آموزش تحلیل تکنیکال – قسمت اول

آموزش تحلیل تکنیکال - قسمت اول
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ یک دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4969 نفر

آموزش تحلیل تکنیکال – قسمت اول

اگر قصد کسب درامد با ارزهای دیجیتال را دارید، مهم ترین چیزی که باید بدانید “تحلیل” است. با داشتن تحلیل درست از روند بازار، می توان تصمیم درست گفت. تصمیمات درست نیز شما را به موفقیت های چشمگیر می رسانند. به همین منظور قصد داریم در یک سلسله مقالات کاملا رایگان، به آموزش تحلیل تکنیکال بپردازیم. امیدواریم بتوانیم به این شکل شما را در راستای موفقیت مالی یاری کرده باشیم.

تفاوت تریدرها و سرمایه گذاران

می توان فعالان حوزه ی ارزهای دیجیتال را به دو دسته ی کلی تقسیم کرد: تریدرها و سرمایه گذاران.

تریدرها کسانی اند که به دنبال سود در کوتاه مدت هستند. آن ها ارز دیجیتالی را در قیمت پایین می خرند و سپس در قیمت های بالا می فروشند.

در مقابل سرمایه گذاران به “هودل” کردن می پردازند. یعنی سرمایه ی خود را به یک رمز ارز تبدیل می کنند و بعد از مدت طولانی (مثلا یک سال) می فروشند.

معمولا تریدر ها به تحلیل تکنیکال نیاز دارند. چرا که تحلیل های تکنیکال روند قیمت ها را در زمان های کوتاه مشخص می کند. اما سرمایه گذاران نیاز دارند تا بدانند که آینده ی یک ارز چگونه خواهد بود. پس نیاز به تحلیلی دارند که بتواند خبر از آینده ی دورتر ارزهای دیجیتال بدهد. به همبن منظور از تحلیل فاندامنتال استفاده می کنند.

 

تحلیل تکنیکال چیست؟ / مفاهیم پایه

تحلیل تکنیکال یک روش پیش بینی قیمت است. این روش به ارزش ذاتی یک محصول نمی پردازد. بلکه هدف آن تعیین قیمت در بازار فعلی است. برای مثال ممکن است ارز دیجیتال (یا هر محصولی) وجود داشته باشد که ارزش اصلی آن ۱۰ دلار است. اما به دلیل عرضه و تقاضا (که از اصلی ترین عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال است) با قیمتی بیشتر مثل ۱۵ دلار و یا کمتر مثل ۵ دلار معامله می شود.

از آن جایی که تحلیل های تکنیکال به پیش بینی قیمت بازار در چند روز آینده می پردازند، برای کسانی که ترید می کنند بسیار مفید هستند. پس یادگیری چیستی آن و آموزش تحلیل کردن به این شیوه می تواند بسیار کاربردی باشد.

بیایید نگاهی به اصول این تحلیل بیاندازیم . تحلیل تکنیکال طبق نظریه Dow Jones سه اصل دارد.

 

اصل اول: همه چیز قیمت فعلی است

همان طور که می دانیم، با افزایش تقاضا برای یک محصول قیمت آن افزایش می یابد. بر عکس این موضوع نیز صادق است. یعنی کاهش تقاضا (یا به عبارتی افزایش عرضه) قیمت را پایین می برد.

البته این تحلیل، تحلیل کاملی نیست. چرا که جز عرضه و تقاضا، موارد دیگری هستند که بر ارزش واقعی یک محصول موثرند. اما احتمالا در کوتاه مدت خود را نشان نمی دهند.

تحلیل های تکنیکال صرفا به عرضه و تقاضا می پردازند. همین امر باعث می شود پیش بینی های آن فقط برای چند روز قابل اتکا باشد و به محض تغییر شرایط خرید، از اعتبار ساقط شوند.

همین اصل این تحلیل را برای خرید های کوتاه مدت مناسب کرده است.

 

اصل دوم: بازار روند مشخصی دارد

این اصل به قانون اینرسی شباهت زیادی دارد. این قانون بیان می کند که روند قیمت یک محصول (در اینجا ارز دیجیتال) تمایل دارد روند خود را حفظ کند! در واقع سه روند قیمتی کوتاه‌ مدت، میان‌ مدت و بلند‌ مدت وجود دارد. ارزهای دیجیتال تمایلی ندارند که در روند خود تغییری ایجاد کنند.

 

اصل سوم: تاریخ تکرار می شود

در بسیاری از زمینه ها، تاریخ تکرار می شود و فقط اسم تاریخ سازان تغییر می کند! جالب است بدانید در تحلیل تکنیکال نیز این موضوع رایج است.

شکل روندها و اتفاقاتی که برای قیمت می افتد، ممکن است شبیه اتفاقاتی باشد که سابقه دارند. پس می توان پیش بینی کرد که اتفاق بعدی چیست.

 

نتیجه

همین طورکه مشخص است این شکل تحلیل شاید ارزش دراز مدت نداشته باشد، اما در کوتاه مدت بسیار زیاد کمک کننده است. پس یک تریدر موفق باید بر این تحلیل مسلط باشد.

برای این که تریدر بتواند این روند ها را تحلیل کند، نیاز دارد با نمودارهایی که مورد استفاده قرار می گیرد آشنا باشد.

به همین منظور در قسمت دوم این آموزش به معرفی این نمودارها می پردازیم.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ یک دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
Ramezani
Ramezani
3 سال ها قبل

سلام
واقعا خسته نباشین و ممنون بابت این اطلاعات و اموزشهایی که میزارین

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

1
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx