چگونه از کیف پول تراست ولت استفاده کنیم؟

کیف پول تراست ولت
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 963 نفر

تراست ولت (Trust Wallet) یک کیف پول نرم افزاری و غیرحضانتی است که به صورت اپلیکیشن موبایلی و افزونه مرورگر ارائه شده است. این کیف پول کاربران را قادر می‌سازد تا به راحتی به ذخیره، جابه‌جایی و استیک رمزارزها بپردازند. این کیف پول محبوب در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد و در سال ۲۰۱۸ توسط بایننس، بزرگ‌ترین پلتفرم معاملاتی دنیای رمزارزها، خریداری شد. طبق آخرین داده‌ها، تراست ولت از ۴.۵ میلیون رمزارز و ۷۰ بلاکچین پشتیبانی می‌کند و بیش از ۶۰ میلیون کاربر دارد.

کیف پول‌های تراست ولت توسط ۱۲ کلمه امنیتی منتخب از استاندارد BIP-32 ساخته می‌شوند. علاوه بر اینکه با استفاده از تراست ولت می‌توان رمزارزها را به یکدیگر تبدیل کرد، از طریق آن می‌توان به قراردادهای هوشمند نظیر یونی سواپ و OpenSea نیز متصل شد. همچنین کاربران سامانه‌های مالی متمرکز نظیر پی‌پال، مسترکارت و… می‌توانند به طور مستقیم کیف پول خود را شارژ کنند، البته که این قابلیت در ایران پشتیبانی نمی‌شود.

آموزش نصب تراست ولت در مرورگر‌ کروم و فایرفاکس

برای دانلود و نصب تراست ولت در مرورگرهای کروم و فایرفاکس از لینک‌های زیر استفاده کنید.

برای راه اندازی این افرونه کافیست که پس از نصب آن، روی گزینه افزونه‌ها کلیک کرده و سپس تراست ولت را انتخاب کنید. در نهایت با تصویر زیر مواجه خواهید شد:

کیف پول تراست ولت

در این مرحله برای ساخت یک ولت جدید، گزینه Create a new wallet را انتخاب کنید.

کیف پول تراست ولت

در مرحله بعدی، رمز عبوری قدرتمند که بیش از ۸ کاراکتر و متشکل از حداقل یک حرف کوچک، یک حرف بزرگ و یک نماد است را انتخاب کنید و تیک پذیرش قوانین را بزنید.

آموزش کیف پول تراست ولت

در آخرین مرحله، کلمات امنیتی کیف پول به شما نمایش داده خواهد شد. آن‌ها را در مکانی امن و آفلاین ذخیره کنید. توجه داشته باشید که این کلمات تنها راه دسترسی به کیف پول شما خواهند بود. در صفحه بعدی از شما خواسته می‌شود که کلمات امنیتی حسابتان را وارد کنید. آن‌ها را به ترتیب و به درستی در لیست مورد نظر وارد کنید.

آموزش کار با افزونه تراست ولت

در پنل کاربری اصلی (که مطابق تصویر زیر است) می‌توانید کیف پول خود را به طور کامل مدیریت کنید. در این پنل شما به قابلیت‌های متعددی دسترسی دارید که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

تراست ولت چیست

آموزش انتخاب شبکه:

با انتخاب گزینه Ethereum در گوشه بالا، سمت چپ صفحه، می‌توانید شبکه مدنظر را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Manage Networks و سپس Add Custom Networks می‌توانید شبکه‌های مختلف که در این لیست نمایش داده نمی‌شوند را به کیف پولتان اضافه کنید.

کیف پول ارز دیجیتال ولت ارز دیجیتال

آموزش دریافت آدرس کیف پول تراست ولت در شبکه‌های مختلف

با کلیک روی گزینه Mnemonic 1 می‌توانید آدرس کیف پولتان را در شبکه مدنظر دریافت کنید تا عملیات واریز و برداشت را انجام دهید.

آموزش اضافه کردن توکن و ارز جدید به تراست ولت

روی گزینه سکه در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید تا لیست توکن‌های تحت پوشش به شما نمایش داده شود. در صورتی که ارز مدنظرتان را در لیست پیدا نکردید از گزینه Add Custom Token استفاده کنید و آن را به کیف پولتان اضافه کنید.

بهترین ولت رمزارز

آموزش واریز ارز به کیف پول تراست ولت

برای واریز ارز به کیف پول تراست ولت ابتدا ارز مدنظر را به کیف پول خود اضافه کنید. سپس گزینه Recieve را انتخاب کنید. حال آدرس آن ارز در شبکه پیش فرض به شما نمایش داده می‌شود. در صورتی که قصد واریز ارز در شبکه‌ای غیر از شبکه پیش‌فرض را دارید، آن رمزارز را در شبکه مدنظر در کیف پولتان فعال کنید و سپس مراحل فوق را برای آن تکرار کنید. در واریز ارز به کیف پول خود دقت کنید تا با انتخاب شبکه اشتباه دارایی خود را از دست ندهید.

دانلود تراست ولت آموزش ولت تراست نصب تراست ولت

آموزش ارسال و انتقال ارز از کیف پول تراست ولت

مشابه مراحل قبلی ارز مد نظر خود را در شبکه صحیح انتخاب کنید و روی گزینه Send کلیک کنید. در کادر Recipient Address آدرس مقصد و در قسمت Amount مقدار مورد نظر را وارد کنید‌ و با استفاده از گزینه Preview وارد صفحه تایید و پرداخت شوید.

فروش ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال

آموزش تبدیل و سواپ ارز در تراست ولت

برای سواپ یا تبدیل مستقیم یک ارز در تراست ولت، در صفحه اصلی روی گزینه Swap کلیک کنید. در صفحه جدیدی که برایتان باز خواهد شد، ارز مبدا و مقصد را انتخاب کنید و بعد از بررسی نرخ تبدیل و کارمزد این معامله روی گزینه Swap کلیک کنید.

ارزدیجیتال چیست

نحوه استیک ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت

برای استیک ارزدیجیتال در تراست ولت و کسب درآمد از آن، از صفحه اصلی وارد قسمت Earn شوید و گزینه Native Staking را انتخاب کنید؛ در صفحه جدید می‌توانید توکن‌های قابل استیک و نرخ پرداختی سالانه را از زیاد به کم مشاهده کنید. توجه داشته باشید که برای استیک یک رمزارز می‌بایست آن رمزارز را در شبکه بومی‌اش موجود داشته باشید. پس از انتخاب ارز مدنظر روی آن کلیک کنید، ‌مقدار مورد نظر برای استیک را انتخاب و تراکنش را نهایی کنید.

صفر تا صد تراست ولت آموزش کار با تراست ولت خرید رمزارز

بررسی سوابق تراکنش‌ها در کیف پول تراست ولت

برای بررسی سوابق تراکنش‌ها در کیف پول تراست، از صفحه اصلی وارد بخش تاریخچه (History) شوید. در صورتی که تراکنشی ثبت کرده باشید، در این صفحه به اطلاعات آن دسترسی خواهید داشت.

کار با تراست ولت

جمع بندی

کیف پول تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری موجود است و با کاربردهای فراوان در پلتفرم‌های مختلف (ویندوز، اندروید و iOS) مورد استفاده قرار می‌گیرد. امیدواریم که با این مقاله به سوالات شما برای کار با این کیف پول محبوب پاسخ داده باشیم. در صورتی که به راهنمایی بیش‌تری احتیاج داشتید از طریق بخش تماس با ما در وب‌سایت و یا بخش نظرات در زیر همین پست با ما در تماس باشید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
5 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx