آموزش کار با کیف پول تون کیپر (Tonkeeper)

کیف پول تون کیپر
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1698 نفر

تون کیپر (Tonkeeper) به‌عنوان یک کیف پول غیرحضانتی پیشرو در اکوسیستم وب ۳ شبکه‌ی TON شناخته می‌شود. با راه‌اندازی یک کیف پول تون کیپر، می‌توانید به تمامی امکانات و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApp) این شبکه دسترسی داشته باشید. اگر با نحوه راه اندازی تون کیپر و نحوه استفاده از این کیف پول آشنایی ندارید، با ما همراه شوید.

دانلود کیف پول تون کیپر

بهترین راه برای دانلود کیف پول تون‌کیپر، استفاده از وب‌سایت رسمی این کیف پول و یا فروشگاه‌های معتبر گوگل پلی و اپ استور اپل است. توجه داشته باشید که دانلود تون کیپر و سایر کیف پول‌های رمزارزی از منابع غیر رسمی، می‌تواند موجب از دست رفتن دارایی‌های شما شود و مشکلات جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد. برای دانلود تون کیپر، می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

آموزش کار با کیف پول تون کیپر

پس از نصب و راه اندازی تون کیپر بر روی گوشی تلفن همراه خود، می‌توانید برای انقال و نگهداری رمزارز تون کوین (TON) و سایر توکن‌های مبتنی بر این شبکه، مانند نات کوین (NOT)، یک آدرس جدید را ایجاد کنید. مراحل راه اندازی کیف پول تون‌کیپر در ادامه توضیح داده شده است.

نحوه ایجاد کیف پول تون کیپر

پس از اجرای برنامه تون کیپر، با دو گزینه روبه‌رو می‌شوید؛ ایجاد کیف پول جدید (Create New Wallet)، که برای ایجاد یک آدرس جدید است، و گزینه وارد کردن یک کیف پول قدیمی (Import Existing Wallet) که نیاز به ۲۴ کلمه بازیابی دارد. ما در این مقاله به نحوه ایجاد یک کیف پول جدید تون کیپر می‌پردازیم.

نحوه ایجاد کیف پول تون کیپر

برای ایجاد کیف پول جدید روی گزینه Create New Wallet لمس کنید. در گام بعدی، از شما خواسته می‌شود تا یک رمزعبور ۴ رقمی را برای کیف پول خود انتخاب کنید. این رمز برای ورود به برنامه و تایید تراکنش‌ها استفاده می‌شود و با عبارت بازیابی متفاوت است. این رمز را حتما به خاطر بسپارید و یا آن را در جایی امن یادداشت کنید.

نحوه ایجاد کیف پول تون کیپر

پس از وارد کردن کد ۴ رقمی و تایید دوباره آن، با صفحه زیر مواجه می‌شوید. در این مرحله می‌توانید با لمس گزینه Enable notification، اعلانات مربوط به تون کیپر را فعال کنید. این قابلیت موجب می‌شود تا پس از دریافت رمزارزهای جدید، فورا یک نوتیفیکیشن را در گوشی تلفن همراه خود دریافت کنید. با لمس گزینه Later نیز می‌توانید از فعال کردن این قابلیت صرف نظر کنید.

نحوه ایجاد کیف پول تون کیپر

در مرحله بعدی وارد فضای اصلی کیف پول تون کیپر می‌شوید. قبل از انجام هرکاری، ابتدا از طریق انجام گام‌های تصویر زیر، ۲۴ کلمه بازیابی خود را مشاهده و آن را در جایی امن یادداشت کنید. ۲۴ کلمه‌ای که در گام سوم تصویر زیر مشاهده می‌کنید تنها راه دسترسی شما به کیف پولتان است. اگر این کلمات را از دست دهید امکان اضافه کردن کیف پول به تلفن همراه جدید وجود ندارد و یا اگر کیف پول شما به هر دلیلی از دسترستان خارج شود، تنها با این ۲۴ کلمه امکان بازیابی آن را خواهید داشت. این کلمات را با دقت و با ترتیب نمایش داده شده یادداشت کنید و آن‌ها را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید.

آموزش کار با کیف پول تون کیپر

پس از یادداشت ۲۴ کلمه بازیابی یا همان seed phrase ها، برنامه برای اطمینان از اینکه کلمات را یادداشت کرده‌اید از شما می‌خواهد تا ۳ مورد از آن‌ها را وارد کنید. پس از انجام این مراحل، کیف پول تون‌کیپر شما برای استفاده کاملا آماده است.

آموزش کار با کیف پول تون کیپر (Tonkeeper)

کیف پول تون کیپر دارای ۳ تب اصلی کیف پول (Wallet)، تاریخچه (History) و مرورگر (Browser) است. بخش کیف پول شامل قابلیت‌هایی همچون ارسال رمزارز (send)، دریافت رمزارز (receive)، اسکن آدرس (scan)، تبدیل رمزارزها (swap)، استیک رمزارزها (stake) و خرید و فروش رمزارزها (buy and sell) می‌شود.

آموزش کار با کیف پول تون کیپر

در این صفحه همچنین معادل دلاری دارایی شما و توکن‌های موجود در کیف پولتان قابل مشاهده است.

آموزش واریز به کیف پول تون کیپر

برای واریز رمزارزهای مبتنی بر شبکه تون، باید گزینه Receive را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، با صفحه زیر روبه‌رو می‌شوید که در آن آدرس کیف پول شما به همراه کد QR آن قرار دارد.

آموزش واریز به کیف پول تون کیپر

با زدن بر روی گزینه Copy آدرس کیف پول شما کپی می‌شود که می‌توانید آن را در اختیار فرستنده رمرزارز و سایرین قرار دهید. فرستنده همچنین می‌تواند با اسکن کد QR شما، رمزارزها را به آدرس ولت شما منتقل کند.

کیف پول تون کیپر

اگر قصد برداشت رمزارز تون کوین یا توکن‌های مبتی بر این شبکه مانند نات کوین (NOT) از صرافی ارزینجا به کیف پول خود را دارید، آدرس کیف پول خود را مطابق تصویر فوق، در قسمت «آدرس کیف پول مقصد» وارد کنید و گزینه «نوع ارسال» را بر روی TON قرار دهید. پس از تایید، رمزارزهای شما به آدرس کیف پولتان منتقل می‌شود.

آموزش برداشت از کیف پول تون کیپر

برای برداشت توکن‌ها از کیف پول تون کیپر و انتقال آن‌ها به سایر آدرس‌ها، گزینه Send را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه با صفحه زیر روبه‌رو می‌شوید. این صفحه شامل قسمتی برای وارد کردن آدرس مقصد (Address or name) و کامنت (Comment) می‌شود. آدرس مقصد را در قسمت Address وارد کنید. توجه داشته باشید که انتقال رمزارزها، به مقداری TON برای پوشش کارمزد شبکه نیاز دارد.

آموزش برداشت از کیف پول تون کیپر

توجه داشته باشید؛ اگر قصد دارید توکن‌های خود را از تون کیپر به صرافی ارزینجا واریز کنید، باید حتماً بخش کامنت را پر کنید. کامنت در کیف من ارزینجا در قسمت تگ/ ممو برای شما به نمایش گذاشته می‌شود.

کیف پول تون کیپر

البته برای انتقال رمزارزهای شبکه تون به ارزینجا، به هش تراکنش (TxID) هم نیاز دارید که در ادامه نحوه پیدا کردن هش را نیز باهم مرور می‌کنیم.

هش تراکنش در تون کیپر

برای یافتن هش تراکنش (TxID) در کیف پول تون کیپر، وارد قسمت History شوید. در این صفحه تاریخچه تمام تراکنش‌های خود را مشاهده می‌کنید. سپس تراکنش مدنظر خود را انتخاب کنید و مطابق تصویر زیر پیش بروید:

هش تراکنش در تون کیپر

برای واریز رمزارز به ارزینجا، لینک کپی شده در گام ۴ را در قسمت هش صفحه واریز به ارزینجا وارد کنید.

مدیریت برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) در تون کیپر

با ورود به بخش Browser کیف پول تون‌کیپر می‌توانید dAppهای مبتنی برشبکه TON را جستجو کنید و یا به آن‌ها متصل شده و از خدماتشان استفاده کنید.

هش تراکنش در تون کیپر

همچنین اگر از بالای صفحه Browser، تب Connected را انتخاب کنید، می‌توانید لیست برنامه‌هایی که هم اکنون به کیف پول Tonkeeper شما متصل هستند را مشاهده کنید.

آموزش تون کیپر

همچنین می‌توانید با نگه داشتن انگشت خود بر روی آیکون هر برنامه، اتصال کیف پول با آن برنامه را لغو کنید.

تنظیمات کیف پول تون‌کیپر

برای ورود به بخش تنظیمات کیف پول تون کیپر، کافیست در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن، روی آیکون چرخ‌دنده که در گوشه‌ی بالا سمت راست قرار دارد، ضربه بزنید. در این بخش، مجموعه‌ای از تنظیمات عمومی کیف پول در دسترس شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید تجربه‌ی خود را مطابق با نیازها و ترجیحاتتان شخصی‌سازی کنید.

ساخت چند کیف پول در تون کیپر

با لمس بر روی دکمه Wallet (که بالا و وسط صفحه قرار گرفته است) می‌توانید کیف پول‌های جدید دیگری را به اپلیکیشن تون کیپر اضافه و به‌طور یکجا آن‌ها را مدیریت کنید. برای این کار باید روی دکمه Add wallet بزنید و مراحلی مشابه ساخت کیف پول که پیش‌تر توضیح داده شده را از ابتدا طی کنید. برای جابه‌جا شدن میان کیف پول‌هایتان، بر روی Wallet لمس کنید تا لیست آدرس‌های فعال خود را ببینید.

جمع بندی

تون کیپر به عنوان یک کیف پول غیرحضانتی، نقشی کلیدی در اکوسیستم TON ایفا می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا به طور امن و آسان، رمزارزهای خود را ذخیره، ارسال و دریافت کنند. این کیف پول که رابط کاربری ساده و کاربرپسندی دارد، از طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و امکانات مانند تبادل رمزارز، استیکینگ و مرورگر داخلی dApp ها برخوردار است. در این مقاله آموزشی، به طور گام به گام نحوه نصب و راه اندازی کیف پول تون کیپر، ساخت کیف پول جدید، ارسال و دریافت رمزارز و… را باهم مرور کردیم.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx