هک ۱۰۰میلیون دلاری مانگو مارکت

مانگو مارکت هک شد
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 525 نفر

آخرین هک کمتر از یک هفته پس از ضرر ۱۰۰ میلیون دلاری شبکه بایننس صورت گرفت. در دومین هک میلیون دلاری دیفای در این هفته، مانگو مارکت (Mango Markets) به دلیل یک سوء استفاده، ۱۰۰ میلیون دلار از دست داد. مانگو مارکت عصر سه‌شنبه در توییتی نوشت که یک هکر توانسته است وجوه مانگو را از طریق دستکاری قیمت اوراکل تخلیه کند.

تنها پنجشنبه گذشته، ۱۰۰ میلیون دلار از زنجیره هوشمند بایننس، یکی دیگر از پروتکل های دیفای، به سرقت رفت. به گفته وب‌سایت حسابرسی بلاک چین اوترسک (OtterSec)، مهاجم به طور موقت ارزش وثیقه خود را بالا برده و سپس از خزانه مانگو وام گرفته است. مانگو مارکت یک پلتفرم مبتنی بر سولانا است که برای تجارت دارایی های دیجیتال بصورت معاملات مارجین، اسپات و آتی استفاده می‌شود. مانگو مارکت توسط Mango DAO اداره می شود.

رابرت چن، بنیانگذار اوترسک، از طریق تلگرام به دکریپت گفت: «این یک نقص در طراحی سیستم اقتصادی است.» جاشوا لیم، رئیس بخش مشتقات در جنسیس گلوبال تریدینگ در توییتی نوشت:

در ساعت ۶:۱۹ عصر به وقت شرقی، یک مهاجم حساب A را با وثیقه ۵ میلیونی USDC تأمین مالی کرد.

همانطور که لیم توضیح داد، مهاجم متعاقباً ۴۸۳ میلیون واحد از MNGO perps (قراردادهای دائمی) را در دفتر سفارشات مانگو مارکت ارائه کرد. سپس در ساعت ۶:۲۴ عصر به وقت شرقی، مهاجم به حساب دیگری با ۵ میلیون وثیقه USDC کمک مالی کرد تا آن ۴۸۳ میلیون واحد سود MNGO را به قیمت ۰.۰۳ دلار در هر واحد خریداری کند. در ساعت ۶:۲۶ عصر به وقت شرقی، مهاجم شروع به انتقال قیمت نقدی مانگو (Mango) در بازار کرد و قیمت را به ۰.۹۱ دلار و ارزش ۴۸۳ میلیون و MNGO را به ۴۲۳ میلیون دلار رساند. مهاجم سپس ۱۱۶ میلیون دلار وام گرفت و خزانه مانگو را با تراز منفی ۱۱۶.۷ میلیون دلاری رها کرد.

در پاسخ، مانگو مارکت می‌گوید که سپرده‌ها را غیرفعال کرده است و اقداماتی را برای مسدود کردن وجوه شخص ثالث انجام می‌دهد. یکی از کاربران توییتر خاطرنشان کرد که مهاجم ۵.۵ میلیون بودجه از FTX دریافت کرده است، که باعث شد مدیر عامل FTX سم بنکمن-فراید پاسخ دهد که شرکت در حال تحقیق است. مانگو مارکت به مهاجم این شانس را داده است که در ازای بازگرداندن وجوه دزدیده شده، جایزه باگ دریافت کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx