متا با Llama 3.1 گام بلندی در جهت هوش مصنوعی متن‌باز برمی‌دارد

انتشار 2 ماه قبل
آنچه می‌خوانید...

مارک زاکربرگ در ۲۳ جولای از مدل هوش مصنوعی Llama 3.1 که اولین مدل متن‌باز واقعی است، رونمایی کرد. او پیش‌بینی می‌کند هوش مصنوعی متن‌باز مانند لینوکس در برابر یونیکس، به استاندارد صنعت تبدیل شود.

هوش مصنوعی متا

در تاریخ ۲۳ جولای، مارک زاکربرگ اعلام کرد که شرکتش با انتشار مدل Llama 3.1 که او آن را «اولین مدل هوش مصنوعی متن‌باز در سطح مرزی» توصیف می‌کند، «گام‌های بعدی را برای تبدیل شدن هوش‌مصنوعی متن‌باز به استاندارد این صنعت برمی‌دارد».

زاکربرگ برای آینده‌ی هوش مصنوعی، مقایسه‌ای بین تکامل نرم‌افزار متن‌باز لینوکس از سیستم‌عامل بسته‌ی اولیه‌ی یونیکس انجام داد و عنوان کرد که هوش‌مصنوعی متن‌باز به استاندارد این صنعت تبدیل خواهد شد.

او گفت: «من معتقدم هوش مصنوعی به روشی مشابه توسعه پیدا خواهد کرد. امروزه، چندین شرکت فناوری مدل‌های بسته‌ی پیشرو را توسعه می‌دهند. اما متن‌باز به سرعت در حال پر کردن این شکاف است.»

این میلیاردر فناوری با تبلیغ آخرین هوش مصنوعی شرکتش، اضافه کرد که Llama 3 از نظر رقابتی با پیشرفته‌ترین مدل‌ها برابری می‌کند و در برخی زمینه‌ها پیشرو است.

این مدل جدید می‌تواند به چند زبان صحبت کند، کد کامپیوتری با کیفیت بالاتر بنویسد و مسائل ریاضی پیچیده‌تری را حل کند. Llama 3.1 همچنین دارای ۴۰۵ میلیارد پارامتر است که بسیار بیشتر از نسخه‌های قبلی است، اما همچنان از رقبایی مانند GPT-4 شرکت OpenAI با یک تریلیون پارامتر ادعایی، عقب‌تر است.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا، با انتشار جدیدترین مدل هوش‌مصنوعی به نام «Llama» از «هوش مصنوعی متن‌باز» حمایت کرد و آن را «مسیر پیشرفت» این صنعت می‌داند.

در تاریخ ۲۳ جولای، مارک زاکربرگ اعلام کرد که شرکتش با انتشار مدل Llama 3.1 که او آن را «اولین مدل هوش‌مصنوعی متن‌باز واقعی» توصیف می‌کند، «گام‌های بعدی را برای تبدیل شدن هوش مصنوعی متن‌باز به استاندارد این صنعت برمی‌دارد».

زاکربرگ برای آینده‌ی هوش مصنوعی، مقایسه‌ای بین تکامل نرم‌افزار متن‌باز لینوکس از سیستم‌عامل بسته‌ی اولیه‌ی یونیکس انجام داد و عنوان کرد که هوش‌مصنوعی متن‌باز به استاندارد این صنعت تبدیل خواهد شد. او گفت:

من معتقدم هوش مصنوعی به روشی مشابه توسعه پیدا خواهد کرد. امروزه، چندین شرکت فناوری مدل‌های بسته‌ی پیشرو را توسعه می‌دهند. اما مدل متن‌باز به سرعت در حال پر کردن این شکاف است.

این میلیاردر فناوری با تبلیغ آخرین هوش مصنوعی شرکتش، اضافه کرد که Llama 3.1 از نظر رقابتی با پیشرفته‌ترین مدل‌ها برابری می‌کند و در برخی زمینه‌ها پیشرو است.

این مدل جدید می‌تواند به چند زبان صحبت کند، کد کامپیوتری با کیفیت بالاتری بنویسد و مسائل ریاضی پیچیده‌تری را حل کند. Llama 3.1 همچنین دارای ۴۰۵ میلیارد پارامتر است که بسیار بیشتر از نسخه‌های قبلی است، اما همچنان از رقبایی مانند GPT-4 شرکت OpenAI با یک تریلیون پارامتر ادعایی، عقب‌تر است.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx