سولانا گوشی موبایل جدید خود را معرفی کرد | آشنایی با تلفن هوشمند Seeker

انتشار 14 ساعت قبل
آنچه می‌خوانید...

سولانا لبز قرار است دومین گوشی کریپتویی خود را در سال 2025 عرضه کند. این خبر توسط سولانا موبایل، یک شرکت زیر مجموعه سولانا لبز، در کنفرانس Token 2049 اعلام شد. گوشی جدید که «سیکر» (Seeker) نام دارد، قرار است از لحاظ سخت‌افزاری بهبود چشم‌گیری نسبت به اولین گوشی موبایل سولانا یعنی «ساگا» (Saga) داشته […]

گوشی جدید سولانا

سولانا لبز قرار است دومین گوشی کریپتویی خود را در سال 2025 عرضه کند. این خبر توسط سولانا موبایل، یک شرکت زیر مجموعه سولانا لبز، در کنفرانس Token 2049 اعلام شد. گوشی جدید که «سیکر» (Seeker) نام دارد، قرار است از لحاظ سخت‌افزاری بهبود چشم‌گیری نسبت به اولین گوشی موبایل سولانا یعنی «ساگا» (Saga) داشته باشد. بر اساس گفته‌های امت هالی‌یر، مدیر پروژه ساخت گوشی‌های سولانا لبز، سیکر با باتری بهتر، دوربین قوی‌تر و طراحی سبک‌تری نسبت به ساگا عرضه خواهد شد.

همچنین، سیکر بهبودهای خاصی مرتبط با ارزهای دیجیتال خواهد داشت. این گوشی مجهز به یک کیف پول ارز دیجیتال مخصوص خواهد بود که با سیستم ذخیره‌سازی کلید Seed Vault تلفیق شده است. کاربران این کیف پول خواهند توانست تراکنش‌های رمزنگاری را به شکل ساده‌تری نسبت به گوشی ساگا انجام دهند.

سیکر دومین سرمایه‌گذاری بزرگ سولانا در خط تولیدی است که قبلاً با خطر شکست مواجه بود. سال گذشته، گوشی ساگا به دلیل فروش پایین با شکست روبه‌رو شد، اما زمانی که معامله‌گران ارز دیجیتال متوجه شدند می‌توانند با خرید این دستگاه‌ها ایردراپ (airdrop) بیشتری دریافت کنند، فروش آن احیا شد. این موفقیت باعث شد که سولانا لبز دوباره به توسعه فناوری‌های مربوط به ارز دیجیتال در موبایل علاقه‌مند شود و به طراحی سخت‌افزار و نرم‌افزارهای سفارشی روی بیاورد. ساگا و اکنون سیکر بر روی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید ساخته شده‌اند و دارای فروشگاه اپلیکیشن مخصوص به توسعه‌دهندگان دنیای ارزهای دیجیتال در اکوسیستم سولانا هستند.

گوشی جدید سولانا

تقاضا برای مدل جدید به شدت زیاد بوده است. سولانا پس از دریافت بیش از 100,000 پیش‌سفارش در اوایل سال 2024 متعهد به ساخت دومین گوشی خود شد. این تزریق سرمایه و تعهدات خریداران به سولانا موبایل کمک کرد تا به معاملات بهتری در زنجیره تامین دست یابد که با نسخه اول امکان‌پذیر نبود.

فروشگاه دی‌اپ سولانا

یکی از جاذبه‌های بزرگ گوشی ساگا به عنوان جایگزینی برای آیفون و گوشی‌های اندرویدی، معرفی یک فروشگاه اپلیکیشن مستقل به نام «دی‌اپ استور» (dapp store) بود. توسعه‌دهندگان می‌توانستند اپلیکیشن‌های رمزنگاری اختصاصی خود را ایجاد کرده و بدون پرداخت هزینه‌های بالای فروشگاه اپل و گوگل، آنها را از طریق دی‌اپ استور منتشر کنند.

سیکر با بهبود قابلیت‌های فروشگاه دی‌اپ، امکان دسترسی بهتر به اپلیکیشن‌های مختلف را فراهم می‌کند. بر اساس گفته‌های هالی‌یر، این تنوع به دلیل افزایش علاقه‌مندی سازندگان ممکن شده است. در حالی که تنها چند تیم برای گوشی اول سولانا اپلیکیشن ساختند، اکنون تیم‌های زیادی برای توسعه اپلیکیشن‌های مخصوص سیکر درخواست راهنمایی کرده‌اند. هالی‌یر گفت: «وقتی ما این گوشی را معرفی کردیم و مردم دیدند که بیش از 100,000 پیش‌سفارش داشته‌ایم، تیم‌های اکوسیستم ما مشتاقانه به دنبال ساخت اپلیکیشن برای این گوشی بوده‌اند.»

فروشگاه دی‌اپ سیکر همچنین به کاربران امکان پیگیری دقیق‌تر پاداش‌های کریپتویی را می‌دهد. هالی‌یر انتظار دارد که سیکر با توجه به تعداد زیاد تیم‌هایی که قصد دارند پاداش‌های ویژه‌ای برای دارندگان این گوشی صادر کنند، فرصت‌های زیادی برای کسب درآمد فراهم کند.

قابلیت‌های جدید گوشی Seeker

هالی‌یر اعلام کرد که گوشی هوشمند سیکر اجازه بیشتری به اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای دسترسی به داده‌های «دیجیتال اضافی» مانند اطلاعات GPS، داده‌های سلولی و پردازش دستگاه می‌دهد؛ مواردی که معمولاً توسط تولیدکنندگان دستگاه‌ها قفل می‌شوند.

این موضوع با یک سری تبعات همراه است. معمولاً دستگاه‌ها به دلیل مسائل حریم خصوصی و نگرانی‌های دیگر با این داده‌های داخلی بسیار محتاطانه برخورد می‌کنند. اما این داده‌ها ارزش بالایی دارند، به‌خصوص برای پروژه‌های رمزنگاری که به ساخت شبکه‌های زیرساختی فیزیکی غیرمتمرکز (DePIN) می‌پردازند.

سولانا موبایل با شبکه غیرمتمرکز هلیوم و دیگر تیم‌های DePIN سولانا مشورت کرده تا بفهمند که چه نوع داده‌های حسگر برای پروژه‌های آن‌ها مفید خواهد بود. به عنوان مثال، داده‌های «دیجیتال اضافی» که معمولاً به آن‌ها توجه نمی‌شود، می‌توانند به تیم‌ها کمک کنند تا بهتر رشد و عملکرد زیرساخت فیزیکی خود را پیگیری کنند.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
سولانا
SOL
سولانا
سولانا، نامی درخشان در عرصه بلاکچین است که با ارائه تراکنش‌های سریع و هزینه‌های پایین، قواعد بازی را تغییر داده است. با تمرکز بر مقیاس‌پذیری و سرعت، سولانا به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که برنامه‌های پیچیده و مقیاس‌پذیر بسازند. سرعت بالای پردازش تراکنش‌های سولانا به بهینه‌سازی عملکرد بلاکچین کمک می‌کند.
خرید سولانا
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx