انتقال ماینرها به قطب شمال توسط شرکت استخراج بیت کوین برای کاهش هزینه ها

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

شرکت استخراج بیت کوین نروژی برای کاهش هزینه ها به قطب شمال می رود طبق گزارش‌ها، شرکت نروژی استخراج بیت کوین، Kryptovault AS، قصد دارد فارم خود را به منطقه قطب شمال منتقل کند. این جابجایی به دلیل افزایش هزینه های برق در کشور نروژ انجام شده است. لازم به ذکر است که مناطق شمالی […]

استخراج بیت کوین

شرکت استخراج بیت کوین نروژی برای کاهش هزینه ها به قطب شمال می رود

طبق گزارش‌ها، شرکت نروژی استخراج بیت کوین، Kryptovault AS، قصد دارد فارم خود را به منطقه قطب شمال منتقل کند. این جابجایی به دلیل افزایش هزینه های برق در کشور نروژ انجام شده است. لازم به ذکر است که مناطق شمالی هنوز نسبتاً تحت تأثیر بحران برق قرار نگرفته اند.

طی چند سال گذشته، نروژ به دلیل سیاست های خود به یک مرکز استخراج ارز دیجیتال برای منطقه اروپا تبدیل شده است. بر اساس برآوردها، 98 درصد از تولید انرژی در کشور از منابع تجدیدپذیر تامین می شود.

به دنبال منطقه ای ارزان تر برای استخراج بیت کوین

همانطور که توسط بلومبرگ گزارش شده است، این شرکت استخراج بیت کوین نروژی قصد دارد اکثر ماینرهای خود را به سردترین قسمت نروژ منتقل کند. جتیل هو پترسون ،مدیر اجرایی این شرکت گفت که قیمت برق در آنجا 160 برابر ارزان تر از جنوب نروژ است.

شایان ذکر است که این شرکت استخراج بیت کوین تقریباً به طور کامل بیت کوین را با انرژی های تجدیدپذیر تولید می کند. زیرا 98 از برق مورد نیازشان از انرژی آبی تامین می شود. این را می توان دلیل دیگری در نظر گرفت که چرا شرکت تصمیم به انتقال دستگاه های خود به سمت قطب شمال گرفته است; زیرا منابع آب زیادی در منطقه قطب شمال وجود دارد.

با وجود این مزایا، این انتقال معایبی نیز دارد. پترسن توضیح داد که در ابتدا، این شرکت باید هزینه های قابل توجهی را برای هزینه های حمل و نقل دستگاه ها در نظر بگیرد:

تبلیغات

البته پروژه جابجایی هزینه ها و عوارض دیگری نیز به همراه خواهد داشت. اما با شرایط فعلی انجام این امر یک کار ضروری است.

در حال حاضر،Kryptovault AS  دیتابیس های خود را در دو نقطه در جنوب نروژ قرار داده است. کمبود آب در سال‌های اخیر به قدری قابل توجه بوده است که دولت شروع به بررسی محدودیت‌هایی برای حفاظت از منابع داخلی کرده است.

از سوی دیگر، قیمت برق در اسلو در دو سال گذشته به شدت افزایش یافته است. در حالی که هزینه ها در شهر شمالی ترومسو در مدت مشابه کاهش یافته است.

مطالعه اخیر انجام شده توسط Arcane Research نشان داد که; نروژ نزدیک به 1٪ از نرخ هش جهانی استخراج بیت کوین را در اختیار دارد; که به طور کامل از انرژی های تجدید پذیر تامین می شود. برخی از شرکت های محلی پیشرو در زمینه استخراج بیت کوین شامل; شرکت هایی مانند Northern Data، Bitdeer، Bitzero  و COWA هستند.

وزیر سابق نروژ یک هولدر بیت کوین است

در سال های، بیت کوین به یک ابزار سرمایه گذاری جذاب حتی برای سیاستمداران سراسر جهان تبدیل شده است. اسونینگ روتواتن، وزیر سابق محیط زیست نروژ یکی از افراد حامی بیت کوین است.

سال گذشته، او فاش کرد که مقدار نامعلومی از بیت کوین را در اختیار دارد; و این دارایی را به عنوان یک ابزار ذخیره ارزش مناسب معرفی کرد.

چیزی که ممکن است بیت کوین را بسیار هیجان انگیز کند این است که برخی از ویژگی های مشابه را دارد. شما نمی توانید به طور ناگهانی یک تن بیت کوین را در جایی کشف کنید که به یک کشور ذخایر عظیمی می دهد. این دارایی به طور مساوی پخش می شود، به آرامی رشد می کند، اما به طور پیوسته، و عرضه محدودی دارد… بنابراین، از نظر تئوری به عنوان یک ذخیره ارزش مناسب است.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx