متاورس چیست؟

دنیای متاورس
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۲ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4967 نفر

تعریف متاورس

متاورس ها معمولاً محیط های دیجیتالی غوطه ور، پایدار، تعاملی هستند; که می توانند از فعالیت های اجتماعی و تجاری پشتیبانی کنند. امروزه چندین پلتفرم شبه متاورس وجود دارد; اما هنوزیک چشم انداز کامل از متاورس به دست نیامده است.

در سال ۱۹۹۲ رمان سایبرپانک Snow Crash کلمه “metaverse” را معرفی کرد; اصطلاحی که اکنون در محافل فناوری مورد استفاده قرار گرفته; و امید زیادی به ایجاد یک تعریف مجدد از اینترنت دارد.

این فضا هنوز در حال شکل‌گیری است، و اختلاف هایی بین ترسیم آینده متاورس و آنچه که  امروزه به عنوان متاورس وجود دارد، بافته می‌شود، باقی می‌ماند.

در حالی که تعاریف در مورد اینکه دقیقاً چه چیزی متاورس را تشکیل می دهد متفاوت است، آنها معمولاً به عنوان محیط های دیجیتالی غوطه ور، پایدار و تعاملی توصیف می شوند و اغلب تا حدی از دنیای واقعی تقلید می کنند.

این پلتفرم ها اغلب برای فعالیت هایی مانند معاشرت، بازی و سرگرمی، تجارت الکترونیک و جلسات کاری مورد استفاده قرار می گیرند.

فضای متاورس چگونه خواهد بود؟

امروزه مردم معمولاً به عنوان متن و تصاویر بصری روی صفحه تخت به اینترنت دسترسی دارند، اما متاورس ها قصد دارند بیشتر از واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) برای ایجاد یک تجربه سه بعدی استفاده کنند. و درست مانند فعالیت‌ها در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یا بازی‌های آنلاین چندنفره (MMO) عظیم بدون توجه به اینکه کاربر خاصی وارد سیستم شده است یا نه، متاورس‌ها نیز پیوسته و «همیشه فعال» خواهند بود.

همچنین انتظار می‌رود متاورس از فناوری‌های بلاکچین مانند ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرمثلی(NFT)  برای پشتیبانی از تراکنش‌های دیجیتال استفاده کند.

در حال حاضر، ممکن است عبارت «متاورس» کمی اشتباه به نظر برسد، زیرا متاورس واحدی وجود ندارد و شرکت‌های فناوری مختلف در حال کار بر روی ایجاد چنین پلتفرم‌هایی هستند. بسیاری از ناظران مانند مارتی رسنیک، مدیر تحقیقات تیم نوآوری فناوری گارتنر، می‌گویند که فضای موجود تنها در صورتی به پتانسیل کامل خود دست می‌یابد که متاورس‌های مختلف قابل تعامل باشند.

تعارف متاورس از زبان شرکت های فعال

تعاریف متاورس متفاوت است. رسنیک به GovTech گفت که متاورس قصد دارد “یک فضای مجازی جمعی” با سه عنصر کلیدی باشد; حمل و نقل: مانند استفاده از VR برای آوردن کاربران به یک محیط شبیه‌سازی شده سه بعدی. تبدیل: استفاده از محاسبات فضایی و AR برای آوردن عناصر دیجیتال به دنیای فیزیکی و ابزارپرداخت: با استفاده از فناوری‌هایی مانند ارزهای دیجیتال و NFT برای حمایت از اقتصاد و زیرساخت‌های خود، را انجام دهد.

او گفت که حصول اطمینان از قابلیت همکاری و تعامل متاورس های مختلف نیز برای دستیابی به چشم انداز شفاف و کامل کلیدی خواهد بود.

شرکت های فناوری

شرکت هایی که سعی در ایجاد متاورس دارند، دیدگاه های خود را از آن ارائه می دهند.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در نامه ای عمومی در سال ۲۰۲۱ گفت که متاورس «فصل بعدی اینترنت» است; که با یک ماهیت همه جانبه دارد. بازی های شرکت او (به گفته شرکت) تجربه اجتماعی  واقعیت مجازی به عنوان یک پروژه متاورسی در نظر گرفته می شود.

metavese «اینترنت تجسم یافته ای خواهد بود که شما در آن کسب تجربه می کنید; نه اینکه فقط به آن نگاه کنید. زاکربرگ نوشت: نحوه تعیین کننده کیفیت یک متاورس، احساس حضور واقعی در آن خواهد بود; مثل اینکه شما دقیقاً آنجا با شخص دیگری یا در مکان دیگری هستید. او گفت که این تجربه جدیدی ازفعالیت های اینترنتی مانند; گردهمایی های مجازی، بازی، تجارت الکترونیک، طراحی، کار و موارد دیگر را امکان پذیر می کند.

به گفته زاکربرگ عنصر تجارت الکترونیک بر فناوری‌هایی مانند ارزهای دیجیتال و NFT تکیه خواهد داشت، در حالی که ابزارهایی مانند AR، VR و رایانه‌ها سطوح مختلف غوطه‌وری دیجیتال و عملکردها را امکان‌پذیر می‌کنند.

شرکت پلتفرم محاسباتی  NVIDIAدر وبلاگ خود متاورس را به‌عنوان دنیای سه بعدی مجازی مشترک; یا جهان‌هایی که تعاملی، غوطه‌ور و مشارکتی هستند تعریف می‌کند. ویژگی دیگر این است که کالاهای دیجیتال و آواتارها باید در بین پلتفرم‌های مجازی مختلف و به لطف AR بین پلتفرم‌ها و دنیای فیزیکی قابلیت انتقال داشته باشد. این شرکت یک پلتفرم شبیه‌سازی و طراحی سه بعدی «omniverse» را ارائه می‌کند; که توسط توسعه‌دهندگان metaverse استفاده می‌شود.

بخش عمومی

برخی از دولت های ایالتی و محلی نیز این فضا را تماشا کرده اند و دیدگاه های خود را ارائه می دهند.

دیو فلچر، مدیر ارشد فناوری یوتا، به GovTech گفت; metavese اساساً یک محیط سه بعدی مجازی است که در آن افراد می‌توانند با هم معاشرت کنند; تعامل داشته باشند و تراکنش‌ها را انجام دهند»; که «یک جهان واقعی یا غیر واقعی» را تداعی می‌کند.

لیگ ملی شهرها (NCL) در گزارش اخیر خود گفته است که; اگرچه «تعریف مورد توافقی برای متاورس وجود ندارد… به طور کلی، متاورس تکامل بعدی اینترنت است که; تجارب فیزیکی و دیجیتالی را بیشتر ادغام خواهد کرد. برای برخی، این یک فضای آنلاین است که به صورت دیجیتالی دنیای واقعی را بازسازی می کند. برای دیگران، این تغییر در نحوه تعامل مردم با دنیای خود است. با استفاده از فناوری هایی مانند محاسبات سه بعدی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و بلاکچین; تجربیات همه جانبه ای برای کاربران ایجاد خواهد شد. و در آخر اطلاعات دیجیتالی می تواند دنیای فیزیکی ما را بپوشاند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۲ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

2 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم ایراندوست
مریم ایراندوست
8 ماه ها قبل

در دهه‌ی جدید، “متاورس ملی” به عنوان یک سرزمین دیجیتالی نوظهور، پیشروی در جهان مجازی را آغاز کرده است. این سرزمین به وسیله ترکیب هوشمند دنیای دو‌بعدی با زیبایی دنیای سه‌بعدی، به شما دسترسی به دنیایی جدید و شگفت‌انگیز را می‌دهد.

در “متاورس ملی”، معماری تازه‌ای از تجربه‌های مجازی به شما ارائه می‌شود. با پایین آوردن پا در این دنیای متفاوت، فروشگاه‌های مجازی سه‌بعدی با کالاهای متنوع خود و آموزشگاه‌های موازی سه‌بعدی با دانش‌های جدید خوش آمد می‌گویند.

“متاورس ملی” نه تنها یک پیشنهاد برای تجربه‌ی زندگی مجازی است، بلکه به شما امکان می‌دهد تا در دنیای مجازی خود به عنوان کارآفرین و مربی فعالیت کنید. از ایجاد و مدیریت فروشگاه‌های مجازی سه‌بعدی تا ارائه آموزش‌های موازی سه‌بعدی، شما در این دنیا نقشی مهم و جذاب را بازی خواهید کرد.

“متاورس ملی” به شما دستاوردهای فراتر از واقعیت را هدیه می‌دهد. در این دنیای خیالی، می‌توانید ایده‌ها و طرح‌های خود را به واقعیت بپیوندید، ارتقاء دانش خود را تجربه کنید و با هم‌شهروندان خود به ارتباط بپردازید. از این زمان به بعد، “متاورس ملی” محور خلاقیت و پیشرفت شما خواهد بود.

مهسا کاظمی
مهسا کاظمی
7 ماه ها قبل
پاسخ دهید  مریم ایراندوست

سلام خانم ایراندوست زحمت میکشید لینک ورود به متاورس ملی رو قراربدید تا بنده وارد آن شوم .

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

2
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx