پرونده ریپل و SEC چه خواهد شد؟

پرونده ریپل
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 464 نفر

درحالی که پرونده ریپل و SEC به سال جدید ادامه می یابد، حامیان XRP به دنبال هر موضوعی که به ریپل در برابر SEC برتری می‌دهد، هستند. آن‌ها امیدوارند که این موضوعات شانس ریپل را برای برد در دادگاه بیشتر کند.

آیا ریپل در پرونده جاری نسبت به SEC برتری دارد؟

خوشبختانه، حامیان XRP می توانند به اظهارات اخیر وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) اتکا کنند که اخیرا دو توکن ارز دیجیتال را به عنوان “کالا” طبقه بندی کرده است. این اظهارات باعث ایجاد خوش بینی در میان اعضای جامعه شده است، که بیانیه DOJ را نقطه مرجع معتبری برای وکلای ریپل در پرونده جاری می دانند.

طبقه بندی دو ارز رمزنگاری شده، یعنی کرو (CRV) و مانگو (MNGO)، به عنوان کالا توسط وزارت دادگستری ایالات متحده، در پرونده اخیر دادگاه علیه ابراهام ایزنبرگ قابل مشاهده است. گفته می‌شود که ابراهام ایزنبرگ در هک کردن پلتفرم صرافی غیرمتمرکز مانگو مارکت دست داشته است. او اخیراً پس از دستگیری در ۲۸ دسامبر در پورتوریکو به دستکاری بازار متهم شد.

مرتبط: هک صد میلیون دلاری مانگو مارکت

اسناد ثبت شده علیه آیزنبرگ، که گفته می شود بیش از ۵۰ میلیون دلار از این هک به دست آورده است، در همان دادگاهی که پرونده SEC علیه ریپل در حال حاضر در آن جریان دارد، بایگانی شده است. در این پرونده، وزارت دادگستری در پاراگراف های مختلف، به CRV و MNGO به عنوان کالا اشاره می کند. این باعث ایجاد احساسات مثبت در میان حامیان ریپل شده است که حدس می زنند که اگر وزارت دادگستری بتواند این دارایی های دیجیتال را به عنوان کالا طبقه بندی کند، XRP ریپل نیز ممکن است به عنوان یک کالا طبقه بندی شود، نه یک اوراق بهادار.

پرونده ریپل

دادگاه ریپل و SEC از سال ۲۰۲۰ در جریان است

با این حال، برخی از چهره های قابل توجه در صنعت ارزهای دیجیتال این ادعاها را رد کرده اند. یکی از این چهره ها، گابریل شاپیرو، مشاور عمومی آزمایشگاه دلفی بود. شاپیرو توضیح داد که دسته بندی کرو و مانگو برای XRP یا به طور کلی ارزهای دیجیتال دیگر سیگنالی صعودی نیست. وی در توییتر خود نوشت:

«این واقعیت که پرونده، توکن‌های مربوطه را به عنوان اوراق بهادار توصیف نمی‌کند، به هیچ وجه صعودی/مثبت نیست و صرفاً از استراتژی‌های دادرسی ناشی می‌شود. هر چه دولت در پرونده‌اش مسائل اولیه کمتری داشته باشد، بهتر است. علاوه بر این، قانون‌گذاری کالا ها نیز به اندازه قانون‌گذاری اوراق بهادار گسترده است.»

به طور مشابه، جان دیتون، وکیل مشهور، این برداشت‌ها را پس زده و گفته است که انتخاب زبان دادستانی هیچ اهمیتی به عنوان ابزار دفاعی برای ریپل ندارد. دیتون نوشت:

«درست نیست. دادستان ها صرفاً به دلایل قضایی خود، توکن ها را کالا می نامند. اینکه دارایی اساسی یک کالا باشد یا یک اوراق بهادار مهم نیست؛کلاهبرداری مهم است.»

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx