دستگاه خودپرداز بیت کوین

خودپرداز بیت کوین در کشورهای مختلف
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 637 نفر

دستگاه های خودپرداز بیت کوین در سراسر جهان و رشد آنها در طول سال های گذشته

مطابق با توسعه صنعت ارزهای دیجیتال، تعداد دستگاه خودپرداز بیت‌کوین (ATM) افزایش یافته است. اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین در اکتبر ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد. نیازی به گفتن نیست که از آن زمان تاکنون این صنعت بسیار گسترش یافته است و علاقه انبوه باعث راه‌اندازی دستگاه های خودپرداز بیشتری شده است.

در حال حاضر، ۳۹۶۷۸ دستگاه خودپرداز بیت کوین در ۸۴ کشور پراکنده شده است که بیش از ۸۵ درصد آنها در ایالات متحده آمریکا قرار دارند.

نگاهی به نقشه

طبق آخرین داده ها، دستگاه های خودپرداز بیت کوین عمدتاً در آمریکای شمالی قرار دارند. اقتصاد پیشرو جهان، ایالات متحده آمریکا، دارای ۳۴۲۹۸ نفر از آنها است. تعداد آنها در مراکز مالی این کشور کشور یعنی نیویورک، لس آنجلس و میامی، بالاترین رقم است. کانادا، همسایه شمالی آمریکا با ۲۷۰۴ دستگاه خودپرداز در رتبه دوم قرار دارد.

اسپانیا (۲۷۰)، لهستان (۲۱۴) و السالوادور (۲۱۲) در رتبه‌های بعدی هستند که ۵ جایگاه برتر را تکمیل می کنند. جای تعجب نیست که کشور کوچک السالوادور از زمانی که به اولین کشوری تبدیل شد که بیت کوین را ارز قانونی قانونی کرد، جایگاه خود را در میان رهبران پیدا کرده است.

بیایید نگاهی به وضعیت آسیا بیندازیم. بیشترین تراکم دستگاه های خودپرداز بیت کوین در منطقه اداری ویژه چین، هنگ کنگ، است که در آن می توان ۱۵۴ ATM بیت کوین را پیدا کرد. ژاپن بیش از چهار سال است که هیچ دستگاهی در قلمرو خود نداشته است.

مقامات داخلی در ابتدای سال ۲۰۱۸، زمانی که هکرها به پلتفرم دارایی دیجیتال Coincheck حمله کردند، تمام دستگاه های خودپرداز ارزدیجیتال را تعطیل کردند. اما در آگوست امسال، آنها موضع خود را تغییر دادند و اجازه نصب چند دستگاه در توکیو و اوزاکا را دادند.

جالب اینجاست که سنگاپور، که قصد دارد به یک مرکز ارزهای دیجیتال تبدیل شود، هیچ دستگاه خودپرداز ارز دیجیتالی ندارد. رگولاتور ارشد مالی کشور (MAS) پایانه‌های تبدیل پول نقد به کریپتو را به عنوان بخشی از سرکوب گسترده‌تر برای تبلیغ ارزهای دیجیتال برای عموم در ابتدای سال ممنوع کرد.

قزاقستان، کشوری که بیش از ۱۳ درصد از هش ریت ماینینگ جهانی را به خود اختصاص می دهد، تنها یک دستگاه خودپرداز بیت کوین دارد، در حالی که ویتنام، رهبر پذیرش ارزهای دیجیتال در جهان، دارای پنج دستگاه است.

ناگفته نماند که چین (که در آن همه فعالیت های ارزهای دیجیتال ممنوع است) هیچ دستگاه خودپردازی ندارد.

پیشرفت خودپرداز بیت کوین در طول سال‌ها

اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۳ در یک کافی شاپ در ونکوور کانادا نصب شد. دستگاه دوم در ۸ اکتبر ۲۰۱۳ در براتیسلاوا، اسلواکی، راه‌اندازی شد، در حالی که ایالات متحده باید تا ۱۸ فوریه ۲۰۱۴ منتظر می ماند تا اولین دستگاه خود را در یک بار سیگار در آلبوکرکی، نیومکزیکو مستقر کند.

تعداد دستگاه ها به آرامی تا پایان سال ۲۰۱۵ به بیش از ۵۰۰ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین رسید، اما در دسامبر ۲۰۱۷، تعداد آنها به تقریبا ۲۰۰۰ دستگاه در سراسر جهان رسیدند.

بازار نزولی ۲۰۱۸ گسترش سریع دستگاه های خودپرداز بیت‌کوین را متوقف کرد، اما تعداد آنها در سال های بعد دوباره شروع به افزایش کرد. تا پایان سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۲۶۰۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین در سراسر جهان وجود داشت. سال گذشته، زمانی که اکثر ارزهای دیجیتال به قیمت های بالایی رسیدند، دستگاه های خودپرداز کریپتو شروع به کار کردند. بیش از ۲۰۰۰۰ نفر از آنها در کشورهای مختلف از جمله کامبوج، نامیبیا، ونزوئلا، لبنان و غیره مستقر شدند.

زمستان طولانی ارزهای دیجیتال بر تعداد دستگاه‎‌های جدید تاثیر بسزایی داشته است. در یازده ماه اول امسال شاهد نصب ۶۱۰۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین جدید یا تقریباً سه برابر کمتر از آنچه در سال ۲۰۲۱ نصب شده است، بوده ایم.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx