برخلاف انتظارها، خبر پذیرش بیت کوین در السالوادور با واکنش سرد بازار همراه شد

برخلاف انتظارها، خبر پذیرش بیت کوین در السالوادور با واکنش سرد بازار همراه شد
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1341 نفر

برخلاف انتظارها، خبر پذیرش بیت کوین در السالوادور با واکنش سرد بازار همراه شد

رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد که در تلاش است بیت‌ کوین را به یک ارز قانونی برای انجام معاملات و مبادلات تبدیل کند. با اینکه این خبر یکی از مهمترین خبرهای تاریخ این ارز دیجیتال بود، اما نتوانست واکنش بازار را به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور کشور السالوادور، نجیب ابوکیله (Nayib Bukele)، در همایش بیت کوین ۲۰۲۱ در میامی اعلام کرد که لایحه ای را به کنگره برای پذیرش بیت کوین به عنوان ارز رایج قانونی این کشور ارائه خواهد کرد.

بیت کوین، سومین ارز رسمی

جالب است بدانید که در صورت رسمی شدن، بیت کوین در کنار دلار آمریکا و کولون واحد پول کنار گذاشته شده السالوادور، سومین واحد پولی خواهد بود که در این کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در حالی که این اعلامیه یکی از بزرگترین خبرهای تاریخ بیت کوین محسوب می شود، اما به نظر می رسد که برای بازار آنچنان که انتظارش می رفت جذاب نبود.

این خبر حین سخنرانی جک مالرز (Jack Mallers)، مدیر عامل (Zap)، توسعه دهنده اپلیکیشن کیف پول استرایک (Strike) بر بستر لایتنینگ نتورک (Lightning Network) با پخش ویدئو کوتاهی از ابوکیله اعلام شد. استرایک در حال حاضر دارای امتیاز ۳٫۲ از ۵ ستاره در گوگل پلی است. ابوکیله در این ویدئو گفت:

هفته آینده، لایحه پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی کشور را به کنگره ارسال خواهم کرد.

جامعه بیت کوین مدتها منتظر چنین خبری بوده و برخی بر این باور هستند که بالاخره دولت ها بزرگترین دارایی دیجیتال جهان را به عنوان بخشی از ذخایر خزانه خواهند پذیرفت، و آن را ترید و هولد خواهند کرد.

کیتلین لانگ (Caitlyn Long) یکی از طرفداران بیت کوین در این خصوص گفت که این اقدام ممکن است روشی غیرمستقیم برای بانک ها جهت اداره و امانتداری بیت کوین باشد.

واکنش سرد بازار

در حالی که این اعلامیه با استقبال گسترده افراد حاضر در این کنفرانس همراه شد، اما بازار نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداد. در حال حاضر در زمان نگارش این مطلب بیت کوین با تغییری ناچیز در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته در بازه ۳۶۰۰۰ دلار معامله می شود.

نمودار بیت کوین

نمودار بیت کوین

عدم استقبال بازار از این خبر ممکن است تا حدی به دلیل وجود ابهامات این اعلامیه باشد. کاربری در توییتر که خود را یک هکر توصیف کرده در این خصوص گفت که استرایک از ویژگی بدون اعتماد (trustless) برخوردار نیست و قابل سانسور است. از این رو، این اعلامیه، مدینه فاضله ای که بسیاری از هولدرها آرزویش را دارند، نخواهد بود.

اگرچه این خبر تاثیری بر بازار نداشت، اما ابوکیله افزود که این سیاست صرف نظر از نحوه اجرای آن، ممکن است مزیت مهمی برای بسیاری از مردم السالوادور باشد، به ویژه اینکه ۷۰٪ از جمعیت این کشور حساب بانکی ندارند:

فراگیری مالی نه تنها یک ضرورت اخلاقی است، بلکه راهی برای رشد اقتصاد کشور، فراهم کردن دسترسی به اعتبار، پس انداز، سرمایه گذاری و معاملات امن است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx