توسعه‌دهنده تورنادو کش همچنان در بازداشت به سر می‌برد

تورنادو کش
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 873 نفر

طبق حکم دادگاه هلند، الکسی پرتسف، توسعه‌دهنده تورنادو کش، یک میکسر کریپتو منبع باز، تا جلسه بعدی دادگاه خود در ۲۱ آوریل، بازداشت خواهد بود. طبق گزارش وبسایت دی‌بلاک، دادگاه ایست برابانت در هلند نیز برای ۲۴ می یک بررسی پیش از محاکمه را برنامه ریزی کرده است.

در ماه آگوست، مقامات هلندی پرتسف را تنها چند روز پس از تحریم تورنادو کش توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده دستگیر کردند. این مقامات ادعا کردند که این سرویس میکسر کریپتو، پولشویی را برای بازیگران مخرب سایبری، از جمله یک گروه هکری مرتبط با کره شمالی، تسهیل کرده است. اف‌بی‌آی ادعا می‌کند که تورنادو کش، در مجموع به پولشویی ۷ میلیارد دلار از جمله ۴۵۵ میلیون دلار سرقت شده توسط گروه لازاروس مرتبط با کره شمالی متهم شده است.

تورنادو کش سرویسی است که به کاربران امکان می دهد وجوه رمزنگاری خود را با دیگران تجمیع کنند. این یک پروتکل منبع باز است که از حفظ حریم خصوصی در اختلاط و ادغام وجوه کاربران در کیف پول‌های متعدد، مبهم کردن جریان‌های ورودی/خروجی وجوه و ارائه خدمات ناشناس‌سازی برای ارزهای دیجیتال حمایت می‌کند.

به گفته وزارت دارایی هلند (FIOD)، پرتسف متهم به «پنهان کردن جریان‌های مالی مجرمانه و تسهیل پولشویی از طریق اختلاط ارزهای دیجیتال با استفاده از سرویس غیرمتمرکز میکسر Tornado Cash است».

با این حال، تا کنون، پرتسف به طور رسمی به جرمی متهم نشده است. او طبق ماده ای در قانون هلند که به افراد اجازه می دهد برای چنین دوره هایی بدون اتهام رسمی بازداشت شوند، به مدت ۱۱۰ روز در بازداشت به سر می برد. پرتسف از زمان بازداشتش سه درخواست تجدیدنظر ارسال کرده که هر سه آن‌ها رد شده است. آخرین مورد در نوامبر ۲۰۲۲ رد شد.

چندین توسعه‌دهنده برجسته بلاکچین به صورت آنلاین از پرتسف دفاع کرده‌اند و تعدادی از آنها پیوندهایی به صفحه FreeAlex.nl و یک دادخواست change.org را به اشتراک گذاشته‌اند که تاکنون بیش از ۵۰۰۰ امضا در حمایت از پرتسف دارد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx