بیت کوین چیست ؟ | هرآنچه که در رابطه با بیت کوین باید بدانید – صرافی ارزینجا

بیت کوین چیست
  • زمان مطالعه: 35دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 663 نفر

فهرست این محتوا

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک پول دیجیتال بر بستر اینترنت است. اما برخلاف ارزهای فیات که به آنها عادت کرده اید، هیچ بانک مرکزی آن را کنترل نمی کند. در عوض، سیستم مالی در بیت کوین توسط هزاران کامپیوتر توزیع شده در سراسر جهان اداره می شود. هر کسی می تواند با دانلود نرم افزار منبع باز بیت کوین در شبکه آن شرکت کند. بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال بود که در سال ۲۰۰۸ معرفی و در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد. بیت کوین این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا پول را بصورت دیجیتال ارسال و دریافت کنند. چیزی که آن را بسیار جذاب می کند این است که نمی توان بیت‌کوین را سانسور کرد، وجوه را نمی توان بیش از یک بار خرج کرد و تراکنش ها را می توان در هر زمان و از هر مکانی انجام داد.

بیت کوین چیست؟

موارد استفاده از بیت کوین

مردم به دلایل مختلفی از بیت کوین استفاده می کنند. بسیاری به دلیل ماهیت بدون مجوزش آن را تحسین می‌کنند، یعنی هر کسی با اتصال به اینترنت می تواند آن را ارسال و دریافت کند. این مقداری شبیه پول نقد است که هیچ کس نمی تواند شما را از استفاده از آن باز دارد، اما مفهوم دیجیتالی آن به این معنی است که می توان آن را در سطح جهانی منتقل کرد.

چه چیزی بیت کوین را ارزشمند می کند؟

بیت کوین غیرمتمرکز، مقاوم در برابر سانسور، امن و بدون مرز است. این موارد آن را برای استفاده‌هایی مانند حواله بین المللی و پرداخت هایی که افراد نمی خواهند هویت خود را فاش کنند (همانطور که با کارت‌های اعتباری انجام می دهند) جذاب کرده است. بسیاری بیت‌کوین‌های خود را خرج نمی‌کنند، در عوض آن‌ها را برای بلندمدت نگه می‌دارند (که به عنوان هولد نیز شناخته می‌شود). بیت کوین به دلیل عرضه محدود، طلای دیجیتال نامیده می شود. برخی از سرمایه گذاران بیت‌کوین را به عنوان ابزاری برای ذخیره ارزش می بینند. از آنجایی که تولید آن کمیاب و دشوار است، بیت کوین به فلزات گرانبهایی مانند طلا یا نقره تشبیه شده است. دارندگان بیت‌کوین بر این باورند که این ویژگی ها، همراه با در دسترس بودن جهانی و نقدینگی بالا آن را به وسیله ای ایده آل برای ذخیره ثروت برای دوره های طولانی تبدیل می کند. آنها معتقدند که ارزش بیت کوین در طول زمان افزایش خواهد یافت.

بیت کوین یا طلا

بیت کوین چگونه کار می کند؟

برای مثال وقتی امیر تراکنشی را با مهسا انجام می دهد، او وجوه را به روشی که انتظار دارید ارسال نمی کند. این انتقال بیشتر شبیه این است که امیر روی یک ورق کاغذ (که همه می توانند ببینند) بنویسد که یک دلار به مهسا می دهد. همه می توانند این برگه را ببینند و حتی رد پول را از آدرس امیر به آدرس مهسا دنبال کنند و دارایی هرکدام را ببینند. البته در صورتی که افراد بدانند کدام آدرس متعلق به چه شخصی است. این ورق کاغذ نوع خاصی از پایگاه داده به نام بلاکچین است. همه شرکت‌کنندگان شبکه یک کپی مشابه از آن را در دستگاه‌های خود ذخیره می‌کنند و برای همگام سازی اطلاعات جدید با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

هنگامی که یک کاربر پرداختی را انجام می دهد، آن را مستقیماً به این شبکه همتا به همتا می‌فرستد. هیچ بانک یا موسسه مرکزی برای پردازش نقل و انتقالات وجود ندارد. به منظور افزودن اطلاعات جدید، بلاکچین بیت کوین از مکانیزم خاصی به نام اثبات کار استفاده می کند. از طریق این فرآیند است که بلوک‌های جدید تراکنش‌ها در بلاکچین ثبت می‌شوند.

بلاکچین چیست؟

بلاکچین مانند یک دفتر کل است و داده ها فقط می توانند به آن اضافه شوند. هنگامی که اطلاعات به این دفتر اضافه می شود، تغییر یا حذف آن بسیار دشوار و عملا ناممکن است. بلاکچین با گنجاندن یک نشانه از بلوک قبلی، در بلوک بعدی، اطلاعات را مانند زنجیر درهم می بافد. این نشانه در واقع هش بلوک قبلی است. هش کردن شامل انتقال داده از طریق یک تابع یک طرفه برای تولید یک خروجی منحصر به فرد از ورودی است. اگر ورودی حتی اندکی تغییر کند، خروجی کاملاً متفاوت به نظر می رسد. از آنجایی که ما بلوک‌ها را با هم زنجیره می‌کنیم، هیچ راهی برای کسی وجود ندارد که یک ورودی قدیمی را بدون باطل کردن بلوک‌های بعدی ویرایش کند. چنین ساختاری یکی از اجزای ایمن سازی بلاکچین است.

شبکه بیت کوین

آیا بیت کوین قانونی است؟

بیت کوین در اکثر کشورها کاملا قانونی است. اگرچه تعداد کمی استثنا هم وجود دارد. قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال حتما قوانین مربوط به کشور خود را مطالعه کنید. در کشورهایی که بیت کوین و به طور کلی ارزهای دیجیتال قانونی است، نهادهای دولتی رویکردهای متفاوتی را در مورد مالیات و رعایت آن اتخاذ می‌کنند. چشم اندازهای نظارتی در مورد بیت کوین هنوز به طور کلی توسعه نیافته است و احتمالاً در سال های آینده به طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد.

تاریخچه بیت کوین

چه کسی بیت کوین را ایجاد کرد؟

هیچکس نمی‌داند! خالق بیت‌کوین از نام مستعار ساتوشی ناکاموتو استفاده کرده است، اما ما چیزی در مورد هویت آنها نمی‌دانیم. ساتوشی می تواند یک فرد یا گروهی از توسعه دهندگان در هر نقطه از جهان باشد. این نام اصالتاً ژاپنی است، اما تسلط ساتوشی به زبان انگلیسی باعث شده تا بسیاری بر این باور باشند که او از یک کشور انگلیسی زبان است. ساتوشی وایت پیپر بیت کوین و همچنین نرم افزار آن را منتشر کرد. با این حال، خالق مرموز در سال ۲۰۱۰ ناپدید شد.

ساتوشی ناکاموتو

آیا ساتوشی فناوری بلاک چین را اختراع کرده است؟

بیت کوین در واقع تعدادی از فناوری های موجود را که برای مدتی وجود داشته اند ترکیب می کند. این مفهوم زنجیره ای از بلوک ها با بیت کوین متولد نشد. استفاده از ساختارهای داده غیرقابل تغییر مانند این را می توان به اوایل دهه ۹۰ ربط داد، زمانی که استوارت هابر و دبلیو اسکات استورنتا سیستمی را برای اسناد مهر زمانی پیشنهاد کردند. مانند بلاک چین های امروزی، برای ایمن سازی داده ها و جلوگیری از دستکاری آن ها به تکنیک های رمزنگاری متکی است. جالب اینجاست که در وایت پیپر ساتوشی در هیچ نقطه ای از اصطلاح بلاک چین استفاده نشده است.

پول نقد دیجیتال قبل از بیت کوین

بیت‌کوین اولین تلاش برای ایجاد یک پول دیجیتال نبود، اما مطمئناً موفق ترین نوع بوده‌است. طرح های قبلی راه را برای اختراع ساتوشی هموار کردند:

دیجی کش

دیجی کش (DigiCash) شرکتی بود که توسط رمزنگار و دانشمند کامپیوتر دیوید چاوم در اواخر دهه ۱۹۸۰ تاسیس شد. دیجی کش به عنوان یک راه حل حفظ حریم خصوصی برای تراکنش های آنلاین، بر اساس مقاله ای که توسط چاوم نوشته شده است معرفی شد. مدل دیجی کش یک سیستم متمرکز بود، اما با این وجود آزمایش جالبی بود. این شرکت بعداً ورشکست شد، که چاوم معتقد است به دلیل معرفی آن قبل از شروع واقعی تجارت الکترونیک بود.

B-money

B-money ابتدا توسط ایده مهندس کامپیوتر وی دای که در دهه ۱۹۹۰ منتشر شد، سر زبان‌ها افتاد. در وایت پیپر بیت کوین نیز به آن اشاره شد، و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست. B-money یک سیستم اثبات کار (که در استخراج بیت‌کوین استفاده می شود) و استفاده از یک پایگاه داده توزیع شده را پیشنهاد کرد که در آن کاربران تراکنش ها را امضا می کنند. نسخه دوم b-money نیز ایده‌ای شبیه به استیکینگ را توصیف می‌کند که امروزه در دیگر ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. در نهایت، b-money  هیچگاه رشد نکرد، زیرا از مرحله پیش نویس خود عبور نکرد. همانطور که گفته شد، بیت‌کوین به وضوح از مفاهیم ارائه شده توسط دای الهام گرفته است.

بیت گلد

شباهت بیت گلد و بیت کوین به حدی است که برخی معتقدند خالق آن، دانشمند کامپیوتر نیک سابو، ساتوشی ناکاموتو است. بیت گلد در هسته خود شامل یک دفتر کل است که رشته‌هایی از داده‌های منشأ گرفته از عملیات اثبات کار را ثبت می‌کند. بیت گلد مانند  b-money، هرگز توسعه بیشتری پیدا نکرد. با این حال، شباهت های بیت گلد به بیت‌کوین، جایگاه آن را به عنوان «پیش ساز بیت کوین» تثبیت کرده است.

تاریخچه پول و بیت کوین

بیت کوین های جدید چگونه ایجاد می شوند؟

بیت‌کوین عرضه محدودی دارد، اما هنوز همه واحدها در گردش نیستند. تنها راه برای ایجاد سکه های جدید از طریق فرآیندی به نام استخراج است؛ یک مکانیزم ویژه برای افزودن داده به بلاک چین.

چند بیت کوین وجود دارد؟

پروتکل بیت کوین حداکثر عرضه کوین‌های آن را به بیست و یک میلیون محدود می کند. تا سال ۲۰۲۰، کمتر از ۹۰ درصد از این کوین ها تولید شده است، اما تولید بقیه آن ها بیش از صد سال طول می کشد. این به دلیل رویدادهای دوره ای است که به عنوان نصف شدن یا هاوینگ بیت کوین شناخته می شوند، که به تدریج پاداش استخراج را کاهش می دهد.

تعداد بیت کوین

تعداد بیت کوین

استخراج بیت‌کوین چگونه کار می کند؟

با استخراج، شرکت‌کنندگان بلوک‌هایی را به بلاک چین اضافه می‌کنند. برای انجام این کار، آنها باید قدرت محاسباتی را به حل یک مسئله رمزنگاری اختصاص دهند. به عنوان یک انگیزه، برای هر کسی که هش یک بلوک معتبر را پیدا کند، یک جایزه تعلق می‌گیرد. تولید یک بلوک پرهزینه است، اما بررسی معتبر بودن آن بسیار راحت است. اگر کسی سعی کند با یک بلوک نامعتبر تقلب کند، شبکه بلافاصله آن را رد می کند و ماینر نمی تواند هزینه های استخراج را جبران کند. پاداش، که اغلب با عنوان پاداش بلوک شناخته می شود، از دو جزء تشکیل شده است: هزینه های مربوط به تراکنش ها و پاداش بلوک. پاداش بلوک تنها منبع بیت کوین تازه است. با استخراج هر بلوک، مقدار مشخصی کوین به کل عرضه اضافه می کند.

استخراج بیت کوین

استخراج یک بلوک چقدر طول می کشد؟

این پروتکل سختی استخراج را طوری تنظیم می کند که تقریباً ده دقیقه طول می کشد تا یک بلوک جدید تولید شود. بلوک ها همیشه دقیقاً ده دقیقه بعد از بلوک قبلی پیدا نمی شوند و زمان صرف شده تنها حدود ده دقیقه است.

اگر بیت کوین هایم را از دست بدهم چه می شود؟

از آنجایی که هیچ بانک واسطی وجود ندارد، شما مسئول حفظ امنیت بیت‌کوین‌های خود هستید. برخی ترجیح می دهند آنها را در صرافی ها ذخیره کنند، در حالی که برخی دیگر با کیف پول های مختلف نگهداری می کنند. اگر از کیف پول استفاده می کنید، بسیار مهم است که کلید خصوصی خود را  که معمولا به صورت عبارات ۱۲ یا ۲۴ کلمه‌ای است یادداشت کنید تا بتوانید آن را بازیابی کنید.

آیا می توانم تراکنش های بیت کوین را برگردانم؟

هنگامی که داده ها به بلاک چین اضافه می شوند، حذف آن آسان نیست (درعملا غیرممکن است). این به این معنی است که وقتی تراکنش انجام می دهید، نمی توان آن را لغو کرد. همیشه باید دوبار و حتی سه بار بررسی کنید که وجوه خود را به آدرس درست ارسال می کنید.

آیا می توانم با بیت کوین درآمد کسب کنم؟

شما می توانید با بیت کوین درآمد کسب کنید، اما اگر بدون آموزش وارد این بازار شوید امکان دارد سرمایه خود را از دست بدهید. به طور معمول، سرمایه گذاران بلندمدت بیت‌کوین را می خرند و نگه می دارند که معتقدند در آینده قیمت آن افزایش خواهد یافت. برخی دیگر ترجیح می دهند بیت کوین را با سایر ارزهای دیجیتال معامله کنند تا سودهای کوتاه مدت تا میان مدت به دست آورند. هر دوی این استراتژی‌ها پرخطر هستند، اما اغلب نسبت به رویکردهای کم‌ریسک سودآورتر هستند.

برخی از سرمایه گذاران استراتژی های ترکیبی را اتخاذ می کنند. آنها بیت کوین ها را به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت نگه می دارند در حالی که همزمان مقداری (در یک سبد جداگانه) در کوتاه مدت معامله می کنند. روش صحیح یا نادرستی برای تخصیص دارایی ها در پرتفوی شما وجود ندارد، هر سرمایه گذار ریسک و اهداف متفاوتی خواهد داشت. وام دادن شکل معمولی از درآمد غیرفعال است. با قرض دادن ارزهای خود به شخص دیگری، می توانید سودی کسب کنید. پلتفرم هایی مانند بایننس لندینگ به شما این امکان را می دهند که این کار را با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال انجام دهید.

چگونه می توانم بیت کوین خود را ذخیره کنم؟

گزینه های زیادی برای ذخیره سکه ها وجود دارد که هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند.

بیت کوین خود را در کیف من ارزینجا ذخیره کنید

راه حل حضانتی به ذخیره سازی اشاره دارد که در آن کاربر در واقع ارزهای خود را نگه نمی دارد بلکه به شخص ثالث اعتماد می کند تا این کار را انجام دهد. برای انجام تراکنش‌ها، آنها به پلتفرم شخص ثالث وارد می‌شوند. صرافی هایی مانند بایننس و ارزینجا اغلب از این مدل استفاده می کنند زیرا برای انجام معاملات بسیار کارآمدتر است. ذخیره سکه های خود در ارزینجا به شما این امکان را می دهد که به راحتی به آنها برای معاملات سریع دسترسی داشته باشید.

ذخیره بیت کوین

بیت کوین‌های خود را در کیف پول ذخیره کنید

راه‌حل‌های غیر حضانتی برعکس هستند. در این روش کاربر تنها مسئول نگهداری ارزهای دیجیتال است. برای ذخیره وجوه با چنین راه حلی، از چیزی به نام کیف پول استفاده می کنید. یک کیف پول مستقیماً بیت‌کوین‌های شما را نگه نمی‌دارد، بلکه کلیدهای رمزنگاری را در خود نگه می‌دارد که قفل آن‌ها را روی بلاک چین باز می‌کند. شما دو گزینه اصلی در این روش دارید:

کیف پول های گرم

کیف پول گرم نرم افزاری است که به نوعی به اینترنت متصل می شود. به طور کلی، به شکل یک برنامه موبایل یا دسکتاپ است که به شما امکان می دهد به راحتی اقدام به ارسال و دریافت بیت کوین کنید. یک مثال مشهور برای استفاده از کیف پول تلفن همراه با تعداد زیادی ارز پشتیبانی شده  کیف پول تراست ولت است. از آنجایی که کیف‌پول‌ها آنلاین هستند، معمولاً برای پرداخت راحت‌تر هستند، اما در مقابل حمله نیز آسیب‌پذیرتر هستند.

کیف پول سرد

کیف پول های ارز دیجیتال که در معرض اینترنت نیستند به عنوان کیف پول سرد شناخته می شوند. آنها کمتر مستعد حمله هستند زیرا خطر حمله آنلاین وجود ندارد، اما کار کردن با آن‌ها مقداری پیچیده‌تر است. به عنوان مثال می توان به کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس یا کیف پول کاغذی اشاره کرد.

نصف شدن بیت کوین (هاوینگ بیت کوین) چیست؟

هاوینگ بیت ‌کوین (که به آن نصف شدن بیت کوین نیز گفته می شود) به زبان ساده رویدادی است که پاداش بلاک را کاهش می دهد. هنگامی که فرآیند نصف شدن رخ می دهد، پاداشی که به ماینرها برای اعتبارسنجی بلاک های جدید داده می شود بر دو تقسیم می شود (فقط نیمی از آنچه قبلا دریافت می کردند). با این حال، هیچ تاثیری بر کارمزد معاملات ندارد.

نصف شدن بیت کوین چگونه کار می کند؟

هنگامی که بیت کوین راه اندازی شد، به استخراج کنندگان برای هر بلوک معتبر ۵۰ بیت‌کوین تعلق می گرفت. اولین نصف شدن بیت کوین در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۲ انجام شد. در آن مرحله، پروتکل پاداش بلوک را از ۵۰ بیت کوین به ۲۵ بیت‌کوین کاهش داد. هاوینگ یا نصف شدن دوم بیت کوین در ۹ جولای ۲۰۱۶ رخ داد و پاداش هر بلوک از ۲۵ بیت کوین به ۱۲.۵ بیت‌کوین کاهش یافت. آخرین مورد در ۱۱ می ۲۰۲۰ انجام شد و پاداش بلوک را به ۶.۲۵ بیت‌کوین کاهش داد.

ممکن است در اینجا متوجه الگوی خاصی شوید. تقریبا هر چهار سال یک بار نصف شدن جدید بیت ‌کوین اتفاق می افتد. این بر اساس طراحی شبکه است، اما پروتکل تاریخ های خاصی را تعیین نمی کند که در آن هاوینگ انجام شود. در عوض، ارتفاع بلوک افزایش می یابد و بعد از هر ۲۱۰۰۰۰ بلوک، نصف شدن بیت‌کوین اتفاق می افتد. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که حدود ۲،۱۰۰،۰۰۰ دقیقه طول بکشد تا پاداش بیت کوین نصف شود (به یاد داشته باشید، استخراج یک بلوک ۱۰ دقیقه طول می‌کشد).

در نمودار فوق شاهد کاهش پاداش بلوک بیت کوین در طول زمان و ارتباط آن با کل عرضه هستیم. در ابتدا، ممکن است به نظر برسد که پاداش ها به صفر رسیده است و حداکثر عرضه در حال حاضر در گردش است. اما این طور نیست. روند منحنی ها به طرز باورنکردنی نزدیک است، اما انتظار داریم پاداش استخراج بلوک در حدود سال ۲۱۴۰ به صفر برسد.

چرا هاوینگ بیت کوین اتفاق می افتد؟

این یکی از نقاط قوت بیت کوین است، اما ساتوشی ناکاموتو هرگز دلیل خود را برای محدود کردن عرضه در بیست و یک میلیون واحد به طور کامل توضیح نداد. برخی حدس می زنند که این صرفاً محصول شروع با پاداش استخراج بلوک بیت ۵۰ بیت‌کوینی است که در هر ۲۱۰۰۰۰ بلوک به نصف کاهش می یابد. داشتن عرضه محدود به این معنی است که بیت کوین در دراز مدت مستعد از دست دادن ارزش خود نیست. این پول کاملاً در تضاد با پول فیات است که با ورود واحدهای جدید به گردش، قدرت خرید خود را در طول زمان از دست می دهد. منطقی است که محدودیت هایی در مورد سرعت استخراج سکه توسط شرکت کنندگان وجود دارد. به هر حال، ۵۰ درصد بیت کوین تا بلوک ۲۱۰۰۰۰ (یعنی تا سال ۲۰۱۲) تولید شد. اگر پاداش بلوک ثابت می ماند تا سال ۲۰۱۶ تمام بیت کوین‌ها استخراج می شدند. با مکانیسم نصف شدن، انگیزه استخراج برای بیش از ۱۰۰ سال وجود دارد. این به سیستم زمان بیش از اندازه کافی برای جذب کاربران می دهد تا بازار کارمزد بیت کوین توسعه یابد.

تاثیر نصف شدن پاداش بیت کوین

کسانی که بیشتر تحت تاثیر هاوینگ قرار می گیرند، ماینرها هستند. منطقی است، زیرا پاداش بلوک بخش قابل توجهی از درآمد آنها را تشکیل می دهد. وقتی نصف شود، فقط نصف پاداشی را که قبلا انجام می دادند دریافت می کنند. این پاداش همچنین شامل کارمزدهای تراکنش است، اما تا به امروز، اینها تنها بخشی از پاداش بلوک را تشکیل می دهند. بنابراین، هاوینگ‌ها می تواند ادامه استخراج را برای برخی از شرکت کنندگان کم‌سود کند. کاهش پاداش بلوک ممکن است منجر به تمرکز بیشتر در استخرهای ماینینگ شود، یا به سادگی می تواند شیوه های استخراج کارآمدتری را ترویج کند. اگر بیت کوین همچنان بر الگوریتم اثبات کار تکیه کند، برای سودآوری ماینینگ باید کارمزدها افزایش یابد. این سناریو کاملاً ممکن است، زیرا بلاک‌ها فقط می‌توانند تعداد زیادی تراکنش را در خود نگه دارند. اگر تراکنش‌های معلق زیادی وجود داشته باشد، ابتدا آنهایی که کارمزد بالاتری دارند پردازش و تایید می‌شوند.

از لحاظ تاریخی، افزایش شدید قیمت بیت کوین به دنبال نصف شدن آن بوده است. البته، داده های زیادی در دسترس نیست، زیرا تا کنون فقط سه مورد را دیده ایم. بسیاری این حرکت قیمت را به افزایش کمیاب بودن بیت کوین توسط بازار نسبت می دهند، که با نصف شدن به وجود می‌آید. طرفداران این نظریه معتقدند که ارزش بیت کوین یک بار دیگر پس از رویداد هاوینگ چهارم در سال ۲۰۲۴ به شدت افزایش خواهد یافت. دیگران با این فرضیه مخالفند و استدلال می کنند که بازار قبلاً نصف شدن را در نظر گرفته است. اینطور نیست که این رویداد غافلگیرکننده باشد، شرکت‌کنندگان بیش از یک دهه است که می‌دانند پاداش در سال ۲۰۲۴ کاهش می‌یابد. نکته دیگری که اغلب به آن اشاره می‌شود این است که صنعت در طول دو نیمه اول به شدت توسعه نیافته بود. امروزه، دارای استانداردهای بالاتری است، ابزارهای پیچیده معاملاتی را ارائه می‌دهد و با سرمایه‌گذاران گسترده‌تر سازگاری بیشتری دارد.

هاوینگ بعدی بیت کوین چه زمانی است؟

انتظار می‌رود هاوینگ بعدی در سال ۲۰۲۴ انجام شود، زمانی که پاداش به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش یابد.

آینده بیت کوین

آیا بیت کوین ناشناس است؟

نه واقعا. بیت کوین ممکن است در ابتدا ناشناس به نظر برسد، اما این کاملا درست نیست. بلاک چین بیت کوین عمومی است و همه می توانند تراکنش ها را ببینند. هویت شما به آدرس های کیف پول شما در بلاک چین گره خورده نیست، اما یک ناظر با منابع مناسب به طور بالقوه می تواند این دو را به هم مرتبط کند. توصیف بیت کوین به عنوان نام مستعار دقیق تر است. آدرس های بیت کوین برای همه قابل مشاهده است، اما نام صاحبان آنها قابل مشاهده نیست. گفته می‌شود، این سیستم نسبتاً خصوصی است و روش‌هایی وجود دارد که تشخیص اینکه با بیت‌کوین‌های خود چه می‌کنید را برای ناظران سخت‌تر می‌کند. فناوری‌های رایگان در دسترس می‌توانند انکار قابل قبولی برای «گسستن پیوند» بین آدرس‌ها ایجاد کنند. علاوه بر این، به‌روزرسانی‌های آینده می‌توانند به طور گسترده حریم خصوصی را تقویت کند.

آیا بیت کوین کلاهبرداری است؟

نه. درست مانند پول فیات، بیت کوین نیز ممکن است برای فعالیت های غیرقانونی استفاده شود. اما، این به خودی خود بیت کوین را کلاهبرداری نمی کند. بیت کوین یک ارز دیجیتال است که توسط کسی کنترل نمی شود. مخالفان آن را یک طرح هرمی نامیده اند، اما با این تعریف مطابقت ندارد. به عنوان پول دیجیتال، به همان اندازه با ۲۰ دلار به ازای هر سکه عملکرد خوبی دارد و با ۲۰۰۰۰ دلار به ازای هر سکه. بیش از یک دهه از عمر آن می گذرد و این فناوری ثابت کرده است که بسیار امن و قابل اعتماد است.

متأسفانه بیت کوین در کلاهبرداری های زیادی استفاده می شود که باید از آنها آگاه باشید. اینها ممکن است شامل فیشینگ و سایر طرح های مهندسی اجتماعی، مانند هدایای جعلی و ایردراپ باشد. به عنوان یک قانون کلی: اگر چیزی بیش از حد خوب به نظر می رسد که درست نباشد، احتمالاً یک کلاهبرداری است. هرگز کلیدهای خصوصی کیف پول خود را به کسی ندهید و مراقب طرح هایی باشید که پیشنهاد می کنند پول شما را با ریسک کمی از طرف شما چند برابر کنند. اگر بیت‌کوین‌های خود را به یک کلاهبردار یا یک هدیه جعلی بفرستید، برای همیشه گم خواهند شد.

نحوه خرید بیت کوین

شما می‌توانید برای خرید بیت کوین و بیش از ۵۰۰ رمزارز دیگر به وبسایت صرافی ارزینجا مراجعه فرمایید.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx