دوج کوین چیست؟

دوج کوین چیست
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4169 نفر

مقدمه ای بر دوج کوین

دوج کوین نوعی ارز دیجیتال است که به عنوان یک کپی برداری طنزآمیز از بیت کوین شروع شد. درحال حاضر دوج کوین از ارزهای دیجیتال بسیار با ارزش است، شهرت این ارز دیجیتال تا حدی به لطف حمایت ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا است.

دوج کوین چیست، چه کاری انجام می دهد، از کجا می آید و چگونه آن را خریداری کنید.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین یکی از هزاران ارز دیجیتالی است که اخیراً به وجود آمده است. اما بر خلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر که برای حل یک مشکل ایجاد شده اند، دوج کوین به معنای واقعی کلمه برای مسخره کردن بیت کوین و خرید یک دارایی دیجیتالی ایجاد شده است که توسط هیچ دارایی یا جریان نقدی پشتیبانی نمی شود. اکنون داستان تغییر کرده است و دوج کوین بسیار با ارزش شده است.

همه چیز در مورد دوج کوین

دوج کوین توسط مهندسان نرم افزار جکسون پالمر و بیلی مارکوس در سال ۲۰۱۳ به دنبال افزایش سریع قیمت بیت کوین ایجاد شد.

این آلتکوین در سال ۲۰۱۳ و تنها در حدود دو ساعت طراحی شد.

سازندگان آن را بر اساس میم دوج، یک سگ شیبا اینو که به انگلیسی شکسته صحبت می‌کند، ساخته‌اند.

هیچ محدودیتی برای تعداد کوین هایی که می‌توان صادر کرد وجود ندارد، که نشان‌دهنده رعایت نشدن اصل صدتورمی این ارزدیجیتال است.

علیرغم منشأ آن به عنوان یک شوخی برای سرگرم کردن افراد در عرصه ارزهای دیجیتال، دوج کوین جذابیت سرمایه گذاری و توجه عمومی را به خود جلب کرده است. این ارزدیجیتال بین معامله گران بسیار محبوب شده است و ارزش کل گزارش شده همه دوج کوین های موجود در فوریه ۲۰۲۲ حدود ۱۹ میلیارد دلار است.

از دوج کوین برای چه چیزی می توان استفاده کرد؟

مانند سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، Dogecoin می تواند به عنوان راهی برای انتقال پول بین افراد، یا به عنوان پرداخت برای کالا یا خدمات عمل کند. کاربران همچنین می توانند به صورت نیمه ناشناس تراکنش ها را انجام دهند، حتی اگر تراکنش به صورت عمومی در بلاکچین در دسترس باشد..

Dogecoin بر روی یک شبکه غیرمتمرکز از رایانه ها کار می کند که از یک دفتر کل توزیع شده به نام بلاکچین استفاده می کند. به یک بلاک چین مانند یک رسید طولانی تراکنش های ارزی فکر کنید. شبکه کامپیوتری تراکنش ها را تأیید می کند و از یکپارچگی داده ها اطمینان حاصل می کند و سپس آن داده ها را (تقریباً) به صورت پاک نشدنی روی بلاک چین ثبت می کند.

دوج کوین ها از کجا می آیند؟

مانند سایر رمزارزها، دوج توسط شبکه غیرمتمرکز رایانه‌هایی که امنیت ارز را تامین می کنند، استخراج می‌شود. رایانه های شبکه ای محاسبات پیچیده ریاضی را انجام می دهند و درنتیجه دوج کوین ها را به عنوان پاداشی برای پردازش تراکنش ها دریافت می کنند.

تا فوریه ۲۰۲۲، حدود ۱۳۲.۷ میلیارد دوج کوین وجود داشت; اگرچه توکن های جدید هر ثانیه در حال تولید هستند. و بر خلاف بیت کوین  که محدودیتی برای کل کوین های خود دارد  Dogecoin هیچ سقفی برای تعداد توکن هایی هایی که می توان استخراج کرد، ندارد. به معنای واقعی کلمه، می توان تعداد نامحدودی توکن ایجاد کرد. این در حالی است که حداکثر مقدار سالانه توکن جدید محدود به ۵ میلیارد است.

نحوه خرید دوج

شما می توانید Dogecoin را از طریق سایت های مختلف مانند ارزینجا خریداری کنید; و انتخاب شما برای استفاده از آن ممکن است به هدف شما بستگی داشته باشد;

اگر به دنبال خرید دوج کوین برای سرمایه گذاری یا استفاده واقعی از آن هستید; می توانید از صرافی ارزینجا خرید نمایید.

اگر به دنبال استفاده از دارایی های رمزنگاری خود هستید; داشتن یک کیف پول ارزدیجیتال مفید است; که می تواند یک لایه حفاظتی اضافی فراتر از آنچه معمولاً از طریق صرافی ارائه می شود، اضافه کند.

آیا Dogecoin سرمایه گذاری خوبی است؟

مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال (بدون احتساب اکثر استیبل کوین ها); دوج توسط هیچ دارایی یا جریان نقدی پشتیبانی نمی شود. این بدان معناست که قیمت آن صرفاً بر اساس آنچه دیگران مایل به پرداخت آن هستند تعیین می شود. این در تضاد شدید با سهام است; که در آن افزایش قیمت درازمدت ناشی از عملکرد بنیادی کسب و کار است.

به همین دلایل است که بزرگان سرمایه گذاری مانند; وارن بافت و چارلی مانگر از برکشایر هاتاوی از ارزهای دیجیتال دوری می کنند; و به سرمایه گذاران توصیه می کنند که همین کار را انجام دهند.

هیچ کدام از اینها به این معنی نیست که شما نمی توانید از معامله دوج درآمد کسب کنید; بلکه بعید است که ارزش پایداری در طول زمان داشته باشد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx