ارز دیجیتال چیست ؟

ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 443 نفر

ارز دیجیتال

یک ارز دیجیتال، توسط تکنولوژی رمزنگاری ایمن شده است و معمولاً به عنوان یک وسیله مبادله در یک سیستم اقتصادی دیجیتال همتا به همتا (P2P) استفاده می شود. استفاده از تکنیک های رمزنگاری چیزی است که تضمین می کند که این سیستم ها کاملاً از تقلب و جعل مصون هستند.

اولین ارز دیجیتالی که تا کنون ایجاد شده بیت کوین است که توسط یک برنامه نویس ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. هدف ناکاموتو ایجاد یک سیستم پرداخت الکترونیکی جدید بود که اجازه می داد تا تراکنش های مالی دیجیتال بین کاربران بدون نیاز به واسطه هایی مانند بانک ها یا نهادهای دولتی انجام شود.

بیشتر سیستم‌های ارز دیجیتال از طریق یک چهارچوب غیرمتمرکز کار می‌کنند که به طور جمعی توسط یک شبکه توزیع‌شده از رایانه‌ها نگهداری می‌شود.

هر کامپیوتر (یا دستگاه) که به شبکه می پیوندد به عنوان یک گره نامیده می شود. به زبان ساده، گره هر وسیله فیزیکی است که به شبکه متصل است و قادر به ارسال، دریافت و ذخیره اطلاعات است. هر گره با توجه به عملکردهایی که در سیستم انجام می دهد طبقه بندی می شود. به عنوان مثال، شبکه بیت کوین حداقل از هفت نوع مختلف گره تشکیل شده است و گره هایی که تمام عملکردهای موجود را انجام می دهند به عنوان گره های کامل (فول نود) شناخته می شوند.

سیستم‌ ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز در نظر گرفته می‌شوند، زیرا به یک نقطه قدرت متمرکز متکی نیستند. گره های شبکه به طور گسترده در سراسر جهان توزیع شده اند. تایید و مدیریت واحدهای مختلف ارزهای دیجیتال بر اساس الگوریتم های از پیش برنامه ریزی شده و فرمول های ریاضی توسط گره ها انجام می شود.

با این حال، هر ارز دیجیتال به روش خاصی کار می کند که منجر به درجات مختلفی از عدم تمرکز می شود. به عبارت دیگر، بسته به ساختار شبکه و نحوه توزیع گره ها، ممکن است برخی از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکزتر از سایرین باشد.

اکثر سیستم‌های ارزهای دیجیتال به یک دفتر کل توزیع شده عمومی به نام بلاک چین متکی هستند که اساساً فهرستی از رکوردهایی است که در برابر تغییرات بسیار مقاوم هستند. همانطور که از نام آن پیداست، یک بلاکچین از یک زنجیره خطی از بلوک ها ساخته شده است و مسئولیت نگهداری یک رکورد دائمی از تمام تراکنش های تایید شده (و داده های مرتبط) را بر عهده دارد. کل بلاکچین توسط تکنولوژی رمزنگاری (کریپتوگرافی) ایمن شده است.

به طور کلی، هر ارز دیجیتال بر روی یک بلاکچین کار می کند که بر اساس مجموعه ای از قوانین از پیش تعریف شده (یعنی یک پروتکل زیربنایی) کار می کند. پروتکل چیزی است که نحوه عملکرد بلاک چین و سیستم ارزهای دیجیتال را مشخص می کند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx