بررسی قیمت APT و نگاهی به داده‌های آنچین شبکه اپتوس

انتشار 1 ماه قبل
آنچه می‌خوانید...

تراکنش‌های شبکه اپتوس (APT) در تاریخ ۱۳ آگوست بیش از ۳۵۷۰ درصد افزایش یافت که عمدتا به دلیل راه‌اندازی بازی کلیکر تاپوس کت (Tapos Cat) در این شبکه بود. داده‌های اپتوس اسکن نشان می‌دهد که تراکنش‌های روزانه کاربران در شبکه اپتوس از ۱.۴ میلیون در ۱۲ آگوست به بیش از ۵۱ میلیون در زمان نگارش […]

قیمت APT

تراکنش‌های شبکه اپتوس (APT) در تاریخ ۱۳ آگوست بیش از ۳۵۷۰ درصد افزایش یافت که عمدتا به دلیل راه‌اندازی بازی کلیکر تاپوس کت (Tapos Cat) در این شبکه بود. داده‌های اپتوس اسکن نشان می‌دهد که تراکنش‌های روزانه کاربران در شبکه اپتوس از ۱.۴ میلیون در ۱۲ آگوست به بیش از ۵۱ میلیون در زمان نگارش مقاله افزایش یافته است که بالاترین سطح آن از ماه مه تاکنون است.

همچنین، نرخ تراکنش‌ها در ثانیه (TPS) به رکورد ۱۴۳۴۰ رسید که سومین قله تاریخی شبکه اپتوس است. این شبکه از نظر TPS، سولانا (SOL) با ۴۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پشت سر گذاشت. رشد قابل توجه شبکه منجر به افزایش ۳۰ درصدی قیمت APT در هفت روز گذشته شد.

دلیل رونق شبکه اپتوس چیست؟

بازی تاپوس کت که بر اساس کلیک کردن پاداش می‌دهد، به گفته یک پست در ایکس (توییتر سابق)، به ۷۹ میلیون تراکنش دست یافت. در این بازی کلیکری، کاربران با کلیک کردن روی یک گربه مجازی، توکن کسب می‌کنند. با وجود ترافیک بالای کاربری در شبکه اپتوس پس از راه‌اندازی بازی، کارمزدها و سرعت شبکه نسبتا ثابت مانده است. رشد شبکه اپتوس که توسط بازی تاپوس هدایت شد، شبیه به تأثیری بود که بازی همستر کامبات بر بلاکچین تون کوین (TON) داشت. تون کوین حدود سه ماه پس از راه‌اندازی همستر کامبات در شبکه تون، به بالاترین سطح خود رسید. با توجه به رشد فعلی شبکه اپتوس، آیا قیمت APT می‌تواند از روند صعودی TON تبعیت کرده و به بالاترین سطح خود برسد؟

تحلیل قیمت APT

قیمت APT در زمان نگارش این مقاله با کاهش 4 درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، با قیمت 6.58 دلار معامله می‌شد. قیمت APT اکنون بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (EMA) معامله می‌شود که یک سیگنال صعودی است.

روند صعودی APT پس از تشکیل الگوی گُلدن کراس(جایی که میانگین متحرک ۲۰ روزه از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه عبور می‌کند) سالم به نظر می‌رسد. این الگو نشان‌دهنده یک روند صعودی پایدار بلندمدت است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز با تشکیل کف بالاتر، یک روند صعودی را تأیید کرده است. این شاخص در سطح ۶۵ قرار دارد که نشان‌دهنده فضای بیشتری برای افزایش قیمت است، زیرا APT هنوز وارد منطقه اشباع خرید نشده است.

با توجه به سیگنال‌های صعودی غالب، یک روند صعودی پایدار می‌تواند قیمت را به سطح ۱.۶۱۸ فیبوناچی در ۸.۶۲ دلار برساند. علاوه بر این، نرخ بهره باز (Open Intrest) اپتوس، همانطور که در کوینگلاس مشاهده می‌شود، پس از افزایش ۱۵ درصدی از ۶۶ میلیون دلار به ۷۹ میلیون دلار رسیده است که نشان‌دهنده افزایش فعالیت در بازار آتی است.

علاوه بر رونق اخیر بازی کلیکری تاپوس، فعالیت‌های دیفای در شبکه اپتوس نیز به رشد بیشتر شبکه اشاره دارد. داده‌های دیفای‌لاما نشان می‌دهد که ارزش کل قفل شده شبکه اپتوس در هفت روز گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته و در زمان نگارش این خبر به ۳۹۵ میلیون دلار رسیده است.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx