استیبل کوین کاردانو پیوند خود را با دلار آمریکا از دست داد

استیبل کوین کاردانو
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 432 نفر

در اوایل این هفته، استیبل کوین کاردانو، جد (Djed) که اخیراً راه اندازی شده است، پیوند خود را با دلار آمریکا از دست داد و توجه را به اهمیت چارچوب های نظارتی حاکم بر ذخایر استیبل کوین‌ها جلب کرد.

در ۲ فوریه ۲۰۲۲، چند روز پس از انتشار بالیهو، استیبل کوین «بیش از حد وثیقه شده» کاردانو برای مدت کوتاهی به زیر سطح ۱ دلار سقوط کرد و به حدود ۹۷.۵ سنت رسید. استیبل کوین‌ها ارزش ۱ دلاری خود را زمانی از دست می‌دهند که صادرکنندگان ذخایر نقدی کافی برای رعایت برداشت‌ها در اختیار نداشته باشند.

وثیقه بیش از حد Djed باید از دی‌پگ شدن جلوگیری کند

استیبل کوین ها دارایی های دیجیتالی هستند که از ارزهای فیات، سایر ارزهای دیجیتال یا کالاها برای حفظ ارزش ۱ دلار استفاده می کنند. رمزارزهایی مانند جد سعی می‌کنند با پشتوانه بیش از حد کوین‌های خود با دارایی‌های نقد، از سناریوی اجرای بانکی در زمان‌های استرس بازار جلوگیری کنند. عرضه در گردش Djed در حال حاضر ۱.۸ میلیارد دلار است که توسط ۱۲ میلیارد دلار رمزارز ADA پشتیبانی می شود.

با توجه به ماهیت بیش از حد وثیقه آن، افت کوتاه Djed می تواند ناشی از کاهش شدید نسبت وثیقه، همراه با نقدینگی ناکافی از سوی دارندگان SHEN باشد. این سناریو امکان بازخریدها را فراهم می کند اما تا زمانی که وثیقه بیشتری اضافه نشود، از ضرب اضافی جد جلوگیری می کند.

به گفته ناشر کوتی (COTI)، وثیقه جد باید بین چهار تا هشت برابر مقدار Djed ضرب شده باقی بماند. یک کاربر برای دریافت یک جد باید ۱ دلار از ADA را به آدرس قرارداد هوشمند ارسال کند. کاربرانی که مایل به ضرب سکه ذخیره SHEN هستند باید ADA را به همان قرارداد هوشمند بفرستند و به ADA کلی اضافه کنند و نسبت وثیقه Djed را افزایش دهند. دارندگان SHEN نمی توانند تا زمانی که نسبت وثیقه جد کمتر از ۴۰۰٪ باشد، سکه های خود را برای ADA بازخرید کنند و همچنین نمی توانند زمانی که نسبت به حداکثر مقدار خود رسید، SHEN بیشتری ضرب کنند.

دارندگان Djed می توانند سکه های خود را با بازگرداندن آنها به قرارداد هوشمند به دلار بازخرید کنند. قرارداد هوشمند Djed را می سوزاند و ۱ دلار ADA صادر می کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx