۱۰ توصیه مهم برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۲ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3751 نفر

۱۰ توصیه مهم برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال بازار بسیار جذابی است و می تواند بسیار پر بازده باشد. اما باید اطلاعات خودتان در این باره را بالا ببرید. اگر بازار را به خوبی نشناسید یا علم کافی در این حوزه نداشته باشید، این بازار می تواند بسیار پر ریسک باشد.

فرض کنید شما یک شرکت واردات و صادرات دارید. یا یک فروشگاه عرضه ی پوشاک. بدیهی است اگر با قوانین بازار خود آشنا نباشید، زمان درست خرید و فروش را ندانید یا کار و بازار را نشناسید، دچار آسیب می شوید. مشخص است که با افزایش آگاهی و شناخت زیر و بم کار، این آسیب ها به حداقل می رسد. برای همین باید بازار را خوب بشناسیم.

قبل از شروع این سوال ها را از خود بپرسید:

  • آیا تحمل شرایط پر استرس بازارهای مالی را دارم؟
  •  آیا می توانم با نوسانات بازار، هیجانی تصمیم نگیرم و درست و به جا خرید و فروش کنم؟
  •  آیا پولی که با آن وارد کار شده‌ام، سرمایه‌ی بلا استفاده است یا اگر از دست برود، زندگی من آسیب جدی می‌بیند؟

حتما باید به این نکات توجه کافی داشته باشیم و خطرات بازار را درک کنیم. اما ریسک‌های این بازار چیست؟ توجه کنید این ریسک‌ها چیز عجیبی نیستند. هر بازار مالی مشخصه‌های خود را دارد و با شناخت آن‌ها می توان مشکلات را پیشبینی کرد و آن‌ها را به حداقل رساند. پس هدف ما ترساندن شما نیست! بلکه آگاه کردن شما از اتفاقاتی است که باید مراقبشان باشید.

ارزهای دیجیتال

می توانیم خطرات بازار کریپتو را در ۱۰ دسته‌ کلی طبقه بندی کنیم.

  1. نوسانات بازار
  2. سرقت و کلاهبرداری
  3. از دست رفتن دارایی ها
  4. حفظ کیف پول
  5. مسدودسازی حساب ها
  6. عدم نقد شوندگی
  7. حباب قیمت

خوب است به بررسی هر کدام از این ریسک ها بپردازیم.

۱. نوسانات بازار

این بازار، بازار پر نوسانی است. در بازه‌های کوتاه، قیمت بالا و پایین زیادی را به خود می‌بیند. البته اگر ما آموزش کافی دیده باشیم و اخبار و تحلیل‌های درست را پیگیری کنیم، می توانیم از این نوسانات کسب درآمد کنیم. با خرید به موقع و فروش درست این کسب سود حاصل می‌شود.

۲. سرقت و کلاهبرداری

معمولا اشخاص با امید به سود زیاد، درگیر کلاهبرداری‌ها می‌شوند. مثلا به امید چند برابر شدن دارایی خود، سرمایه خود را برای اشخاصی واریز می‌‌کنند که کلاهبردار هستند. اعتماد نا به جا و طمع برای پول بیشتر، دلیل این شکل از کلاهبرداری ها است. تا به امروز این شکل از کلاهبرداری به دفعات انجام شده است. حتی در توییتر و یوتیوب!

ارزهای دیجیتال

ضمنا تراکنش‌های ارزهای دیجیتال قابل بازگشت نیست. یعنی اگر شما به حساب یک شخص کلاه بردار بیت کوین واریز کنید، امکان پیگیری برای باز پس گرفتن دارایی خود را ندارید.

۳. از دست رفتن دارایی‌ها

اگر آموزش‌های لازم را ندیده باشید و اشتباه معامله کنید، ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید. همچنین در هنگام استفاده از کیف پول‌ها توجه داشته باشید که اطلاعات را اشتباه وارد نکنید. پیشنهاد می‌کنیم اولا حتما مطالعه کافی در این حوزه داشته باشد. ثانیا سرمایه‌‍ اصلی زندگی خودتان را وارد بازارهای پر ریسک نکنید.

۴. حفظ کیف پول ارز دیجیتال

باید حواستان به اطلاعات کیف پولتان باشد. اگر اطلاعات خود را گم کنید و نسخه پشتیبان از آن نداشته باشید، هیچ کس نمی‌تواند به شما کمک کند. هیچ کس! تاکنون چندین میلیون بیت کوین به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات کیف پول برای همیشه معلق مانده‌اند. درست مثل اینکه شما در یک صندوقچه ی طلا پولی مخفی کنید. جایی چال کنید و برای همیشه جای آن را فراموش کنید.

۵. مسدود سازی حساب‌ها

متاسفانه به دلیل تحریم‌های اقتصادی، بعضی از صرافی‌های خارجی بدون هیچ اخطاری حساب‌های کاربران ایرانی را مسدود کرده‌اند. باید مراقب باشید که از کیف پول‌های امن‌تر استفاده کنید.

۶. عدم نقد شوندگی

گاهی بعضی از افراد روی ارزهای دیجیتال گمنام سرمایه گذاری می‌کنند. این ارزها برای هر کسی مقبولیت ندارند. گاهی هیچ کس حاضر نیست ارز شما را بخرد. پس باید ارزهایی را خریداری کنید که مدام خرید و فروش می‌شوند.

در کل مراقب ارزهای گمنام باشید. چرا که امکان دارد این ارزها کلاهبرداری باشند و پس از مدتی کلا ناپدید شوند.

۷. حباب قیمتی

گاهی قیمت بعضی ارزها به صورت عجیبی بالا می‌رود. مثلا سال‌ها پیش قیمت دوج کوین (اولین میم کوین بازار) طی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بالا رفت. اگر سواد کافی برای تشخیص درست خرید و فروش به موقع این ارزها را داشته باشیم، شاید بتوانیم از این اتفاقات سود ببریم. در غیر این صورت ممکن است ارز را با قیمت بالا خریداری کنیم و قیمت آن بسیار پایین تر از آن چیز که خریده‌ایم، باقی بماند.

ارزهای دیجیتال

۸. صرافی‌های نامعتبر

گاها اخباری به گوش می‌رسد که صرافی‌های ارزدیجیتال (چه متمرکز و چه غیرمتمرکز) برداشت‌های خود را متوقف کرده‌اند یا پروژه تعطیل شده و اصطلاحا راگ پول انجام شده است. راگ پول نوعی از کلاهبرداری است که در آن مدیران و بنیانگذاران صرافی یا پروژه، با دارایی کاربران متواری می‌شوند. این موضوع برای صرافی‌های ناشناخته رخ می‌دهد، پس از قبل از استفاده از صرافی‌ها اعتبار آن‌ها را جستوجو کنید.

۹.شرایط بازار:

شرایط و رخدادهای بازار مانند رکود و رشد خرید و فروش، پذیرش شرکت‌های بزرگ، نظرات و اقدامات قانونی نهادهای مختلف می‌تواند باعث تغییرات قیمتی شدید در بازار کریپتو شود. بنابراین، سرمایه‌گذاران باید از شرایط بازار آگاه باشند و به‌روزرسانی‌های بازار را دنبال کنند.

۱۰. عدم تنوع:

اگر سرمایه‌گذاری‌های شما تنها بر ارزهای دیجیتالی خاصی متمرکز شود، در صورت بروز مشکل در بازار، سرمایه شما تحت تأثیر قرار می‌گیرد. بنابراین، بهتر است سرمایه‌گذاری خود را در ارزهای دیجیتال مختلف پخش کنید و به تنوع سرمایه‌گذاری توجه کنید. مثلا با معرفی هوش مصنوعی چت جی پی تی، ارزهای حوزه هوش مصنوعی به سرعت رشد کرده و پس از پایان هایپ ارزش خود را به زودی از دست دادند.

سخن پایانی

قبل از ورود به هر بازاری لازم است تا با شرایط و محیط آن بازار آشنا شویم. بازار کریپتو نیز به دلیل نوسانات شدید دارای ریسک‌های بخصوص خود می‌باشد. در این مقاله مواردی که قبل از ورود به بازار کریپتو باید بدانیم را مطرح کردیم. با این حال به یاد داشته باشید که شرط اول برای موفقیت در بازار کریپتو، به‌روز بودن است؛ از اخبار و توسعه‌های جدید مطلع باشید. همچنین اگر به‌طور کامل با بازارهای مالی آشنایی ندارید می‌توانید از افراد آشنا و معتمد راهنمایی بگیرید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۲ دیدگاه
1 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

2 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
علی طاهری
علی طاهری
2 سال ها قبل

سلام بسیار ممنون از اطلاعات ذی قیمت که در اختیار میگذارید اگر با دقت وتامل به این نوشته ها وآموزشها توجه کنیم نیاز به منابع آموزشی متعدد نداریم ومی توانیم سود خوبی هم دریافت کنیم

حامد جعفری
حامد جعفری
2 سال ها قبل

👍👍

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

2
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx