چگونه بیت کوین بخریم ؟

چگونه بیت کوین بخریم
  • زمان مطالعه: 15دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 574 نفر

آیا تاکنون برای شما سوال پیش آمده که چگونه بیت کوین بخریم؟ با پیشرفت تکنولوژی و افزایش خدمات انلاین، استفاده از ارزهای دیجیتال در جهان به شکلی روزافزون درحال افزایش است. این امر به وضوح در افزایش ارزش کلی بازار رمزارزها و حجم معاملات آنان دیده می‌شود. این بازار نسبتا نو ظهور به مرحله‌ای از بلوغ رسیده است که شاید دیگر نتوان آن را نادیده گرفت؛ بخصوص که موسسات و شرکت‌های بزرگ به پذیرش رمزارزها و خرید بیت کوین روی آورده‌اند.

بیت کوین با نماد BTC یا XBT، درحال حاضر محبوب‌ترین و با ارزش‌ترین رمزارز در دنیا است. این ارز دیجیتال محبوب در سال ۲۰۰۹ توسط فرد یا گروهی که هویت آنان مشخص نیست راه اندازی شد. علی‌رغم فراز و نشیب‌هایی که این رمزارز در طی زمان به خود دیده است، ثابت کرده که می‌تواند به عنوان یک ذخیره ارزش مناسب مورد استفاده قرار گیرد. گاها دیده شده که سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی شناخته شده‌ای خرید بیت کوین را پیشنهاد کرده‌اند و آن را ابزاری برای فرار از تورم و ذخیره ارزش دارایی معرفی کرده‌اند. از این رو در این مقاله با آموزش نحوه خرید بیت کوین با شما همراه هستیم.

خرید بیت کوین

بیت کوین با نماد BTC، درحال حاضر محبوب‌ترین و با ارزش‌ترین رمزارز در دنیا است که به طلای دیجیتال نیز معروف است

از کجا بیت کوین بخریم؟

برای خرید بیت کوین و یا سایر رمزارزها، راه‌های متداولی وجود دارد. ابتدایی‌ترین روش خرید رمزارز استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال می‌باشد. صرافی‌های ارزدیجیتال را معمولا با دسته بندی صرافی‌های بین المللی و صرافی‌های داخلی یاد میکنیم. صرافی‌های ارز دیجیتال، وبسایت‌هایی هستند که معامله‌گران برای خرید و فروش رمزارزها به آن‌ها مراجعه می‌کنند.
اگر قصد دارید برای اولین بار اقدام به خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال کنید، به صرافی‌های داخلی احتیاج خواهید داشت؛ زیرا فرایند خرید از آن‌ها ساده‌تر بوده و همچنین برای خرید از صرافی‌های بین المللی نیاز به حساب‌های بانکی خارجی و یا استیبل کوین‌ها دارید. همچنین بسیاری از این صرافی‌های خارجی تکمیل فرایند احراز هویت را برای کاربران اجباری کرده‌اند که موجب می‌شود کاربران ایرانی به بسیاری از آن‌ها دسترسی نداشته باشند.

خرید بیت کوین از صرافی ایرانی ارزینجا

صرافی ارزینجا یک صرافی ارزدیجیتال است که از اواسط دهه نود فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته است در طی این سال‌ها خدمات خود را از هر جهت بهبود بخشد. به‌طوری که درحال حاضر بیش از ۵۰۰رمزارز برای معامله در این صرافی در دسترس است. همچنین اپلیکیشن موبایلی این صرافی برای دسترسی آسان‌تر به معاملات در دسترس عموم قرار گرفته است. صرافی ارزینجا برای افزایش سرعت و از همه مهمتر برای افزایش امنیت و راحتی بیشتر کاربران، کیف پول داخلی خود را راه‌اندازی کرده است که بدون هیچ محدودیت و کارمزدی برای استفاده کاربران ابزار بسیار مناسبی است.

برای شروع خرید ارز دیجیتال کافی است تا در این صرافی عضو شده و حساب خود را احراز هویت کنید.

نحوه عضویت در صرافی

نحوه ثبت نام در سایت ارزینجا

  • ابتدا وارد سایت ارزینجا می‌شویم و روی کادر ورود/ثبت نام کلیک می کنیم.
  • شماره موبایل خود را در کادر وارد میکنیم.
  • سپس کد ورودی که برای ما ارسال شده است را وارد میکنیم.
  • حال به صفحه ثبت نام وارد می شویم. اگر در حال حاضر شرایط تکمیل حساب کاربری را ندارید می توانید روی گزینه‌‎ی بعدا تکمیل می‌کنم کلیک کنید. و اگر اطلاعات مدارک مورد نیاز برای احراز را دسترس دارید لطفا اطلاعات وارد شده را به‌صورت کامل و همانند شناسنامه تکمیل نمایید و در انتهای این صفحه قوانین و مقررات ارزینجا را تایید نمایید.

می‌توانید برای مشاهده ویدئو آموزشی نحوه عضویت در ارزینجا به این لینک مراجعه نمایید.

نحوه انجام فرایند احراز هویت:

در صفحه پیشخوان، قسمت کادر قرمز رنگ بر روی احراز نشده کلیک نمایید.

  • بخش تایید تلفن ثابت

اگر خط تلفن  ثابت در دسترس ندارید بر روی گزینه‌ی «بله شماره موبایل به نام خودم است.» کلیک فرمائید و سپس بر روی دکمه‌ی ثبت و تایید اطلاعات کلیک نمائید.

اگر به خط تلفن ثابت دسترسی دارید، تلفن ثابتی که در ابتدای مراحل ثبت نام وارد کرده اید را تایید نمایید. جهت تایید روی دکمه برقراری تماس با تلفن (….) کلیک کرده تا از طرف سامانه تلفنی خودکار ارزینجا با شماره تلفن ثابت شما تماس برقرار شود و کد تایید را دریافت و در این بخش وارد نمایید. سپس بر روی دکمه “ثبت و تایید اطلاعات” کلیک نمایید تا مرحله دوم برای شما فعال شود.

  • بخش مدارک شخصی

در این قسمت لازم است تا تصویر کارت ملی و عکس احراز هویت خود را بارگزاری نمایید. قبل از بارگذاری به تصویر نمونه توجه کنید و در نظر داشته باشید:

عکس‌ها کاملا واضح و شفاف باشند.

عکس احراز هویت باید به همراه کارت ملی و کارت بانکی باشد.

تصویر صورت شما در عکس احراز هویت باید واضح باشد.

امضاء در پایین برگه الزامی است.

متن نوشته شده در عکس احراز هویت مطابق با متن تصویر نمونه باشد.

متن نوشته شده باید حتما به صورت دست نویس باشد.

  • تصویر عکس احراز هویت مطابق با نمونه موجود در صفحه احراز هویت ارسال شود.

نمونه متن احراز هویت :

ضمن مطالعه و تایید قوانین استفاده از خدمات ارزینجا ، مدارک جهت احراز هویت در این سایت ارسال گردیده است.
همچنین متعهد میشوم با آگاهی کامل نسبت به حساب های اجاره ای و عواقب کیفری آن ، حساب کاربری و مدارک خود را در اختیار اشخاص غیر قرار ندهم.
نام و نام خانوادگی …..
تاریخ …..
ساعت ……
امضا

پس از تکمیل هر ۲ مرحله احراز هویت، منتظر باشید تا مدارک شما توسط کارشناسان ارزینجا بررسی شود. در صورت تایید از طریق پیامک و ایمیل مطلع خواهید شد و در صورت عدم تایید نیز می توانید مدارک جدید را بارگزاری نمایید.

حتما قبلا از تایید، قوانین را مطالعه فرمایید. سپس گزینه‌ی تایید اطلاعات را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید اگر اطلاعات اشتباه باشد یا بر خلاف پیش فرض وارد شود این دکمه قابل تایید نمی باشد.

برای مشاهده ویدئو آموزشی نحوه احراز هویت به این لینک مراجعه نمایید.

آموزش خرید بیت کوین

مراحل خرید ارز دیجیتال از سایت ارزینجا بسیار ساده بوده و کافی است طبق مراحل ذیل پیش بروید:

۱-افزایش اعتبار کاربری

جهت خرید از سایت ارزینجا پس از ورود به پنل کاربری، باید اعتبار کاربری خود را افزایش دهیم.
روی افزایش اعتبار کلیک میکنیم.

چگونه بیت کوین بخریم

۲- افزایش اعتبار

کادر افزایش اعتبار برای ما نمایش داده می شود سپس روی گزینه افزایش اعتبار می رویم و مبلغ مورد نیاز را وارد کرده و شماره کارتی که قصد خرید از آن را داریم مشخص میکنیم. (در نظر داشته باشید که طبق قوانین، کارت بانکی می بایست به نام خود کاربر باشد).

آموزش خرید بیت کوین

۳- پرداخت آنلاین

گزینه پرداخت آنلاین را انتخاب کرده و به درگاه وصل می شویم. (هنگام افزایش اعتبار می بایست با آی پی ایران وارد شوید و فیلتر شکن خود را خاموش نمایید)

خرید بیت کوین

۴- انتخاب نوع معامله خرید

پس از افزایش اعتبار کاربری، جهت خرید از سایت ارزینجا به دو روش میتوان اقدام نمود: گزینه سفارش جدید را انتخاب کنیم و یا روی گزینه کیف من کلیک می کنیم.

چطوری بیت کوین بخریم؟

۵- نوع معامله

پس از انتخاب کیف من روی گزینه خرید و فروش رفته و آنرا انتخاب میکنیم و حال صفحه جدیدی باز شده که در آن قسمت نوع معامله خرید را مشخص می کنیم.

روش خرید بیت کوین

۶- انتخاب نام ارز

در قسمت نوع ارز اسم رمزارز مد نظر را در جست و جوی ارزها وارد کرده، به عنوان نمونه بیت کوین را انتخاب می نماییم.

خرید بیت کوین در ایران

۷- مشخص کردن میزان و مبلغ جهت خرید ارز

مقدار عددی یا تومانی ارز را وارد می کنیم که به عنوان نمونه میزان ۰.۰۰۴ را وارد کردیم.

خرید بیت کوین در ایران

نکته: اگر قصد خرید از کل اعتبار خود را دارید می توانید روی گزینه انتخاب کلیک کرده تا همه موجودی تومانی جهت خرید انتخاب گردد.

کی بیت کوین بخریم

۸- انتخاب گزینه پرداخت از اعتبار حساب کاربری

حال در قسمت چپ صفحه خلاصه ای از خرید وجود دارد که شامل این موارد می شود: نام ارز درخواستی، قیمت هر واحد از آن ارز و مبلغ کسر شده از اعتبار حساب کاربری.
گزینه پرداخت از اعتبار حساب کاربری را انتخاب می کنیم.

۱۰- سفارش خرید با موفقیت ثبت می گردد

در نهایت سفارش خرید با موفقیت ثبت می گردد و از طریق مشاهده وضعیت و یا گزینه تاریخچه می توان وضعیت سفارش خرید را بررسی کرد.

فروش و خرید بیت کوین

برای مشاهده ویدئو آموزشی خرید بیت کوین از صرافی ارزینجا می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.

سایت ارزینجا یکی از قدیمی ترین پلتفرم های خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران می باشد که سعی کرده تمامی ارزهای معتبر و ارزهایی که در صرافی بایننس معامله می گردد را برای کابران ایرانی جهت انجام معاملات فراهم آورد.

آیا خرید و فروش بیت کوین در ایران قانونی است؟

طبق قانون کشور ما، عملی که برای آن مجازات تعیین شده باشد جرم محسوب می‌شود. با این تعبیر باید گفت که خرید و فروش بیت کوین جرم محسوب نمی‌شود. بیت کوین و سایر رمزارزها را می‌توان به عنوان یک دارایی و یا وسیله‌ای برای ذخیره ارزش خرید و فروش و نگه داری کرد. با این حال موارد مختلفی از کلاه برداری‌ها و رفتارهای غیرقانونی وجود دارند که می‌توانند با استفاده از رمزارزها رخ دهند. برای مثال پولشویی یک مورد پرتکرار در جرائم مربوط به ارزهای دیجیتال است. برای جلوگیری از این جرائم، کلیه صرافی‌های ارز دیجیتال مستلزم انجام فرایند احراز هویت برای مشتریان خود هستند. با تکمیل احراز هویت رد مالی مشخص می‌شود، با اینحال همچنان دیده می‌شود که کلاهبرداران برای پولشویی، با وعده‌هایی همچون درآمد دلاری و… اقدام به اجاره حساب‌های احراز هویت شده می‌کنند. توجه داشته باشید که همه مسئولیت‌های قانونی، متوجه صاحب اصلی حساب در صرافی است.

به‌طور کلی باید گفت که خرید و فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال جرم نیست اما اگر از طریق آن‌ها جرمی رخ دهد، این جرائم قابل ردیابی و دارای پیگرد قانونی هستند.

چگونه از بیت کوین درآمد داشته باشیم؟

روش‌های کسب درآمد از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را می‌توان در چند مورد دسته بندی کرد. ساده‌ترین و محبوب‌ترین روش کسب درآمد از بیت کوین، هولد کردن آن است. هولد یا هودل (Hodl) ارز دیجیتال به خرید و نگهداری بلند مدت یک رمزارز اشاره دارد. در این روش، کاربر مقداری بیت کوین را در یک قیمت یا در فواصل زمانی مختلف خریداری می‌کند و سپس صبر می‌کند تا به قیمت فروش مدنظر خود رسیده و با فروش در قیمت‌های بالاتر سود خود را از بازار کسب می‌کند.

نوع دیگری از روش‌های کسب درآمد با استفاده از ارزهای دیجیتال که بسیار مروسم گشته ترید (trade) آن ها است. تریدینگ به معنای خرید و فروش است. در هودل کردن هم خرید و فروش رمزارز انجام می‌شود اما تفاوت آن با ترید در مدت زمان کسب سود و استفاده از اهرم است. در ترید ارزهای دیجیتال که روش های مختلفی هم دارد، تریدر  اقدام به خرید و فروش‌های پی در پی ارزهای دیجیتال می‌کند و سعی می‌کند تا از کوچکترین نوسانات قیمت نیز سود خود را کسب کند.

علاوه بر هودل و ترید، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که بسته به شرایط می‌توانند پرسود باشند. یکی از این روش‌ها استخراج بیت کوین است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

چگونه بیت کوین استخراج کنیم؟

به زبان ساده استخراج بیت کوین به فرایندی گفته می‌شود که در آن استخراج کننده با استفاده از کامپیوترها به انجام تراکنش‌ها در شبکه کمک می‌کند و در ازای وقت، صرف انرژی و استفاده از سخت افزار خود برای ایمن کردن شبکه، مقداری بیت کوین جایزه می‌گیرد. برای استخراج بیت کوین به کارت های گرافیک نیاز داریم. این فرایند در ابتدای راه اندازی بیت کوین با پردازنده (cpu) ها نیز انجام می‌شد اما با افزایش پذیرش بیت کوین و ازدحام تراکنش‌ها رقابت استخراج تشدید شد به‌طوری که امروزه به کارت‌های گرافیکی قوی‌تری برای استخراج نیاز است. دستگاه‌های ماینر بیت کوین نیز با همین هدف ایجاد شدند و مختص استخراج هستند.

خرید بیت کوین

دستگاه Antminer S19 Pro از برند Bitmine

به طور کلی برای استخراج بیت کوین ابتدا باید با مدنظر قرار دادن میزان سرمایه و محیط قابل دسترس، تعداد و نوع دستگاه ماینر خود را انتخاب کنید. علاوه بر سرمایه و محیط، باید به قدرت دستگاه، مصرف برق، نیاز به خنک کننده و… توجه داشت. جدای از این مباحث در میان دستگاه های ماینر به ۳ دستگاه Antminer S19 Pro از برند Bitmine، دستگاه Whatsminer M31S از برند MicroBT و دستگاه Avalon 1166 از برند Canaan به عنوان پرفروش‌ترین‌ها می‌توان اشاره کرد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx