قیمت بیت کوین و تتر امروز + قیمت ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین قیمت تتر
  • زمان مطالعه: 11دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 504 نفر

قیمت بیت کوین و تتر امروز + قیمت ارزهای دیجیتال

بیت کوین اولین ارز دیجیتال و سیستم پرداخت غیرمتمرکز موفق جهان است که در سال ۲۰۰۹ توسط یک خالق مرموز که فقط به نام ساتوشی ناکاموتو شناخته می شود راه اندازی شد. کلمه “کریپتوکارنسی” به گروهی از دارایی های دیجیتالی اشاره دارد که در آن تراکنش ها با استفاده از رمزنگاری ایمن و تأیید می شوند. رمزنگاری یک روش علمی برای رمزگذاری و رمزگشایی داده ها است. این تراکنش‌ها اغلب در رایانه‌هایی ذخیره می‌شوند که در سراسر جهان از طریق یک فناوری دفتر کل توزیع‌شده به نام بلاک چین توزیع می‌شوند. به دلیل افزایش قیمت طی سال های اخیر بسیار مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.

بیت کوین را می توان به واحدهای کوچکتر به نام «ساتوشی» (حداکثر ۸ رقم اعشار) تقسیم کرد و برای پرداخت استفاده کرد، اما به عنوان یک ذخیره ارزش مانند طلا نیز در نظر گرفته می شود. این به این دلیل است که قیمت یک بیت کوین منفرد از زمان پیدایش به طور قابل توجهی افزایش یافته است. قیمت بیت کوین از کمتر از یک سنت به ده ها هزار دلار رسیده است. هنگامی که بیت کوین به عنوان دارایی بازار مورد بحث قرار می گیرد، با نماد نماد BTC نشان داده می شود. اصطلاح “غیرمتمرکز” اغلب هنگام بحث در مورد ارز دیجیتال استفاده می شود و به سادگی به معنای چیزی است که به طور گسترده توزیع شده است و هیچ مکان متمرکز و یا مرجع کنترلی ندارد. در مورد بیت کوین و در واقع بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، فناوری و زیرساخت حاکم بر ایجاد، عرضه و امنیت آن به نهادهای متمرکز مانند بانک ها و دولت ها برای مدیریت آن متکی نیست.

قیمت بیت کوین

در عوض، بیت کوین به گونه ای طراحی شده است که کاربران بتوانند مستقیماً از طریق یک شبکه همتا به همتا با یکدیگر مبادله کنند. نوعی شبکه که در آن همه کاربران از قدرت یکسانی برخوردارند و مستقیماً بدون سرور مرکزی یا شرکت واسطه ای به یکدیگر متصل می شوند. این اجازه می دهد تا داده ها به اشتراک گذاشته و ذخیره شوند یا پرداخت های بیت کوین به طور یکپارچه بین طرفین ارسال و دریافت شود. شبکه بیت کوین کاملاً عمومی است، یعنی هر کسی در جهان با اتصال به اینترنت و دستگاهی که می‌تواند اتصال به آن می تواند بدون محدودیت در شبکه آن شرکت کند. بیت کوین منبع باز است، به این معنی که هر کسی می تواند کد منبعی را که بیت کوین بر اساس آن ساخته شده است، مشاهده کند یا به اشتراک بگذارد.

شاید ساده ترین راه برای درک بیت کوین این باشد که آن را مانند اینترنت برای پول در نظر بگیرید. اینترنت کاملا دیجیتالی است، هیچ شخصی آن را مالک یا کنترل نمی‌کند، بدون مرز است (به این معنی که هر کسی که برق دارد و دستگاهی می‌تواند به آن متصل شود)، ۲۴/۷ کار می‌کند، و افرادی که از آن استفاده می‌کنند می‌توانند به راحتی داده‌ها را بین یکدیگر به اشتراک بگذارند. حال تصور کنید که یک «ارز اینترنتی» وجود داشته باشد که همه کسانی که از اینترنت استفاده می‌کنند می‌توانند به ایمن کردن آن کمک کنند، آن را صادر کنند و بدون نیاز به دخالت بانک مستقیماً با آن به یکدیگر پرداخت کنند. این همان چیزی است که بیت کوین در اصل وجود دارد.

شما می‌توانید قیمت بیت کوین را از سایت‌های زیادی مشاهده کنید. اما توجه داشته باشید که قیمت بیت کوین در صرافی‌های مختلف متفاوت است و با هم اختلاف کمی دارند. برای مثال قیمت بیت کوین به دلار در صرافی بایننس در حال حاضر ۲۳۴۵۴.۳۸ دلار و در صرافی کوکوین ۲۳۴۶۱.۶ دلار است. برای دیدن قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به دلار و ریال می‌توانید از وبسایت صرافی ارزینجا استفاده نمایید. تمامی قیمت ها به صورت آنلاین محاسبه و نمایش داده می‌شود. صرافی ارزینجا امکان خرید و فروش بیت کوین و بیش از ۵۰۰ رمزارز دیگر را فراهم کرده است.

قیمت بیت کوین به دلار و ریال

تتر (USDT) چیست؟

تتر (USDT) یک استیبل کوین است که نوعی ارز دیجیتال است که به طور فعال برای ثابت نگه داشتن ارزش خود از طریق مکانیسم های بازار کار می کند. سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در برابر نوسانات ذاتی سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال خود محافظت کنند و در عین حال ارزش خود را در بازار کریپتو حفظ کنند و آماده استفاده بدون دردسر هستند، استفاده می‌شود. تتر یک استیبل کوین با وثیقه فیات است که نوعی استیبل کوین است که توسط یک ارز فیات مانند دلار آمریکا، دلار کانادا، دلار استرالیا یا حتی ین ژاپن (JPY) پشتیبانی می شود. تتر برای پر کردن شکاف بین ارزهای فیات و دارایی‌های بلاک چین ایجاد شد و در عین حال شفافیت، ثبات و کارمزدهای پایین را برای کاربران USDT ارائه کرد. تتر در برابر دلار آمریکا با نسبت یک به یک پیوند خورده است. هیچ تضمینی از سوی شرکت تتر برای هرگونه حق بازخرید یا مبادله تتر به دلار آمریکا وجود ندارد. تتر را نمی توان مستقیماً با دلار آمریکا از طریق شرکت تتر مبادله کرد.

تتر (USDT) چگونه کار می کند؟

هر تتر (USDT) صادر شده توسط دارایی به ارزش یک دلار آمریکا پشتیبانی می شود. همه‌ی تترها در ابتدا بر روی بلاک چین بیت کوین از طریق پروتکل Omni Layer صادر می شد، اما اکنون می توان آن را بر روی هر زنجیره ای که تتر در حال حاضر پشتیبانی می کند صادر کرد. هنگامی که یک تتر (یک واحد USDT) صادر شد، می توان آن را مانند هر ارز یا توکن دیگری در زنجیره ای که بر روی آن صادر شده است استفاده کرد. تتر در حال حاضر از بلاک چین های بیت کوین، اتریوم، ایاس، ترون، الگوراند و شبکه OMG پشتیبانی می کند. تتر از Proof Of Reserves استفاده می کند، به این معنی که در هر زمانی ذخایر آنها برابر یا بیشتر از تعداد تتر در گردش خواهد بود. این را می توان از طریق وب سایت آنها تأیید کرد.

قیمت بیت کوین به دلار

قیمت تتر تقریبا همیشه دلار است، اما به دلیل تغییر ارزش دلار به ریال قیمت تتر به ریال هم دائما در حال تغییر است.  بازار دلار در چندسال اخیر در ایران دستخوش نوسانات زیادی بوده‌است، از این رو تقاصا برای دلار همیشه بالا بوده‌است. خیلی از افراد به دلار به چشم ابزاری برای حفظ ارزش پول خود در مواجهه با تورم و گرانی نگاه می‌کنند. از آنجاییکه دلار فیزیکی با محدودیت های زیادی مانند عدم دسترسی ۲۴ ساعته به بازار دلار، محدودیت های قانونی خرید دلار، سختی خرید و فروش دلار توسط همه افراد و زمان بر بودن فرآیند خرید و فروش دلار، بوده است، تتر طی چند سال گذشته توانسته است تا حد زیادی جایگزین خرید و فروش دلار فیزیکی شود. شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی، به صورت ۲۴ ساعته و تنها در چند دقیقه اقدام به مشاهده قیمت و سپش خرید تتر در صرافی ارزینجا کنید. شما همچنین می توانید بهرین قیمت ارز دیجیتال را در صرافی ارزینجا پیدا کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx