میم کوین (MEME) چیست؟ آیا میم کوین ارزش سرمایه گذاری دارد؟

میم کوین MEME
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1249 نفر

میم کوین‌ها نوعی آلت کوین هستند که بر اساس میم ها یا همان جوک های محبوب اینترنتی ایجاد می شوند. این دسته از رمزارزها معمولاً برای اهداف سرگرمی و شوخی ایجاد می شوند و بیشتر در بین کاربران نسل جوان محبوب هستند و به سرعت در رسانه های اجتماعی مطرح می شوند. این دسته از رمزارزهای معمولا فناوری یا کاربرد خاصی ندارند و معمولا برای سرگرمی یا جامعه‌سازی استفاده می‌شوند. در این مقاله، به معرفی یک میم کوین دیگر که نام همین دسته از رمزارزها را برای خود انتخاب کرده است می‌پردازیم؛ یعنی رمزارزمیم کوین” با نماد MEME. در ادامه، با اینکه ارز دیجیتال میم کوین چیست و چگونه به وجود آمده است، آشنا خواهید شد.

میم کوین (MEME) چیست؟

ارز دیجیتال میم کوین (MEME)، توکن بومی اکوسیستم میم لند (Memeland) است. میم لند یک استدیوی سرمایه‌گذای وب۳ محور است که توسط ۹GAG ایجاد شده است. ۹GAG یک وب‌سایت و شبکه اجتماعی مبتنی بر سرگرمی است که در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد. این وب‌سایت به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر، ویدئوها و متن‌های طنزآمیز و سرگرم‌کننده خود را به اشتراک بگذارند. ۹GAG دارای یک جامعه کاربری فعال است که بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر ثبت‌ شده را در شبکه‌های اجتماعی مختلف دارد. این وب‌سایت به زبان‌های مختلفی، از جمله انگلیسی، چینی، ژاپنی، کره‌ای و اسپانیایی، در دسترس است. ۹GAG به عنوان یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های سرگرمی در جهان شناخته می‌شود. این وب‌سایت به دلیل محتوای متنوع و جذاب خود، کاربران زیادی را از سراسر جهان جذب کرده است.

خرید میم کوین MEME

میم لند یک استدیوی سرمایه‌گذای وب۳ محور است که توسط ۹GAG ایجاد شده است

درست مانند پپه (PEPE) و شیبا اینو (SHIB)، میم کوین نیز بر روی بزرگترین پلت فرم قرارداد هوشمند، یعنی اتریوم (ETH)، کار می کند. این توکن تحت استاندارد ERC20 اتریوم ایجاد شده است.

بررسی MEME

رمزارز MEME توکن ابزاری میم لند است. عرضه این توکن به ۶۹ میلیارد واحد محدود شده است. در زمان نگارش این مقاله، عرضه در گردش میم کوین معادل ۱۲.۷۵ درصد از کل عرضه می‌باشد که ۸.۷۹ میلیارد واحد است. بالاترین قیمت تاریخی (ATH) رمزارز MEME در ۳ نوامبر ۲۰۲۳ در حدود ۰.۰۲۵۰۶ دلار ثبت شد. در زمان نگارش این مقاله MEME پنجمین میم کوین بزرگ با ارزش بازار ۱۷۷.۲ میلیون دلار است. بالاتر از میم کوین، فلوکی، پپه، شیبا اینو و دوج کوین قرار دارند.

تیم سازنده ناشناس این میم کوین در وایت پیپر خود شرح داده‌اند که رمزارز MEME صرفاً یک شوخی است و کاربردی ندارد، اما وب‌سایت این پروژه چیز دیگری می‌گوید. میم‌لند دارای یک DAO است که دارندگان توکن MEME می‌توانند پیشنهادات جدیدی را برای توسعه پلتفرم ثبت کرده و یا در رأی گیری‌های مختلف آن شرکت کنند. همچنین این پلتفرم پروژه‌های جدیدی را در قالب NFTها منتشر می‌کند که خرید آن‌ها فقط با پرداخت میم کوین (MEME) ممکن خواهد بود.

علاوه بر این موارد، میم‌لند چندین بازی سرگرم کننده دارد که شرکت در آن‌ها مستلزم پرداخت MEME است. طبق وب‌سایت رسمی میم‌لند، چندین پروژه نیز در حال ساخت و توسعه هستند که اطلاعات زیادی از آن‌ها در دسترس نیست، اما آن‌گونه که به نظر می‌رسد، این پروژه‌ها متمرکز بر قابلیت‌های کریپتویی بیشتری مانند استیکینگ هستند. بنابراین می‌توان گفت که برخلاف ادعای توسعه دهندگان مبنی بر کاربردی نبودن توکن MEME، برنامه های زیادی برای آینده این رمزارز درنظر گرفته شده است.

چگونه ارز دیجیتال MEME بخریم؟

رمزارز میم کوین (MEME) را می توان به سرعت و با قیمتی هماهنگ با بازارهای جهانی از صرافی ارزینجا خریداری نمود. امکان ایجاد حساب در صرافی ارزینجا برای همه افراد محیا است و تنها با داشتن یک کارت شناسایی و یک حساب بانکی می‌توان در این صرافی حساب جدید ایجاد و آن را احراز هویت کرد. همچنین درصورت تمایل به نگهداری این رمزارز، می‌توان از کیف پول حضانتی ارزینجا استفاده کرد و از پرداخت هزینه شبکه اتریوم برای جابجایی توکن‌ها خودداری نمود. علاوه بر این‌ها، قابلیت تبدیل (Swap) ارزینجا به شما این امکان را می‌دهد که میم کوین خود را با کمترین کارمزد به سایر رمزارزها تبدیل کنید.

خرید میم کوین

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx