بیت کوین بخریم یا نه ؟ | سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

در شرایط نزولی بازار بیت کوین بخریم یا نه
  • زمان مطالعه: 12دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1323 نفر

امروز بیت کوین بخریم یا نه

ارزهای دیجیتال بیش از یکسال است که در یک روند نزولی شدید گیر افتاده اند. بیت کوین در سال ۲۰۲۱ بعد از رسیدن به قیمت ۶۴۰۰۰ دلار تا ۳۰۰۰۰ دلار سقوط کرد و در حالی که همه رالی بیت کوین را تمام شده می‌دانستند، در میان بهت همگان بیت کوین توانست یک سقف تاریخی جدید ثبت کند و تا ۶۹۰۰۰ دلار صعود کند. تا قبل از سقف ۶۹۰۰۰ دلاری بیت کوین همه چیز بر مراد سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بود. حالا چه روی بیت کوین و چه روی آلت کوین ها سرمایه گذاری کرده بودند از سودهای سرشار ارزهای دیجیتال لذت می‌بردند. اما طی یکسال گذشته قیمت بیت کوین ۷۷ درصد کاهش یافته است و حالا هنر این است که مشخص کنیم در این شرایط بیت کوین بخریم یا نه.

شاید اگر در روزهای اوج بازار با افرادی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده بودند صحبت می کردید احتمالا با دیدن سودهای بازار شما هم چنان وسوسه می‌شدید و چه بسا عنان از کف می‌دادید و در قله‌ی بازار و در قیمت های بالای ۶۰۰۰۰ هزار دلار وارد بازار می شدید. همانطور که خیلی از افراد در همین محدوده اقدام به سرمایه گذاری کرده اند و به شدت ضرر کرده اند. حالا سوال این است که وقتی بازار در اوج رونق خودش بوده است افراد ضررهای بسیاری کرده اند، و حالا که بازار به شدت کاهش یافته چه تضمینی برای ضرر نکردن است؟

اولا هیچ بازاری چه ارز دیجیتال باشد و چه ارز دیجیتال نباشد تضمینی برای ضرر کردن وجود ندارد، ولی از منظر مقایسه دو زمان متفاوت برای سرمایه گذاری در بیت کوین باید بگوییم که اتفاقا در حال حاضر ریسک و احتمال ضرر کردن شما با خرید ارز دیجیتال بسیار کمتر از دوره رونق ارزهای دیجیتال است. چرا؟ در بخش بعدی به شما خواهیم گفت.

به نظر شما بیت کوین بخریم یا نه

به نظر شما بیت کوین بخریم یا نه

الان بیت کوین بخریم یا نه

درست است که بیت کوین به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال همچنان در یک روند نزولی بلند مدت حرکت می‌کند اما بیاید نگاهی دقیق‌تر به موضع بیاندازیم که ببینیم آیا الان بیت کوین بخریم یا نه. سال ۲۰۲۲ برای بازار کریپتو و فعالان این بازار سال خوبی نبود. سقوط لونا و موج ورشکستگی بعد آن، سقوط صرافی FTX و آلامدا ریسرچ، همگی دست به دست هم دادند تا یک سال قرمز را سپری کنیم.

با این حال به نظر می‌رسد که این سال سرد برای بعضی از پروژه‌ها آنچنان بد هم نبوده است. برای مثال توکن تراست ولت در یک سال گذشته منتهی به امروز حدود ۸۷ درصد رشد را ثبت کرده و رمزارز GMX، توکن یک صرافی غیرمتمرکز با همین نام، حدود ۸۴ درصد بازده داشته است. اما در سمت مقابل، لونا کلاسیک (LUNA سابق)، بیشترین ریزش را داشت که تقریبا معادل صد درصد بود. مقام دوم نیز با ۹۵درصد ریزش به سولانا تعلق گرفت. بیت کوین در زمان نگارش مقاله حدود قیمت ۱۶۵۰۰ دلار معامله می‌شود. همانطور که در تحلیل و بررسی قبلی گفته شد، بیت کوین برای آغاز هر حرکت واضح و جهت داری باید بتواند از محدوده ۱۶۵۰۰ تا ۱۷۰۰۰ دلاری (محدوده بین باکس آبی و قرمز) خارج شود.

اگر به نمودار هفتگی بیت کوین بر تتر نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که بیت کوین یک خط روند بلند مدت را از سال ۲۰۱۹ تشکیل داده است. این خط روند در برخوردهای متعددی (علامت فلش) باعث تغییر روند نزولی شده است.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین

نمودار روزانه قیمت بیت کوین

به طور کلی با توجه به شاخص های تکنیکال هرچند که کاهش قیمت بیت کوین محتمل است اما به نظر نمی‌رسد این ریزش‌ها مانند ریزش‌های قبلی شدید باشند و باید کم کم خودمان را برای کف قیمت بیت کوین و ازآن جا شروع یک رالی جدید از بیت کوین آماده کنیم.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم روزانه

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم روزانه

خرید بیت کوین چگونه است

بعد از مشخص کردن این موضوع که بیت کوین بخریم یا نه نوبت به نحوه خرید بیت کوین است. همانطور که می‌دانید بیت کوین به شکل فیزیکی وجود ندارد و در اصل به صورت دیجیتال است. بنابراین شما برای خرید بیت کوین نیازی به مراجعه حضوری به جایی ندارید و تنها با گوشی هوشمند و رایانه شخصی خود می‌توانید اقدام به خرید بیت کوین بکنید. یک اشتباه رایح بین تازه کاران این است که فکر می‌کنند حتما باید بک واحد کامل را بخرند. یک واحد بیت کوین در حال حاضر تقریبا ۷۰۰ میلیون تمام قیمت دارد. اما اینگونه نیست شما می‌توانید تنها درصد کوچکی از یک بیت کوین را بخرید، حتی در حد ۱۰۰ هزار تومان!

خب برویم سراغ نحوه خرید بیت کوین. اولین قدم قبل از اقدام به خرید نصب کیف پول بیت کوین است تا پس از خرید بیت کوین آن‌ها را به کیف پول خود منتقل کنید. کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند ولی به طور کلی به دو نوع کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شوند. کیف پول‌های نرم افزاری مثل اپلیکیشن‌های موبایل هستند در حالی که کیف پول‌های سخت افزاری ظاهری شبیه به USB های رایج بازار دارند. امنیت کیف پول‌های سخت افزاری به مراتب بیشتر از کیف پول های نرم افزاری است.

بیت کوین بخریم یا صبر کنیم پایین تر بیاید

بعد از نصب و راه اندازی یک کیف پول بیت کوین امن نوبت به انتخاب یک صرافی معتبر می‌رسد. شاید مهمترین مرحله انتخاب یک صرافی با سابقه، معتبر و با کارمزدهای مناسب باشد. ارزینجا، پلتفرم معاملاتی و آموزشی جامع رمز ارز ها است که از سال ۹۶ با هدف خدمت رسانی و بی نیاز کردن کاربران ایرانی از پلتفرم های خارجی، شروع به فعالیت کرده است. شما با ارزینجا می توانید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در سریع ترین و امن ترین بستر، با کارمزد بسیار پایین معامله کنید.

خرید بیت کوین از صرافی

وقتی مشخص کردیم که بیت کوین بخریم یا نه و کیف پول معتبری را هم نصب کردیم برویم سراغ نحوه خرید بیت کوین از صرافی. برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ارزینجا باید ابتدا یک حساب کاربری در سایت ارزینجا ایجاد کنید. سپس در سایت با مدارک شناسایی شخصی اقدام به احراز هویت کنید. بعد از تایید احراز هویت توسط تیم ارزینجا شما می توانید با ورود به بخش ثبت سفارش جدید و انتخاب ارز مورد نظر اقدام به خرید بیت کوین و ۴۰۰ رمزارز مطرح بازار کنید. به طور کلی شما می توانید تنها با چند کلیک در صرافی ارزینجا اقدام به خرید و فروش رمزارزها کنید. این مراحل شامل:

  • ورود به حساب کاربری خود در صرافی ارزینجا و در صورت نداشتن حساب ایجاد یک حساب کاربری جدید
  • ورود به بخش سفارش جدید در حساب کاربری خود، برای استفاده از خدمات خرید بیت کوین و بیش از ۴۰۰ ارزدیجیتال دیگر
  • وارد کردن مقدار بیت کوین مورد نظر و در کمترین زمان ممکن سفارش شما نهایی می شود و در کیف پول شخصی شما قرار می گیرد.
  • برای اطلاعات بیشتر و مشاهده ویدیو آموزشی خرید بیت کوین در صرافی ارزینجا به صفحه راهنمای خرید ارز دیجیتال در ارزینجا مراجعه کنید.

خرید بیت کوین بدون احراز هویت

صرافی ارزینجا در جدیدترین به روزرسانی خود تمامی محدودیت های مربوط به معاملات ارزهای دیجیتال بدون احراز هویت را برطرف کرده است. از هم اکنون شما می‌توانید بدون نیاز به احراز هویت، از خدمات ذکر شده در پلتفرم معاملاتی ارزینجا استفاده نمائید؛

  • واریز ارزدیجیتال
  • برداشت ارزدیجیتال
  • تبدیل رمزارزها به یکدیگر
  • خرید ارزدیجیتال
  • فروش ارزدیجیتال
  • کیف پول

لازم به ذکر است که با توجه به قوانین کشور و به منظور جلوگیری از پولشویی و اقدامات کلاهبرداران به شما توصیه می‌کنیم که در سایت ارزینجا  احراز هویت را تکمیل نمایید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx