرید و تمام وقت خود را صرف پروژه‌ای با آینده مبهم نکنید.

جمع‌بندی

همستر کامبت با بیش از 100 میلیون کاربر، از محبوبیت بالایی برخوردار است و با داشتن گیم‌پلی جذاب‌تر، بازاریابی بهتر و عملکرد قوی‌تر در شبکه‌های اجتماعی، خود را از پروژه نات کوین متمایز می‌کند. با این حال، مشخص نبودن تعداد کل توکن‌ها و روش توزیع، ابهام در هویت تیم توسعه‌دهنده و همچنین صرف زمان زیاد در بازی، از نقاط ضعف این بازی نسبت به نات کوین محسوب می‌شوند.

لازم به ذکر است که همستر کامبت در مراحل اولیه توسعه است و هنوز توکن رسمی آن در صرافی‌ها لیست نشده است. توصیه می‌شود این بازی را به عنوان یک سرگرمی جانبی در نظر بگیرید و تمام وقت خود را صرف آن نکنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
می خواهم از پاسخ به کامنتم مطلع شوم
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
همستر کامبت
HMSTR
همستر کامبت
همستر کامبت (Hamster Kombat) یک پروژه جذاب و منحصربه‌فرد در دنیای کریپتو است که با رویکردی سرگرم‌کننده توانست توجه زیادی را جلب کند. همستر دنیای پیچیده ارز دیجیتال را با تلفیق یک بازی تعاملی و پلتفرم اجتماعی تلگرام به کاربران معرفی کرد و آینده‌ای روشن در انتظار آن است.
خرید همستر کامبت
0
در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم دادx