بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست؟
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3014 نفر

بیت کوین چیست

سرمایه‌گذاران و روزنامه‌نگاران شور و شوق سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین را به تب طلا در آمریکا در اواسط دهه ۱۸۰۰ تشبیه کرده‌اند. برخی دیگر تب ارزهای دیجیتال را حباب اقتثادی گل لاله هلندی در دهه ۱۷۰۰ مقایسه می کنند. باید دید آیا بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در این محیط پرنوسان دوام خواهند آورد و به یک استاندارد طلای جدید تبدیل خواهند شد یا بازار آن ها مانند حباب اقتصادی گل لاله هلندی رو به افول می رود.

ارز دیجیتال چیست

ارزهای دیجیتال یا رمزارزها، توکن‌های الکترونیکی هستند که توسط شبکه‌های رایانه‌ای برای جایگزینی ارزهای سنتی تولید می‌شوند. پرداخت های آنلاین مانند پرداخت با کارت اعتباری، کارت نقدی، PayPal یا ApplePay اصلا شبیه به پرداخت با ارزهای دیجیتال نیست. کارت های اعتباری همه به صورت الکترونیکی به ارزهای سنتی مانند دلار آمریکا، پوند انگلیس و یوان چین متکی هستند.

ارزش این توکن های الکترونیکی در ارزهای دیجیتال بر عرضه و تقاضا توکن ها از طریق صرافی های اینترنتی ویژه مانند ارزینجا است. این صرافی ها تا حدودی مانند پی پال عمل می کنند اما هیچ ارتباطی با ان ندارند. ارزهای متعارف و کالاها مانند طلا بر اساس استانداردهای بانکی ملی و بین المللی ارزش گذاری می شوند.

ساخت ارز دیجیتال

برای ساخت یک ارز دیجیتال، یک شبکه توزیع‌شده از رایانه‌ها در یک جامعه به هم متصل و مبتنی بر اینترنت نیاز است که از طریق مجموعه‌ای از الگوریتم‌های رمزنگاری پیچیده کار می‌کند. و خروجی این تکنولوژی یک ارز دیجیتال است که توسط توکن‌های دیجیتال قابل معامله می شوند. این توکن‌ها فقط برای معامله در فضای دیجیتالی معتبر هستند و افراد و سازمان‌ها می‌توانند حساب‌هایی، که کیف پول نیز نامیده می‌شوند، برای خود ایجاد کنند.

بنیانگذاران شبکه های ارزدیجیتال تعداد توکن‌هایی را که در شبکه می تواند تولید شود را محدود می‌کنند. تلاش برای تامین مالی یک پروژه در فضای ارزهای دیجیتال، عرضه اولیه سکه (ICO) نامیده می شود.

اولین، و به وضوح محبوب ترین، ارزهای دیجیتالی که با محدودیتی برای حداکثر میزان کوین تولید شده ایجاد شد، بیت کوین است. فردی که تنها با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو شناخته می‌شود، بیت‌کوین و فناوری تولید و مدیریت این ارز دیجیتال را در سال ۲۰۰۸ تأسیس کرد. ناکاموتو تعداد بیت‌کوین‌های تولید شده توسط شبکه غیرمتمرکز خود را به ۲۱ میلیون محدود کرد. این محدودیت در عرضه، تقاضا برای توکن ها را تضمین می کند که متعاقباً باعث افزایش ارزش آنها می شود.

ارزش بیت کوین

در پایان آگوست ۲۰۱۷، بیت کوین به ازای هر واحد ارزشی نزدیک به ۵۰۰۰ دلار داشت. این به مراتب بیشتر از ارزش طلا بود که در آن زمان حدود ۱۳۰۰ دلار بود. با این حال، ظرف دو هفته پس از این سقف قیمتی، ارزش بیت کوین به حدود ۳۰۰۰ دلار کاهش یافت.

بیت کوین به دلیل جایگاهش به عنوان محبوب ترین ارز دیجیتال در جهان، جامعه بیت کوین به خودی خود به یک استاندارد تبدیل شده است، بسیار شبیه به مبادلات سهام وال استریت، لندن و ژاپن. در نتیجه زمانی که سایر ارزهای دیجیتال دچار تزلزل می شوند، ارزش بیت کوین نیز کاهش می یابد. در مورد کاهش چشمگیر ارزش بیت کوین در پایان آگوست ۲۰۱۷، این اتفاق به این دلیل رخ داد که سایر ارزهای دیجیتال پس از هشدارهای مکرر، چین مبادله این ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرد.

دولت چین از رشد طرح‌های هرمی بزرگ و پیچیده‌ای; که حول صرافی‌های ارزهای دیجیتال که توکن‌های دیجیتالی شبیه بیت‌کوین خود را داشتند، می‌ترسید. در نتیجه، دولت دستور داد تا صرافی هایی مانند BTCC، OKcoin و Huobi; تا پایان سپتامبر ۲۰۱۷ تعطیل شوند. این فرمان باعث ایجاد تنش در صرافی های ارزهای دیجیتال در سراسر جهان شد; و ترس منجر به کاهش سریع ارزش بیت کوین شد.

اکنون که می دانیم بیت کوین دارای نوسانات زیادی است که استاندارد طلا و ارزهای معمولی آن را تجربه نمی کنند; بعید است که بیت کوین به این زودی ها به یک استاندارد ارز جهانی تبدیل شود.

امنیت بیت کوین

از سال ۲۰۱۰، تقریباً ده ها هک صرافی ارزهای دیجیتال رخ داده است. خسارات در محدوده صدها میلیون (دلار) بوده. با این حال، به طور نسبی، بانکداری و موسسات مالی سنتی میلیاردها دلار را; در همین بازه زمانی توسط مجرمان سایبری از دست داده اند. برنامه نویسان و جوامع ارزهای دیجیتال به سختی تلاش می کنند; تا آسیب پذیری ها را در شبکه های بلاکچین شناسایی و اصلاح کنند. اگر بیت کوین به یک ارز قابل قبول برای فروشندگان دنیای واقعی تبدیل شود; بانک‌های مرکزی دولتی ممکن است نقش خود را با الگوریتم‌های کامپیوتری پیچیده تغییر دهند.

در سطح شخصی، هرکسی که در بیت کوین سرمایه گذاری می کند; باید قبل از دسترسی به اطلاعات مالی و انجام تراکنش، یک اینترنت امن و قابل اطمینان در اختیار داشته باشد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx