بنک آو امریکا با تمجید از تصمیم السالوادور به مزایای پذیرش بیت کوین توسط این کشور پرداخت

بنک آو آمریکا با تمجید از تصمیم السالوادور به مزایای بیت کوین برای این کشور پرداخت
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1353 نفر

بنک آو امریکا با تمجید از تصمیم السالوادور به مزایای پذیرش بیت کوین توسط این کشور پرداخت

بنک آو امریکا (Bank of America)، یکی از بزرگ ‌ترین نهادهای مالی در امریکا، در گزارش اخیر خود به پذیرش بیت کوین در السالوادور پرداخته است.

مزایای بیت کوین

در گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، تحلیلگران این بانک اعلام کردند که تصمیم السالوادور در خصوص به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان پول قانونی می تواند مزایای بسیاری را برای این کشور به ارمغان آورد. از جمله این مزایا می توان به تسهیل حواله ها، سرعت بخشیدن به فرآیند دیجیتالی شدن مالی، ارائه حق انتخاب های بیشتر به مصرف کنندگان، ورود شرکت های امریکایی و ماینرهای ارزهای دیجیتال به این کشور اشاره کرد.

این بانک خاطرنشان کرد که حواله ها ۲۴٪ از تولید ناخالص داخلی السالوادور را تشکیل می دهند، اما بخش قابل توجهی از آن صرف کارمزد تراکنش ها می شود. بنک آو امریکا در این خصوص گفت:

استفاده از بیت کوین در حواله ها به طور بالقوه می تواند هزینه معاملات را در مقایسه با روش های سنتی حواله کاهش بدهد. در واقع، از بیت کوین می توان به عنوان واسطه ای برای پرداخت های برون مرزی استفاده کرد، به طوری که دلار توسط فرستنده به بیت کوین تبدیل می شود و سپس توسط گیرنده به دلار تبدیل می شود.

همانطور که می دانید، در ماه ژوئن سال جاری میلادی، السالوادور به اولین کشوری تبدیل شد که بیت کوین را به عنوان پول قانونی می پذیرد، و با این اقدام خود نقطه عطف مهمی در تاریخ این ارز دیجیتال شکل داد.

انتقادها از تصمیم السالوادور

تصمیم السالوادور مبنی بر ادغام بیت کوین در سیستم مالی خود با انتقادهای بسیاری از جمله صندوق بین المللی پول و کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد مواجه شده است. در همین حال، بانک جی پی مورگان چیس (JPMorgan Chase) بر این عقیده است که این تصمیم می تواند فشار مضاعفی بر توانایی محدود شبکه بیت کوین وارد کند.

نظرسنجی ها نشان می دهند که نیمی از مردم السالوادور نسبت به استفاده از بیت کوین به عنوان ارز قانونی مردد هستند. دولت السالوادور چندی پیش از کیف پول بیت کوین چیوو (Chivo) رونمایی کرد که می تواند حق انتخاب بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx