صندوق بین المللی پول: بیت کوین تهدیدی برای ثبات اقتصادی است!

صندوق بین المللی پول: بیت کوین تهدیدی برای ثبات اقتصادی است!
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 990 نفر

صندوق بین المللی پول: بیت کوین تهدیدی برای ثبات اقتصادی است!

صندوق بین المللی پول (IMF) در تحلیل منتشر شده خود، هشدار داده که پذیرش بیت کوین به عنوان پول ملی می تواند عواقب جدی داشته باشد.

به گفته مشاور مالی و مدیر بخش بازاریابی صندوق بین المللی پول، توبیاس آدریان (Tobias Adrian) و مشاور عمومی و مدیر بخش حقوقی، رودا ویکس-براون (Rhoda Weeks-Brown)، پذیرش گسترده یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین می تواند منجر به بی ثباتی اقتصادی شود.

آدریان و ویکس-براون در این خصوص گفتند:

اگر کالاها و خدمات هم در قالب یک ارز فیات و هم یک ارز دیجیتال قیمت گذاری شوند، خانوارها و کسب و کارها مجبور خواهند شد بجای صرف زمان برای فعالیت های مفید، زمان و منابع قابل توجهی را صرف انتخاب یک پول در این شرایط کنند.

آنها همچنین به این موضوع اشاره کردند که به طور کلی سیاست های پولی اعتبار خود را از دست خواهند داد. بنابراین اعتبار هر کشوری که یک دارایی دیجیتال مانند بیت کوین و یا هر رمزارز دیگری را تصویب می کند، به خطر می افتد.

نوسانات رمزارزها

مسئله دیگری که این دو کارشناس به آن اشاره کردند بی ثباتی و نوسانات شدید ارزهای دیجیتال است. به عنوان مثال، در سال جاری میلادی قیمت بیت کوین بین ۶۵ تا ۳۰ هزار دلار در نوسان بوده است. بنابراین این مسئله می تواند باعث نوسانات در قیمت کالاها و خدمات شود.

در این پست وبلاگی منتشر شده توسط کارشناسان صندوق بین المللی پول به کشور السالوادور که قرار است از ماه سپتامبر پذیرش بیت کوین را به عنوان پول رسمی آغاز کند، اشاره مستقیمی نشده است. با این حال این دو کارشناس بر این باور هستند که استفاده از هر ارز دیجیتال به عنوان یک میانبر برای رسیدن به خدمات مالی فراگیر خطرناک و غیرقابل توصیه است.

خطرات زیست محیطی

یکی دیگر از چالش ها و مشکلات عنوان شده موضوع ریسک های زیست محیطی در استخراج رمزارزها است. هر چند که رییس جمهور السالوادور، نجیب ابوکیله گفته است که قصد دارد از انرژی زمین گرمایی این کشور برای استخراج بهره ببرد.

جرایم و کلاهبرداری ها

آدریان و ویکس-براون در پایان همچنین به جرایم گسترده و کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال اشاره کردند و گفتند:

ممکن است خانوارها و مشاغل ثروت خود را با نوسانات شدید، کلاهبرداری یا حملات سایبری از دست بدهند. در حالی که فناوری زیرساختی دارایی های دیجیتال بسیار قدرتمند است، اما ممکن است اشکالات فنی نیز رخ بدهد. و در مورد بیت کوین از آنجایی که هیچ صادر کننده قانونی وجود ندارد، نمی توان پیگیری قانونی داشت.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx