چیلیز • همه چیز در رابطه با چیلیز • بررسی چیلیز (CHZ)

ارز دیجیتال چیلیز
  • زمان مطالعه: 14دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4768 نفر

چیلیز (CHZ) | همه چیز در رابطه با چیلیز

چیلیز چیست؟ (CHZ) یک توکن ERC-20 است که بر روی یک بلاکچین چیلیز مبتنی بر اتریوم اجرا می شود. این توکن به عنوان ارزی عمل می کند که به کاربران امکان می دهد NFT ها را در بازار توکن های هواداری چیلیز متعلق به شرکت سوسیوس (Socios) خریداری کنند.

بدون سوسیوس هیچ توکن چیلیزی وجود نخواهد داشت. سایت Socios به طرفداران این امکان را می دهد که NFT های مارک دار را خریداری کنند که آنها را به تیم ها و سرگرمی های مورد علاقه خود متصل می کند. چیلیز ارزی است که به طرفداران امکان خرید NFT های مارک دار را می دهد. این تنها ارزی است که در بازار  NFTسوسیوس پذیرفته شده است.

سوسیوس  یک اکوسیستم با امکانات کامل برای توکن های هواداری است. وب‌سایت و برنامه‌های تلفن همراه به کاربران این امکان را می‌دهند که  NFT‌ها را خریداری، در مسابقات کسب، با سایر کاربران مبادله و آن‌ها را با مزایا و کالاهای برند تیمی مبادله کنند. این سایت در حال حاضر NFT های مارک دار را برای بیش از ۱۲ تیم ورزشی ارائه می دهد و در حال اضافه کردن تعداد بیشتری از تیم ها است.

چیلیز چگونه کار می کند؟

فن توکن های ارائه شده برای فروش در  سوسیوس، کلکسیونی صرف نیستند. NFT های با نام تجاری تیم ها به طرفداران امکان تعامل با اعضا و تأثیرگذاری در تصمیم گیری های تیم ها را می دهد. طرفدارانی که توکن چیلیز را به دست می‌آورند می‌توانند با رای دادن در نظرسنجی‌هایی که توسط تیم‌هایی که شرکای سوسیوس شده‌اند، تعامل داشته باشند.

به عنوان مثال، باشگاه فوتبال یوونتوس به دارندگان فن توکن یوونتوس اجازه داد آهنگ جشن را انتخاب کنند که در هنگام گلزنی تیم از بلندگو پخش شود. به مدت هشت سال، یوونتوس گل ها را با آهنگی به نام خنجر چلسی جشن گرفت. دارندگان توکن هواداری یوونتوس آهنگ Blur’s Song 2 را به عنوان آهنگ جایگزین انتخاب کردند و تیم نیز تغییر را ایجاد کرد.

هواداران باشگاه فوتبال بارسلونا نقاشی دیواری را برای آویزان کردن به دیوار اتاق رختکن تیم انتخاب کردند. هواداران باشگاه پاریس سن ژرمن پیامی را برای نوشتن روی بازوبند کاپیتانی در جریان بازی انتخاب کردند. تیم ورزش‌های الکترونیکی OG به طرفداران اجازه می‌دهد بنر درون بازی را انتخاب کنند که هنگام بازی در یک رویداد خیریه ظاهر می‌شود. تیم ورزش‌های الکترونیکی تیم هرتیک اسپانیا به طرفداران اجازه می‌دهد طرح روسری مارکی را انتخاب کنند که در طول تورنمنت‌ها بر سر می‌گذارند و به‌عنوان لباس هواداران می‌فروشند.

اگر یک NFT با برند تیمی که در حال برگزاری یک نظرسنجی است داشته باشید، یک حق رای خواهید داشت. اگر دو NFT داشته باشید، دو حق رای دارید. نفوذ شما بر تصمیم گیری های باشگاه با به دست آوردن تعداد بیشتری از توکن های هواداری تیم افزایش می یابد. این باعث ایجاد انگیزه برای کاربران برای خرید و معامله و کسب NFT های بیشتر می شود.

تیم‌ها می‌توانند مزایای بیشتری برای دارندگان توکن ارائه دهند، از جمله صندلی‌های ویژه در بازی ها، رویدادهای ملاقات با تیم  و بازیکنان، کالاهای تجاری با برند تیم و برنامه‌های گیمیفیکیشن. از آنجایی که طرفداران NFT های مارک دار یک تیم را بیشتر به دست می آورند، مزایای بیشتری به دست می آورند و رابطه نزدیک تری با تیم پیدا می کنند.

NFT ها توسط شرکای سوسیوس در Fan Token Offerings صادر می شود. توکن ها در زنجیره جانبی الگوریتم اثبات اعتبار سوسیوس ذخیره می شوند. قیمت فن توکن ها با توجه به محبوبیت تیم و قوانین عرضه و تقاضا افزایش و کاهش می یابد.

تاریخچه چیلیز

چیلیز در سال ۲۰۱۲ به عنوان بخشی از Mediarex Group مستقر در مالت که یک سازمان بین المللی ورزش و سرگرمی است، تاسیس شد. کار بر روی پلتفرم سوسیوس مبتنی بر بلاکچین در سال ۲۰۱۸ آغاز شد.  چیلیز توکن CHZ را در اکتبر ۲۰۱۸ راه اندازی کرد. این توکن خیلی زود در صرافی های مطرح ارزهای دیجیتال در سراسر جهان فهرست شد.

اولین شریک چیلیز، باشگاه فوتبال یوونتوس ایتالیا بود. این تیم پیشنهاد فن توکن خود را در نوامبر ۲۰۱۹ برگزار کرد و ۱.۳ میلیون توکن (از عرضه ۲۰ میلیونی) تا پایان ماه به فروش رساند. چیلیز اپلیکیشن و وب سایت سوسیوس را در پایان دسامبر ۲۰۱۹ راه اندازی کرد.

امروزه اپلیکیشن سوسیوس بر روی اینترنت و میلیون ها دستگاه تلفن همراه مستقر شده است. چیلیز علاوه بر دفتر اصلی خود در مالت، دفاتری در فرانسه، ترکیه، اسپانیا، کره جنوبی و برزیل دارد.

این شرکت همچنان بر اضافه کردن تیم های فوتبال و ورزش های الکترونیکی به لیست شرکای خود تمرکز کرده است، اما مشتاقانه منتظر اضافه کردن توکن های ورزشی و سرگرمی مختلف به بازار سوسیوس است. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که فعالیت خود را در بازار ورزش آمریکا گسترش خواهد داد.

چه چیزی چیلیز را منحصر به فرد می کند؟

چیلیز دارای چشم اندازی روشن و استراتژی تجاری تعریف شده بر اساس فن توکن ها است. اگرچه ارزهای دیجیتال و NFT ها را می توان به روش های بی شماری مورد استفاده قرار داد، چیلیز ارز دیجیتال را به عنوان یک فناوری توانمند برای کسب و کار اصلی خود، که ایجاد اجتماعات هواداری است، در نظر گرفته است.

این تمرکز به چیلیز کمک کرده تا سرمایه‌گذاران زیادی را جذب کند و نوساناتی را که اغلب بازارهای ارزهای دیجیتال را متزلزل می‌کند، تعدیل کند.  چیلیز یک شرکت رمزنگاری نیست، بلکه شرکتی است که از رمزنگاری را به عنوان یک فناوری ضروری در دستیابی به اهداف تجاری استفاده می کند که هیچ ربطی به رمزگذاری ندارند.

NFT ها ارزش خود را در صنعت بازی ثابت کرده اند، جایی که به کاربران اجازه می دهند سطح خود را ارتقا دهند، پروفایل های خود را شخصی سازی کنند و به اهداف درون بازی دست یابند. آنها به طور گسترده در برنامه های وفاداری مشتری استفاده می شوند. چیلیز در استفاده از این فناوری برای حمایت از تیم‌های ورزشی و هواداران آن‌ها جایگاه رهبری را به خود اختصاص داده است. سوسیوس نمونه ای از استفاده نوآورانه از فناوری NFT است.

تعداد توکن های چیلیز؟

چیلیز توکن CHZ را در سال ۲۰۱۸ بدون راه اندازی هیچ گونه ICO یا پیش فروشی راه اندازی کرد. در حال حاضر، ۶,۱۴۴,۰۶۴,۵۸۰ توکن CHZ از مجموع عرضه ۸,۸۸۸,۸۸۸,۸۸۸ در گردش است. توکن های CHZ با استانداردهای ERC-20 و   BEP-20 سازگار هستند. آنها را می توان در صرافی chiliz.net یا سایر صرافی های ارزهای دیجیتال از جمله صرافی ارزینجا خریداری کرد.

ایمنی شبکه

قراردادهای هوشمند پشت چیلیز و پلتفرم سوسیوس به طور مستقل ممیزی شده اند و نتایج به صورت عمومی منتشر شده است. چیلیز ۵ درصد از درآمد خود را برای هزینه های امنیتی و حسابرسی مستمر کنار می گذارد. تراکنش‌های توکن در یک زنجیره جانبی خصوصی انجام می‌شوند و از مکانیزم امنیتی اثبات اعتبار استفاده می‌کنند.

نحوه استفاده از چیلیز

دو راه اصلی برای استفاده از پلتفرم چیلیز وجود دارد: سوسیوس و توکن چیلیز. ابتدا، می توانید در اقتصاد فن توکن سوسیوس شرکت کنید. از بازار سوسیوس دیدن کنید، فن توکن های تیم مورد علاقه خود را بخرید، و با آنها ارتباط برقرار کنید.

گزینه دوم خرید توکن  CHZ به عنوان سرمایه گذاری است. طرح تجاری چیلیز در مواجهه با نوسانات بازار کریپتو انعطاف پذیر بوده و این توکن را برای سرمایه گذارانی که به دنبال به حداقل رساندن فراز و نشیب ارزهای اصلی بازار هستند جذاب می کند.

نحوه انتخاب کیف پول چیلیز

چیلیز با استانداردهای ERC-20 و BEP-20 سازگار است، بنابراین می توانید از هر کیف پول سازگار با اتریوم، از جمله کیف پول های سخت افزاری، برای دسترسی به وجوه چیلیز و انجام تراکنش ها استفاده کنید. چیلیز یک کیف پول در سایت در chiliz.net دارد، جایی که اکثر مردم توکن های CHZ خود را خریداری می کنند. این یک کیف پول با کاربری آسان است که برای مخاطبانی عام ورزشی مناسب است، نه متخصصان ارزهای دیجیتال.

مطمئناً می‌توانید چیلیز را در کیف پولی که قبلاً استفاده می‌کنید و ترجیح می‌دهید ذخیره کنید. کیف پول های وب رایگان، آسان برای استفاده، و از دسکتاپ و همچنین دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی هستند. کیف پول های وب که با نام کیف پول های داغ نیز شناخته می شوند، دسترسی آسان و فوری به وجوه را فراهم می کنند. بنابراین آنها می توانند تا حدودی کمتر از سایر جایگزین ها ایمن باشند. اگر کیف پول تحت وب را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که سابقه خوبی در زمینه امنیت و نگهداری دارد.

کیف پول های سخت افزاری سطح بیشتری از امنیت را فراهم می کنند. کیف پول های  لجر، ترزور، کیپ کی و پروکی مانند کیف پول های وب رایگان نیستند، اما تضمین می کنند که هکری که به رایانه شخصی یا تلفن هوشمند شما دسترسی پیدا می کند، به طور خودکار به رمزارزهای شما دسترسی پیدا نمی کند.

نتیجه گیری

چیلیز یک پلتفرم ورزشی و اقتصادی است که توکن‌های مارک دار ایجاد می‌کند که به طرفداران امکان تعامل با تیم‌ها را می‌دهد. توکن CHZ دو کاربرد عمده دارد. برخی از افراد آن را به دست می آورند تا بتوانند توکن های هواداری بخرند و از تیم های مورد علاقه خود در سوسیوس حمایت کنند. دیگران این توکن را به عنوان یک جایگزین سرمایه گذاری جذاب که تا حدودی از فراز و نشیب ها در بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال محافظت می شود، به دست می آورند. چیلیز می تواند جایگزین یا افزوده ای برای استیبل کوین ها در ایجاد یک سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال متعادل باشد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx