ارز دیجیتال فلو (Flow) چیست؟

ارز دیجیتال فلو
  • زمان مطالعه: 11دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4837 نفر

معرفی ارز دیجیتال فلو (FLOW)

این را تصور کنید: شما یک برنامه غیرمتمرکز بسیار موفق (DApp) را روی اتریوم راه‌اندازی می‌کنید، اما بازی شما آنقدر محبوب است که خود بلاک چین را تقریبا غیرقابل استفاده می‌کند. تصور این اتفاق برایتان دور از ذهن است؟ این داستان کریپتوکیتیز است، یک بازی درآمدزا بسیار فراگیر که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد و به کاربران امکان خرید، جمع آوری و پرورش گربه های دیجیتال را می داد. توسعه دهندگان کریپتوکیتیز که از اتریوم ناامید شده بودند، تصمیم گرفتند تا مشکلات فناوری را که با آن مواجه بودند حل کنند. در این فرآیند، آنها یک بلاک چین جدید ایجاد کردند که به طور خاص برای برنامه هایی مانند برنامه هایی که به محبوبیت آنها کمک کرده بودند طراحی شده است. شبکه ارز دیجیتال فلو که در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا نوع خاصی از دارایی دیجیتال به نام توکن غیرمثلی (NFT) را ایجاد و معامله کنند. NFT مانند سایر دارایی های رمزنگاری است که می توان آن را بدون واسطه از طریق اینترنت خرید، فروخت و مبادله کرد. با این حال، یک تفاوت اساسی وجود دارد. با NFT، هر دارایی در بلاکچین منحصر به فرد است و با قیمت خاص خود معامله می کند. با فلو، تیم کریپتوکیتیز به دنبال ایجاد یک پلتفرم جدید است که به این نوع برنامه‌ها اجازه می‌دهد تعداد بیشتری از کاربران اصلی را جذب کنند.

ارز دیجیتال فلو چگونه کار می‌کند؟

اگر با نحوه عملکرد بلاکچین ها آشنا هستید، می دانید که آنها به طور کلی از گره هایی تشکیل شده اند که کل وضعیت تاریخچه ارز را ذخیره می کنند و تمام تراکنش ها را تأیید می کنند. در مقابل، ارز دیجیتال فلو به دنبال ایجاد زیرمجموعه های زیادی از شبکه خود است تا اجازه دهد کل کار بین گره ها تقسیم شود و هر گره فقط زیرمجموعه ای از تراکنش ها را تأیید کند.

ازر دیجیتال فلو

برای انجام این کار، بلاک چین فلو از معماری چند گره ای و چند نقشی استفاده می کند. به عبارت دیگر، فلو مراحل اعتبار سنجی یک تراکنش را به چهار دسته مختلف تقسیم کرده است و مسئولیت های هر گره را تقسیم می کند:

  • گره های مجموعه – اتصال شبکه و در دسترس بودن داده ها را برای برنامه های غیرمتمرکز افزایش می دهد.
  • گره های اجماع – در مورد حضور و ترتیب تراکنش ها تصمیم گیری می کند.
  • گره های اجرایی – محاسبات مربوط به هر تراکنش را انجام می دهد. این گره ها هیچ قدرت تصمیم گیری ندارند.
  • گره های تأیید – کار انجام شده توسط گره های اجرایی را دوباره بررسی می کنند.

سازندگان ارز دیجیتال فلو فلو استدلال می کنند که این سطح از تخصص به هر گره اجازه می دهد تا در اعتبار سنجی هر تراکنش شرکت کند، در حالی که وظایف را برای افزایش کارایی تقسیم می کند.

امروزه، علاوه بر NBA Top Shot و کریپتوکیتیز، محصولات زیادی در فلو عرضه می شوند. قراردادهای هوشمند در بلاکچین فلو به زبان Cadence نوشته شده است. تیم فلو وب سایتی را به عنوان یک ابزار یادگیری برای توسعه دهندگانی که هرگز برنامه های بلاکچینی را با Cadence نساخته اند، ایجاد کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بلاکچین فلو این است که توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه های غیرمتمرکز خود را در نسخه بتا منتشر کنند، در حالی که در صورت بروز مشکلات، کد را به‌روزرسانی می‌کنند. هنگامی که کاربران در حال تعامل با نرم افزار هستند، از این تغییرات آگاه خواهند شد. هنگامی که نویسندگان نسخه نهایی کد را ارسال می کنند، تغییرناپذیر می شود، به این معنی که نمی توان دوباره آن را تغییر داد.

تاریخچه

دیتر شرلی بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری پروژه فلو است. شرلی همچنین به عنوان یک توسعه دهنده در اکوسیستم آیفون خدمت کرده است. از دیگر اعضا می توان به رهام قره گزلو به عنوان مدیرعامل اشاره کرد. قره‌گزلو دارای مدرک علوم زیستی است. علاوه بر این، میخل نایم مدیر ارشد بازرگانی و الکس شیه مدیر ارشد مالی پروژه فلو است.

رهام قره گزلو - مدیرعامل فلو (Flow)

رهام قره گزلو – مدیرعامل فلو (Flow)

ویژگی‌های اصلی ارز دیجیتال فلو

از آنجایی که ارزهای دیجیتال، دنیای مجازی و NFT ها به جریان اصلی تبدیل شده اند، هزینه های پایین تراکنش و سهولت استفاده هم برای توسعه دهندگان و هم برای کاربران حیاتی است. ارز دیجیتال فلو با در نظر گرفتن پایداری طولانی مدت ساخته شده است. مکانیسم اثبات سهام، به طور قابل توجهی نسبت به اثبات کار (POW) انرژی پسندتر است، که تقریباً مطابق با سایر خدمات آنلاین است که به طور منظم استفاده می شود. علاوه بر این، راه اندازی استیبل کوین FUSD به تقویت بیشتر اکوسیستم فلو کمک کرده است و برای رشد بلندمدت آن بسیار امیدوار کننده است.

در اینجا چند مزیت اضافی شبکه فلو آورده شده است:

فلو کاربر پسند و آماده است: فلو برای پذیرش جریان اصلی ساخته شده است، با تمرکز شدید بر روی مورد پسند بودن توسعه دهندگان و سهولت درگیر شدن برای کاربران عادی. به عنوان مثال، با شبکه فلو، کاربران می توانند به راحتی کلیدهای گم شده را بازیابی کنند. علاوه بر این، فلو برای کاهش بسیاری از مراحل مربوط به شروع پروژه های مورد علاقه آنها کار می کند. به همین دلیل، Dapper Labs از فلو برای تمام پروژه های نمونه کار خود استفاده می کند.

ارز دیجیتال فلو از شاردینگ استفاده نمی کند: همانطور که فلو خاطرنشان می کند:قراردادهای هوشمند و حساب های کاربری در فلو همیشه می توانند در یک تراکنش سریع، سازگار، ایزوله و بادوام با یکدیگر تعامل داشته باشند. به عبارت دیگر: همه برنامه های کاربردی در فلو می توانند در یک وضعیت اجرای مشترک اجرا شوند. راه‌حل‌های شاردینگ و لایه ۲ با حذف ضمانت‌های ذکر شده از محیط اجرا، قابلیت ترکیب‌پذیری را شکسته و اثرات شبکه را برای برنامه های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند کاهش می‌دهند.” در حالی که شاردینگ در برخی موارد می تواند مفید باشد، اما راه حل بلندمدتی نیست. اکوسیستم فلو با ادغام بلاکچین خود بدون استفاده از شاردینگ، می‌تواند برخی از مشکلاتی که این تکنیک می‌تواند ایجاد کند را دور بزند.

فلو بر تمرکززدایی تمرکز دارد: از آنجایی که شرکت توسعه دهندگان و کاربران در اکوسیستم فلو فوق العاده آسان است، آن ها تضمین می کنند که افراد بیشتری می توانند در فرآیند اجماع که امنیت شبکه را تامین می کند، شرکت کنند.

ارز دیجیتال فلو توسط برخی از بزرگترین سرمایه گذاران و برندهای جهان پشتیبانی می شود: علاوه بر این، فلو توسط برخی از سرمایه گذاران فوق العاده معتبر حمایت می شود و رشد طولانی مدت و پایداری اکوسیستم را تضمین می کند. هم اکوسیستم فلو و هم توکن FLOW به سرعت در حال رشد هستند و با توجه به اینکه افراد بیشتری در سراسر جهان درگیر رمزنگاری می‌شوند، موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به بخش کلیدی جریان اصلی پذیرش ارزهای دیجیتال است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx