بهترین ساعت روز برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال در ایران

بهترین زمان ترید ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 12دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۲۰ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 34759 نفر

بهترین زمان ترید در بازار رمزارزها چه زمانی است؟ بهترین روزهای هفته برای ترید ارزهای دیجیتال چه روزهایی است؟ این‌ها سوالاتی هستند که ممکن است قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال فکر شما را مشغول کنند. ارزهای دیجیتال ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته توسط سرمایه گذارانی در سراسر جهان معامله می شوند. با این حال برخی از ساعات، روزها و… برای معامله کردن مناسب‌تر هستند. با اطلاع از این موضوع می‌توان برای معاملات رمزارزها برنامه ریزی بهتری داشت. در این مقاله به پاسخ این سوال می‌پردازیم که چه زمان‌هایی برای معامله کردن بهتر هستند؟

بازار کریپتو الگوهای متفاوتی دارد!

در بازارهای سهام روش‌های زیادی وجود دارد که سرمایه‌گذاران بهترین زمان ترید را تشخیص دهند، اما قوانین و الگوهای معاملاتی ارزهای دیجیتال، همیشه با سایر بازارها یکی نیست. درست است که تریدرها می‌توانند در زمان‌های خاصی، در بهترین قیمت ممکن خرید خود را انجام دهند، اما با این حال نوسانات بازار ارزهای دیجیتال و رفتار رمزارزها در زمان های مختلف متفاوت است.

بهترین زمان ترید

بهترین زمان ورود به بازار کریپتو چه زمانی است؟

برخلاف سایر بازارها، ترید ارزهای دیجیتال و ورود به این بازار ساده‌تر است. افزایش تورم نیز باعث شده است که بسیاری از افراد سرمایه گذاری در رمزارزها را به عنوان یک درآمد جانبی انتخاب کنند. جذابیت تبدیل بالقوه یک سرمایه گذاری کوچک به میلیون ها دلار، بسیاری از افراد را وادار کرده تا شانس خود را با دارایی های دیجیتال امتحان کنند. یا این حال، همانطور که گفته شد، بازار رمزارزها با سایر بازارهای مالی تفاوت دارد. نا آگاهی از این تفاوت‌ها می‌تواند منجر به ضرر و زیان‌ شود؛ زیرا برخی از معامله گران الگوهایی را در این بازار دنبال می‌کنند که عملا متعلق به این بازار نوظهور نیست. یکی از این تفاوت‌ها بهترین زمان معامله در بازار رمزارزها است و اغلب سرمایه گذاران از خود می پرسند که بهترین زمان برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال چه زمانی است؟

بهترین زمان ترید ارزهای دیجیتال در روز

یکی از مزایای معاملات ارز دیجیتال این است که محدودیت زمانی ندارد. اما بسیاری از سرمایه گذاران در همان ساعاتی که بورس نیویورک (NYSE) باز است، ارزهای دیجیتال را خرید و فروش می‌کنند. با اینکه می‌توانید در تمام ساعات روز ارزهای دیجیتال را معامله کنید، اما بهتر است بدانید که چه ساعاتی برای این کار مناسب‌تر است. کارشناسان می گویند بهترین زمان روز برای خرید ارزهای دیجیتال، ساعاتی قبل از باز شدن NYSE است؛ زیرا پس از باز شدن بازار بورس نیویورک ارزش رمزارزها رفته رفته افزایش می‌یابد. زمان کار بازار بورس نیویورک از روزهای دوشنبه تا جمعه، از ساعت ۶ بعدازظهر (به وقت تهران) تا نیمه شب است. بدین ترتیب بهترین زمان برای ترید ارزهای دیجیتال از ساعت ۱۷  (یک ساعت قبل از باز شدن بازار بورس نیویورک) تا نیمه شب است.

بهترین زمان هفته برای خرید ارزهای دیجیتال

علاوه بر اینکه نوسانات قیمت رمزارزها در ساعات مختلف شبانه روز متفاوت است، ممکن است در روزهای مختلف هفته نیز شاهد تفاوت‌هایی در حجم معاملات و تغییرات قیمتی باشیم. زمانی که بازار خلوت‌تر است، حجم معاملات کمتر بوده و نوسانات قیمتی نیز کاهش می‌یابد. معمولا بازار کریپتو در روزهای کاری فعال‌تر است و در تعطیلات آخر هفته (شنبه و یکشنبه) با بسته شدن بانک‌ها و موسسات مالی، نقدینگی و حجم معاملات موجود در بازار افت می‌کند.

به طور کلی، حرکت قیمت ارزهای دیجیتال از دوشنبه صبح شروع شده و در طول هفته افزایش می یابد. هنگامی که آخر هفته فرا می رسد، قیمت ها تا زمان باز شدن مجدد بانک‌ها کاهش می یابند. از آنجایی که احتمالاً قیمت‌ها به دنبال تعطیلات آخر هفته و کاهش معاملات در پایین‌ترین نقطه خود خواهند بود، دوشنبه بهترین زمان هفته برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال است.

بهترین زمان ترید کریپتو

یکی از بهترین زمان ها برای ترید ارزهای دیجیتال اول هفته است

بهترین زمان ماه برای ورود به ارزهای دیجیتال

با زیرنظر داشتن بازار هر رمزارزی می‌توان به الگوهای معاملاتی جدیدی پی برد که قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. از آنجایی که روندهای بازار کریپتو مدام درحال تغییر هستند، تصمیم گیری در مورد بهترین زمان ماه برای ترید ارزهای دیجیتال به کمی صبر و شکیبایی نیاز دارد. ارزهای دیجیتال در موارد مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند. برخی از این تفاوت‌ها در سرمایه گذاران اصلی، بازارسازها و بازارهای معاملاتی آن‌ها است که در میزان نوسانات نقش مهمی دارند. فرض کنید رمزارزی در کشورهای آسیایی طرفداران زیادی دارد، منطقی است که نوسانات چنین رمزارزی با زمان اداری کشورهای شرقی مطابق شود. با این حال به طور کلی می‌توان گفت که بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال، اواخر ماه است. قیمت ارزهای دیجیتال در هفته های اول ماه قبل از سقوط، افزایش می یابد و تا پایان ماه به روند نزولی خود ادامه می دهد. شایان ذکر است که ارزهای دیجیتال به نوسانات زیاد معروف هستند؛ به این معنی که الگوها و روندهایی که در یک ماه صادق هستند، ممکن است در ماه بعد تغییر کنند و یادگیری نحوه پیروی از این الگوها و نوسانات بازار به زمان و تلاش نیاز دارد.

نحوه زمان بندی بازار ارزهای دیجیتال

حال بیایید تا مطالب گفته شده را جمع بندی کنیم تا برنامه ریزی و زمان بندی برای انجام معاملات رمزارزها را ساده تر کنیم. ارزهای دیجیتال در طول هفته کاری بیشترین فعالیت و نوسان را دارند. با آغاز هفته کاری از صبح روز دوشنبه، حجم معاملات و نوسانات تا روز جمعه افزایش می‌یابد. با آن که می‌توانید در ۲۴ ساعت شبانه روز به ترید ارزهای دیجیتال مشغول شوید، اما از ساعت ۵ عصر تا نیمه شب، بهترین زمان برای معامله است. آگاهی از این موارد می‌تواند به شما کمک کند تا مدیریت ریسک بهتری داشته باشید و از موقعیت‌های معاملاتی بازار کریپتو بهتر استفاده کنید.

بهترین وقت ترید

ارزهای دیجیتال در طول هفته کاری بیشترین فعالیت و نوسان را دارند.

کدام ارز دیجیتال را در چه زمانی معامله کنیم؟

همانطور که می‌دانیم بازار کریپتو یک بازار جهانی و شبانه روزی است. با این‌حال، داده‌های مربوط به صرافی‌ها نشان می‌دهند که برخی از رمزارزها در قاره‌های مختلف طرفداران بیشتری دارند. پس می‌توان با توجه به رمزارز مدنظرمان و همچنین فعالترین بازار منطقه‌ای آن، بهترین زمان ترید را انتخاب نمود. برای مثال در زیر برخی از رمزارزهای پرطرفدار در قاره‌های مختلف را نام برده‌ایم (بیت کوین و اتریوم از این لیست حذف شده‌اند).

رمزارزهای پرطرفدار در آسیا

رمزارزهای پرطرفدار در اروپا

رمزارزهای پرطرفدار در آمریکا

ترون (TRX) کاردانو (ADA) ریپل (XRP)
لایت کوین (LTC) پولکادات (DOT) سولانا (SOL)
کاردانو (ADA) چین لینک (LINK) چین لینک (LINK)
هوبی توکن (HT) کرونوس (CRO) دوج کوین (DOGE)
بایننس کوین (BNB) یونی سواپ (UNI) شیبا اینو (SHIB)
نئو (NEO) مولتی ورس اکس (EGLD) آوه (AAVE)
اینجکتیو پروتکل (INJ) بیت کوین کش (BCH) گراف (GRT)

اگر مثلا قصد داشته باشیم رمزارز ترون را معامله کنیم، با توجه به جدول بالا، منطق حکم می‌کند که معاملات خود را در زمانی که بازار آسیا فعال است انجام دهیم؛ چراکه بیشترین طرفداران ترون آسیایی هستند و حجم معاملات و نوسانات TRX در این بازه زمانی بیشتر خواهد بود.

ساعات باز و بسته شدن بازارهای جهانی

همانطور که می‌دانیم، معاملات موسسات، مارکت میکرها و سرمایه گذاران نهادی بیشترین تاثیر را بر بازار کریپتو دارند. این موسسات، به دلیل حجم تراکنش‌های بالای خود، زمانی فعالیت می‌کنند که بازارهای جهانی و بانک‌ها فعال هستند و سطح نقدینگی و نقدشوندگی بالا است. چهار بازار اصلی جهانی شامل بازارهای سیدنی، توکیو، لندن و نیویورک می‌شود. ساعات کاری بازارهای جهانی به گونه‌ای است که در کل طول شبانه روز یک یا دوتا از این بازارها فعال هستند. برای آگاهی از زمان باز و بسته شدن این بازارها می‌توانید از این وبسایت استفاده کنید.

ساعات باز و بسته شدن بازارهای جهانی

مطابق تصویر فوق، در زمان نگارش این مقاله، به انتهای بازار توکیو و ابتدای بازار لندن رسیده‌ایم. در چنین مواقعی، ممکن است که ارزهای دیجیتال محبوب در آسیا و اروپا بیشترین نوسان خود را داشته باشند. البته که این موضوع می‌تواند بسته به شرایط بازار متغیر باشد، اما بررسی و توجه به آن خالی از لطف نخواهد بود.

بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال

زمان‌بندی بازار ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت ناپایدار آن می‌تواند دشوار باشد، اما زمان‌هایی وجود دارد که برای خرید ارزهای دیجیتال بهتر از موارد دیگر است. درست مانند هر سرمایه گذاری دیگری، خریداران ارزهای دیجیتال باید از تحمل ریسک خود و شرایط بازار آگاه باشند. برخی از استراتژی‌های معاملاتی که به خوبی در بورس کار می‌کنند ممکن است به سود معاملات ارزهای دیجیتال منتهی نشوند. بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال زمانی است که برای شروع سرمایه گذاری آماده باشید. بیش از آن چیزی که توان از دست دادنش را ندارید، سرمایه گذاری نکنید. اهداف خود از معامله را مشخص کنید و هنگامی که در مورد یک موقعیت خرید یا فروش تصمیم گرفتید، از این راهنمایی‌ها برای ورود و خروج به بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

سخن پایانی

بازار رمزارزها در مقایسه با سایر بازارهای مالی دارای الگوهای جدید و متفاوتی است. یکی از این تفاوت‌ها بدون تعطیلی بودن آن است. با اینکه می‌توان در ۲۴ ساعت شبانه روز و در ۷ روز هفته به معاملات ارزهای دیجیتال مشغول شد، اما برخی ساعات برای ترید ارزهای دیجیتال مناسب‌تر هستند. همچنین میزان نقدینگی و حجم معاملات رمزارزها در روزهای مختلف یکسان نیست. در این مقاله بررسی کردیم که چه زمان هایی برای ورود به معاملات رمزارزها بهتر است تا با دید بازتری از بازار، استراتژی معاملاتی خود را تنظیم کنیم.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۲۰ دیدگاه
4.3 7 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

20 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
پریا باقری
پریا باقری
9 ماه ها قبل

درود و عرض ادب خدمت شما

من تازه کار ترید رو شروع کردم و در خال جمع اوری اطلاعات برای جمع بندی plan معاملاتی خودم هستم ، من کارمند هستم و تا ۴ سر کارم
تا برسم منزل ساعت ۵
داشتم توی مسیر فکر میکردم ساعات معاملاتی کاش ب وقت ایران ، عصر تا شب باشه
و طبق مقاله شما همینطور هم بود
نشونه ء بسیار جالبی بود

خدا قوت💖

دانیال خالقی
دانیال خالقی
7 ماه ها قبل

ترید ارز دیجیتال همچنان سود داره ؟

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
7 ماه ها قبل
پاسخ دهید  دانیال خالقی

سلام دانیال عزیز، بستگی به استراتژی شما در معاملات دارد موضوع کسب درامد ثابت از ترید ارز دیجیتال

نیما جلالی
نیما جلالی
6 ماه ها قبل

به نظرم بهترین زمان برای ترید کریپتو صبح زود ساعتای ۴ و ۵ عه

نرگس محمدی
نرگس محمدی
6 ماه ها قبل

رو حساب تحربه میگم بهترین زمان ترید تو ایران یکی غروب هست یکی صبح زود

raha
raha
5 ماه ها قبل

من خیلی دنبال این موضوع بودم که از کجا میتونیم متوجه بشیم بهترین زمان ترید چه وقتیه !
ممنونم از شما

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
5 ماه ها قبل
پاسخ دهید  raha

رها عزیز، ممنونیم از همراهی شما

علیرضا
علیرضا
5 ماه ها قبل

خیلی مفید بود ممنونم از تیم ارزینجا

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
5 ماه ها قبل
پاسخ دهید  علیرضا

علیرضا عزیز، ممنونیم از همراهی شما

سید قادر حسنی
سید قادر حسنی
3 ماه ها قبل

ضمن عرض سلام و خدا قوت خدمت همه عزیزان انصافا مطالب زیبا و مفیدی بود دست حق همراهت باشه انشاالله

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
3 ماه ها قبل
پاسخ دهید  سید قادر حسنی

سید قادر عزیز، ممنونیم از همراهی شما بزرگوار

احمد اسدی
احمد اسدی
1 ماه قبل

ممنونم از مطالب بسیار خوب شما

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
1 ماه قبل
پاسخ دهید  احمد اسدی

احمد عزیز، ممنونیم از همراهی شما

شادمهر
شادمهر
1 ماه قبل

درود بر شما
مطالب جالبی بود ازش استفاده میکنم 🙏

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
1 ماه قبل
پاسخ دهید  شادمهر

ممنونیم از همراهی شما شادمهر عزیز

محسن دشت دار
محسن دشت دار
21 روزها قبل

به نظرم عالی و جامع بود .برای افرادی مثل من که تجربه زیادی ندارم حداقل هارو فهمیدم که چه روزهایی و چه ساعاتی میشه بهتر خرید و کی میشه بهتر فروخت .ممنون از این مقاله زیباتون .

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
18 روزها قبل
پاسخ دهید  محسن دشت دار

سلام روزتون بخیر باشه محسن عزیز، ممنونیم از همراهی شما

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

20
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx