سولانا از دیدگاه ویتالیک بوترین

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

نظر ویتالیک بوترین اتریوم درباره آینده سولانا ماه گذشته، شبکه سولانا در خط مقدم تاثیرپذیری از سقوط صرافی FTX قرار گرفت و ضربه قابل توجهی از پرونده ورشکستگی این شرکت خورد. از آن زمان، پروژه ها شبکه سولانا را ترک کردند، و توکن بومی آن بخش قابل توجهی از ارزش خود را از دست داد. […]

ویتالیک بوترین سولانا

نظر ویتالیک بوترین اتریوم درباره آینده سولانا

ماه گذشته، شبکه سولانا در خط مقدم تاثیرپذیری از سقوط صرافی FTX قرار گرفت و ضربه قابل توجهی از پرونده ورشکستگی این شرکت خورد. از آن زمان، پروژه ها شبکه سولانا را ترک کردند، و توکن بومی آن بخش قابل توجهی از ارزش خود را از دست داد. جالب اینجاست که بلاک چین سولانا که زمانی به عنوان قاتل اتریوم شناخته می شد، از سوی ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، مورد حمایت قرار است. بوترین در یک پست توییتری در 29 دسامبر گفت که رویدادهای اخیر در صنعت کریپتو بازیگران بد را از اکوسیستم دور کرده است و افزود که این شبکه اکنون شانس بیشتری برای شکوفایی در آینده دارد.

ورشکستگی صرافیFTX به بلاک چین سولانا رسید

سولانا، که خود را مقیاس پذیرترین پروتکل در صنعت توصیف می کند، به دلیل روابط قوی با  شرکت تجاری همکارش آلامدا ریسرچ، در میان لیست طولانی شرکت هایی قرار داشت که از سقوط صرافی FTX ضرر کرده‌اند. توکن اصلی شبکه، SOL، یکی از آلتکوین‌هایی بود که در اختیار بنیانگذار صرافی  FTX، سم بنکمن فرید و آلامدا ریسرچ بود، که قبل از سقوط ناگهانی، کارولین آلیسون سرپرستی آن را بر عهده داشت.طبق گزارش مالی فاش شده با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، آلامدا تقریباً 1.2 میلیارد دلار توکن SOL دارد.

پس از انتشار اخبار ورشکستگی صرافی FTX در 11 نوامبر، توکن سولانا ریزش شدیدی را تجربه کرد..  سولانا در همان ماه از 22 دلار به 14 دلار کاهش یافت و دیروز به 8 دلار رسید. این توکن در حال حاضر دارای ارزش بازار 3.5 میلیارد دلار است که بر اساس سایت کوین مارکت کپ به عنوان هفدهمین دارایی بزرگ ارزهای دیجیتال رتبه بندی می شود.

ویتالیک بوترین معتقد است که SOL هنوز دارای ارزش ذاتی است

با وجود چالش‌های موجود در اکوسیستم Solana، ویتالیک بوترین معتقد است که این پروتکل هنوز ارزش ذاتی دارد و می‌تواند از وضعیت فعلی خود عبور کند. یکی از بنیانگذاران اتریوم فاش کرد که اگرچه ارزیابی این پلتفرم از بیرون برای او دشوار است، او معتقد است که سولانا تیم قدرتمندی دارد که از پروژه حمایت می کند.  برخی از افراد باهوش به من می‌گویند که یک جامعه توسعه‌دهنده هوشمند جدی در سولانا وجود دارد، و اکنون که پول‌های سفته بازان از بازار خارج شده است و این بلاک چین آینده درخشانی دارد.

برای من سخت است که از بیرون بگویم، اما امیدوارم جامعه فرصت عادلانه خود را برای رشد پیدا کند.

ویتالیک بوترین – 29  دسامبر 2022

راج گوکال، بنیانگذار سولانا و مدیر ارشد اجرایی آن، مانند بوترین، در توییت قبلی خود گفت که لحظه بحرانی پروتکل به پایان خواهد رسید. وی خاطرنشان کرد که چالش های اخیر این پروژه به اندازه چالش های قبلی پیچیده است. با این حال، سولانا اکنون یک تیم بزرگ و اختصاصی برای مبارزه با مخمصه فعلی دارد. در حالی که مشخص نیست این تیم چگونه قصد دارد پروژه را احیا کند، یکی از کاربران توییتر ادعا کرد که این بازگشت مشابه بازیابی اتریوم در سال 2018 خواهد بود. ماه گذشته، آناتولی یاکوونکو، مدیرعامل سولانا لبز، خاطرنشان کرد که این پروژه در بازار نزولی سال 2018 راه سختی را طی کرده است و اکنون ذخایر این شرکت برای پشتیبانی از نرخ توکن سوزی سولانا برای 30 ماه آینده کافی است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx